הפרסומאי והיועץ הפוליטי מוטי מורל נהרג בתאונת דרכים

מורל (66) זכה לפרסום רב כאשר החל לעבוד עם פוליטיקאים בקמפיין פוליטיים

מוטי מורל / צילום: תמר מצפי
מוטי מורל / צילום: תמר מצפי

הפרסומאי והיועץ הפוליטי מוטי מורל (66) נהרג היום בתאונת דרכים בין אופניים חשמליים למשאית. מורל היה על אופניו בדרך מנחם בגין סמוך לקניון עזריאלי בתל-אביב, כאשר משאית פגעה בו פגיעה רב-מערכתית קשה. מותו נקבע במקום. מורל השאיר אחריו ארבעה ילדים ובת זוג.

מורל זכה לפרסום רב כאשר החל לעבוד עם פוליטיקאים בקמפיין פוליטיים. ב-1988 הוא היה חלק מצוות הבחירות של הליכוד, וב-1992 עבר לצד השני, ל"ישראל מחכה לרבין" - מערכת הבחירות שטרם הייתה מערכה בבחירה ישירה, אך כבר תחת השפעת אותו החוק.

ב-1996 היה מורל בצוות הקמפיין הראשון של נתניהו לראשות הממשלה עם הסיסמה "פרס יחלק את ירושלים" וטבע את חותמו כמומחה המוביל לקמפיינים נגטיביים. בשנת 1999 עבד מורל עם "ישראל בעלייה" של נתן שרנסקי, בבחירות שנחלו למפלגת העולים 6 מנדטים ואת תפקיד שר הפנים לשרנסקי.

סיסמאות הקמפיין של מורל נשארו טבועות במסורת הפוליטית עד היום. מ-1999 נותרה "נאש קונטרול" חקוקה. הכוונה הייתה ל"משרד הפנים בשליטה שלנו" בסיסמה שקוצרה.

הקמפיין הפוליטי של 1996, שבו ניצח נתניהו בפעם הראשונה, ייזכר למשך שנים ארוכות כקמפיין המשפיע ביותר. נתניהו פיגר בסקרים באופן משמעותי אחרי רצח רבין, ובסופו של דבר, תוך כדי תקופת פיגועים קשה, הביס את ראש הממשלה שמעון פרס בפער קטן.

ב-2012 עבד מורל עם שאול מופז, ויחד עם היועץ ליאור חורב הם הובילו את קדימה לתוך ממשלת אחדות עם הליכוד, במהלך שהחזיק מעמד רק כמה חודשים.

מורל היה שותפו של היועץ הפוליטי וחבר הכנסת לשעבר (העבודה) רונן צור. במהלך השנים התגלע בין השניים סכסוך קשה שהגיע עד לבתי המשפט

ב-2016, אחד הקמפיינים השנויים במחלוקת שהוביל מורל היה קמפיין להשחרת עו"ד אורי דניאל כמי שחשוד באונס. המעורבות של מורל בקמפיין השלילי הזה הובילה את ראש מפלגת העבודה אז, ח"כ יצחק הרצוג, להודיע כי לא ימשיך לעבוד עמו על ייעוץ תקשורתי בנוגע לתכנית המדינית שהרצוג דחף אז.