סלקום | בלעדי

פרטנר לא פוסלת בחינה מחדש של השקעה במיזם IBC

בעקבות המו"מ של סלקום להשקעה ב-IBC, אומרים בפרטנר שאם סלקום תשיג הסכם טוב, היא תשקול להצטרף להשקעה • במקביל ממשיכות שתי החברות במו"מ על פריסה משותפת של תשתיות סיבים אופטיים

לוגו פרויקט הסיבים האופטיים של פרטנר/ צילום: גד פרץ
לוגו פרויקט הסיבים האופטיים של פרטנר/ צילום: גד פרץ

פרטנר אינה פוסלת את האפשרות להשקיע במיזם הסיבים האופטיים של חברת חשמל IBC, וזאת במסגרת שיתוף הפעולה שלה עם סלקום בתחום התשתיות. בפרטנר סבורים שאם סלקום תשלים את העסקה ותרכוש את השליטה במיזם, הם יבחנו אותו לגופו של עניין מחדש, ובהתאם למו"מ שמנהלת פרטנר עם סלקום על פריסת תשתיות נייחות משותפת.

סלקום נמצאת במו"מ על השלמת רכישת השליטה ב-IBC עם השותפים במיזם ועם סיסקו, שהיא הגורם המימוני המרכזי של הפרויקט. במקביל ממשיכות סלקום ופרטנר במו"מ שהן מנהלות על פריסה ושימוש משותף של תשתיות סיבים אופטיים.

מדובר על הסכם שלפיו סלקום ופרטנר יפרסו תשתיות במקומות שונים, והן יקצו את התשתיות אחת לשנייה באזורים הפרוסים. כלומר פרטנר תאפשר לסלקום להשתמש בתשתיות שהיא פרסה בעיר מסוימת, וההיפך. כך יימנע מצב ששתי החברות יפרסו תשתיות באותן שכונות, ובמקביל הפריסה שלהן תהווה מכפיל כוח עבור שתיהן, שכן הן יפרסו תשתיות במתואם במקומות שונים, כדי להגיע למקסימום בתי אב.

פרטנר לא רצתה להשקיע במיזם IBC, והעדיפה לפרוס תשתיות בצורה עצמאית. במקביל, סלקום סברה, ועדיין סבורה, שבתנאים מסוימים המיזם, שכבר הגיע לעשרות אלפי בתי אב עם סיבים אופטיים דרך תשתיות חברת החשמל, הוא הזדמנות עסקית שבתנאים המתאימים יכול לעזור לה מאוד.

כעת, כאשר המו"מ של סלקום ופרטנר מתקדם, ומצד שני סלקום מתקדמת מול המשקיעים במיזם, ומנסה להשיג גם הקלות ממשרד התקשורת לגבי חובת הפריסה המוטלת עליו, סבורים בפרטנר שאין לפסול מראש בחינה מחדש של השקעה ב-IBC.

בכל מקרה, סלקום כבר הבהירה כי היא לא תיקח את הפרויקט על עצמה לבד, והיא מתכננת לגייס שותפים למיזם, כולל גופים מוסדיים שעשויים לראות בו השקעה לטווח ארוך.

IBC הוא פרויקט שבאמצעותו קיוותה המדינה לקדם השקעות בסיבים אופטיים על גבי תשתיות חברת החשמל, כך שיהווה חלופה לתשתיות הוט ובזק. מראשיתו של המיזם התגלו בו בעיות קשות בין השותפים. המודל הכלכלי של המיזם כשל, ומהר מאוד התברר שההשקעות הנדרשות בו גבוהות בהרבה ממה שסברו תחילה.

כעת המיזם פועל מכוח האינרציה, או שיש לומר מכוח חברת החשמל, שמגבה את הפרויקט ורוצה מאוד שהוא יצליח, ולכן מוותרת זמנית על תשלום החובות שלו כלפיה, ופועלת לכניסתה של סלקום.