משרד הפרסום LEAD זכה במכרז של חברת נתיבי איילון

על רקע השינוי מרחיק הלכת שעוברת נתיבי איילון, שבמסגרתו הפכה לחברה ממשלתית, היא תשקיע מיליוני שקלים במהלכים שישנו את המיצוב שלה מ"חברה של כביש" ל"חברה לתשתיות תחבורה חכמה" • משרד הפרסום LEAD כבר מחזיק בתקציבים ממשלתיים, בהם הדיוטי פרי ואגד

רמי יהודיחה, מבעלי משרד הפרסום LEAD / צילום: איל יצהר
רמי יהודיחה, מבעלי משרד הפרסום LEAD / צילום: איל יצהר

נתיבי איילון נערכת לבצע מעבר תקשורתי ממיצובה כ"חברה של כביש" ל"חברה לתשתיות תחבורה חכמה": ל"גלובס" נודע כי החברה ניהלה מכרז לבחירת משרד פרסום שאמור לסייע לה תקשורתית במהלך השינוי הדרמטי שמתנהל בליבת העשייה שלה. במכרז זכה משרד הפרסום LEAD, שמולו התמודדו בשלב הגמר משרדי הפרסום גיתם BBDO (כאשר זרוע אחרת בקבוצה אחראית על יחסי הציבור של נתיבי איילון) וגליקמן-שמיר-סמסונוב.

תנאי סף במכרז עסקו בעיקר בהקשר המקצועי ובניסיון של אנשי הצוות שאמורים לטפל בתקציב. מהמשרד נדרש ניסיון בשוק התחבורה וגם בתחום החברות הציבוריות.

המכרז כלל שני שלבים עיקריים: שלב מסחרי, שבו נתנו המשרדים הצעות מחיר; ושלב איכותי, שכלל בין היתר מצגות של בניית אסטרטגיה תקשורתית ופתרונות לקמפיינים בשניים מתוך ארבעת התחומים המרכזיים שעמם צפויה החברה להתמודד בשנים הקרובות.

4 פרויקטים בהיקף של מיליארדי שקלים נמצאים בקנה 

כאמור, המכרז לבחירת משרד פרסום מגיע על רקע שינוי מרחיק לכת שעוברת החברה. חברת נתיבי איילון נוסדה כדי להקים את נתיבי איילון, ועד לא מזמן הייתה בבעלות משותפת של עיריית תל-אביב ומשרד התחבורה, כשכל צד מחזיק 50% מהמניות. לפני שנתיים הפכה נתיבי איילון לחברה ממשלתית, וזאת על-ידי עסקת החלפה: משרד התחבורה קיבל את מלוא המניות של נתיבי איילון, והעביר בתמורה לעיריית תל-אביב שטחים בנמל תל-אביב וביפו. נתיבי איילון קיבלה מנדט מהמדינה לטפל בכל הקשור לתשתיות תחבורה חכמה בישראל ולטיפול בתחבורה הציבורית. לפני מספר חודשים מונה לה מנכ"ל חדש, איתמר בן-מאיר, וכוח-האדם שולש כדי לתת למענה לניהולם של פרויקטים בהיקפים של מיליארדי שקלים שאמורים לצאת לדרך כבר ב-2018-2019.

מדובר ב-4 פרויקטים עיקריים שלהם גם אמורים היו המשרדים המועמדים לתת מענה תקשורתי במכרז: פרויקט "מהיר לעיר", שבמסגרתו תורחב תשתית התחבורה הציבורית. משמעות פרויקט כזה הוא פקקים רבים, ולכן נדרש מענה תקשורתי כדי להסביר את המהלך ולבקש מהציבור (בדומה למה שנעשה עם הרכבת הקלה) להתאזר סבלנות.

פרויקט נוסף הוא ניסיון לחנך את הקהל לעבור מרכב פרטי לרכב ציבורי. נתיבי איילון ביצעו פיילוט שמטרתו לעודד אנשים באמצעות מתן תמרוץ כספי לנהגים שוויתרו על הרכב הפרטי ועברו להשתמש בתחבורה ציבורית. במהלך 2018 הפיילוט צפוי להפוך לפרויקט ממשי שידרוש הדרכה ולימוד תקשורתי.

פרויקט אחר הוא "נתיבים מהירים", שבו תורחב רשת הכבישים העירוניים המהירים, וייבנו כבישים הדומים לאיילון. בנוסף, אמור לצאת לדרך פרויקט "אופנידן" שירשת את כל גוש דן רבתי בשבילי אופניים. לצורך המכרז לא הוגדר למשרדים תקציב פרסום, אך על-פי ההערכות יושקעו במהלכים התקשורתיים כמה מיליוני שקלים.

נתיבי איילון לאחר שינוי הבעלות היא חברה ממשלתית הכפופה למשרד התחבורה, והשר האחראי עליה הוא ישראל כ"ץ. בשונה מתקציבים ממשלתיים ומשרדי ממשלה המחויבים לעבוד רק עם לשכת הפרסום הממשלתית (לפמ) - חברות ממשלתיות רשאיות, בהינתן זה שעשו מכרז, לבחור לעצמן משרדי פרסום מהמגזר הפרטי. דוגמאות לכך הם תקציבים כמו נת"ע, רשות הדואר או רשות שדות התעופה.

הזוכה במכרז - משרד הפרסום LEAD - כבר מחזיק בכמה תקציבי פרסום ממשלתיים, בהם הדיוטי פרי, רשות שדות התעופה ואגד.

רמי יהודיחה, מבעלי LEAD, סירב להגיב לידיעה.

מחברת נתיבי איילון נמסר: "בשנה האחרונה חברת נתיבי איילון שינתה את פניה והפכה לחברה ממשלתית בבעלות מלאה, אשר תוביל את תחום התחבורה המטרופולינית בכל הארץ ותקדם את שינוי הרגלי הנסיעה של הציבור הישראלי. במסגרת בנייתה מחדש של החברה, ועל-מנת שתוכל לעמוד במשימות הגדולות והאתגרים החדשים שהוטלו עליה, מתבצע תהליך ארגון מחדש נרחב של החברה, הכולל גיוס אנשי צוות בכיר חדשים כמו גם גיוס יועצים חדשים, כולל משרד הפרסום LEAD".