קרא שוקל למנות את תא"ל נתי כהן למנכ"ל משרד התקשורת

נכון להיום שלמה פילבר מושהה מתפקידו כמנכ"ל המשרד, אך הוא תופס את התקן עד חודש יוני, וזאת כחלק מהסכם עד המדינה שחתם

איוב קרא / צלם: איל יצהר
איוב קרא / צלם: איל יצהר

תת-אלוף נתי כהן, קצין קשר ראשי, עשוי לקצר את חופשת השחרור שלו ולהתמנות לתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת. הדבר תלוי בין היתר בהסכמת נציבות שירות המדינה למצוא פתרון לסיטואציה החריגה שנוצרה במשרד על רקע העובדה ששלמה פילבר, המנכ"ל המושעה, תופס את התקן עד חודש יוני, כחלק מהסכם עד המדינה שחתם.

נתי כהן הוא אחד ממספר קצינים בכירים שמינויים לתפקיד נבחן על ידי שר התקשורת איוב קרא.

ככל הידוע, כהן הביע נכונות לקצר את חופשת השחרור שלו כדי להיכנס לתפקיד מוקדם ככל הניתן. הערכה היא שכהן מוכן לקחת את הסיכון ולהיכנס לתפקיד למרות שתאורטית יש סיכוי לא רע שהבחירות יוקדמו ואז משרדי הממשלה נכנסים לסוג של הקפאה מבחינת קבלת החלטות מהותיות. בנוסף יש סיכוי שאם ייכנס למשרד התקשורת שר חדש הוא ירצה להביא מנכ"ל מטעמו. בסביבת שר התקשורת מעריכים שתפקיד מנכ"ל של משרד ממשלתי כמו משרד התקשורת, עבור כהן, ייחשב כמינוי מקצועי ולכן לא ימהרו להחליפו.

בשוק התקשורת מקווים שסאגת המנכ"ל הקבוע למשרד תסתיים במהרה. כידוע בתפקיד מכהן כממלא-מקום המשנה למנכ"ל, מימון שמילה, שהבהיר שאין בכוונתו להתמנות לתפקיד המנכ"ל הקבוע.

בשוק רואים במינוי של כהן מינוי מקצועי ראוי, ובכירים בשוק סבורים שאם אכן המינוי ייצא לפועל, תהיה בכך אמירה חשובה של קרא לקראת שיקום המשרד והרמת המורל של העובדים אחרי טלטלת החקירות בפרשיות בזק.