חברת LeaderMES גייסה 5 מיליון דולר

בין המשקיעים הייתה הקרן הישראלית Firstime של אילן שילוח, ניר טרלובסקי ויונתן בן ארצי • תמורת הגיוס תשמש את החברה להרחבת הפעילות שלה לשוק האירופי והאמריקאי

אמיר אלוני, מנכ"ל ומייסד LeaderMES / צילום: גלעד בן שץ
אמיר אלוני, מנכ"ל ומייסד LeaderMES / צילום: גלעד בן שץ

LeaderMES הודיעה היום (ב') על גיוס של 5 מיליון דולר מהקרן הישראלית Firstime, של אילן שילוח, ניר טרלובסקי ויונתן בן ארצי, וממשקיעים פרטיים.

LeaderMES שמה לעצמה למטרה לחבר בין התעשייה המסורתית להייטק כחלק ממה שמכונה "המהפכה התעשייתית הרביעית". החברה פיתחה סט מוצרים חכמים שמאפשרים למפעלים בתעשייה המסורתית לחבר את כלל המכונות והמכשירים במפעל לענן. אמיר אלוני, מייסד ומנכ"ל החברה, סבור ששתי הבעיות המרכזיות בעולם ה-IoT בכלל ובמפעלים בפרט, הן מגוון המכשירים הגדול ובעיית האבטחה. לכן, החברה פיתחה פלטפורמה שתדע להתחבר למנעד רחב של מכשירים - החל ממכונות מכאנייות לחלוטין, וכלה בציוד בקרה מתקדם, באמצעות קריאה של האותות החשמליים המופקים מהמכשירים השונים.

התקשורת עם הענן מתבצעת על ידי ראוטר יעודי שמעביר את הנתונים ברשת תקשורת נפרדת מרשת המפעל הרגילה. הראוטר אוסף את המידע ומעביר אותו לענן באמצעות תקשורת חד כיוונית ולא דו כיוונית, בה הסיכון גבוה יותר. המידע מעובד בענן, ונמסר למפעילי המכונות ולדרגי ההנהלה השונים דרך שורה של אפליקציות, שמספקות לעובדי המפעל מידע ותובנות מעולם התעשייה והניהול.

כיום, המוצר מותקן בכ-80 מפעלים ברחבי הארץ ובמפעלים בודדים באירופה. קהל היעד של LeaderMES הם מפעלים קטנים ובינוניים. "יש פער מטורף בין ההייטק ללואו טק בארץ. אנחנו מצליחים לחבר קצת בין העולמות ולתת לתעשייה המסורתית כלים שעוזרים להם להיות יותר מקצועיים ותחרותיים", אמר אלוני. הוא סיפר שהחברה נמצאת בצמיחה ומתקינה בממוצע מערכת אחת בכל שבוע.

את הכספים שגויסו החברה מתכוונת להשקיע בהתרחבות לשוק האירופי ובהמשך לשוק האמריקאי. הוא צופה שצוות הפיתוח של החברה יגדל בעשרות אחוזים בשנה הקרובה. כיום, החברה מעסיקה 20 עובדים במדרדיה בחיפה. אלוני מתכוון להישאר בעיר גם לאחר ההשקעה: "60% מהתעשייה בארץ היא בצפון וזה נותן לנו יתרון מאוד גדול שאנחנו צפוניים. הצוות שלנו חיפאי וחשוב לנו לשמור עליו. חשוב לנו להביא את ההייטק לחיפה כי האקו סיסטם הזה מאוד חסר שם".

החברה קיימת משנת 2000 אבל את הפעילות הנוכחית החברה התחילה לפני 3 שנים. "התעסקנו בפתרונות לתעשייה במשך הרבה מאוד שנים, אבל עשינו עבודה יותר יישומית", סיפר אלוני, "לפני שלוש שנים לקחנו את כל הידע והניסיון שנצברו בחברה והפכנו את החברה לחברה של מוצר. בנינו מוצר שיכול לעשות את כל מה שידענו לעשות קודם ברמה של פלאג אנד פליי". מלבד הגיוס הנוכחי, החברה גייסה במהלך השנים סכומי כסף קטנים ממשקיעים פרטיים.

תעודת זהות:

שנת הקמה: החברה קמה בשנת 2000 והפכה לחברת תוכנה לפני שנתיים.

מייסד: אמיר אלוני

גיוסים: 5 מיליון דולר

משקיעה מרכזית: קרן Firstime