קבוצת דלק מקדמת הנפקת חברה ייעודית חדשה

לאחר שהמהלך למחיקת מניות דלק אנרגיה נכשל, הקבוצה מנסה להנפיק חברה חדשה בשם דלק תמלוגים, שתקלוט את תמלוגי העל ממאגר תמר • דלק תמלוגים תנסה לגייס 470 מיליון שקל בהנפקת אג"ח ובהמשך תבצע הנפקת מניות לפי שווי של 700 מיליון שקל

יצחק תשובה / צילום ארכיון: גיל יוחנן
יצחק תשובה / צילום ארכיון: גיל יוחנן

לאחר כישלון מחיקת מניות דלק אנרגיה מהמסחר בבורסה, מקדמת קבוצת דלק, הנמצאת בשליטת יצחק תשובה, הנפקה של חברה חדשה - "דלק תמלוגים (2012)".

בכוונת דלק תמלוגים, שתקלוט את תמלוגי העל שלו זכאית דלק אנרגיה ממאגר תמר, לגייס עד לכ-470 מיליון שקל (132 מיליון דולר) בהנפקת אג"ח (מח"מ של כ-5.5 שנים) ולאחר מכן לבצע גם הנפקת מניות, לפי שווי חברה של כ-700 מיליון שקל (כ-200 מיליון דולר). האג"ח זכתה לדירוג A1 באופק יציב מחברת מידרוג. סבב המצגות של החברה ("רוד שואו") יתחיל בימים הקרובים, כשהנפקת האג"ח, אותה מובילה לידר חתמים, צפויה לצאת לפועל בתוך כחודש, וזמן קצר לאחר מכן צפויה להתבצע הנפקת המניות.

במסגרת המהלך תממש דלק אנרגיה את תמלוגי העל שהיא זכאית לקבל מהתזרים של מאגר תמר, באמצעות הנפקת החברה הייעודית, שאליה יועברו הזכויות בשיעור של 4.87%. לאחר שיושלם המהלך, תישאר קבוצת דלק, המחזיקה ב-88.2% ממניות דלק אנרגיה, עם זכות לקבלת תמלוג בשיעור של כ-1.6% מתמלוגי העל של תמר.

נזכיר כי תמלוגי העל מתמר עמדו עד לסוף 2017 על 1.5% מההכנסות וקפצו לרמה של 6.5% בחודש ינואר השנה, לאחר החזרת ההשקעה במאגר הגז הענק.

העברת הזכאות לקבלת התמלוגים לחברה החדשה תיעשה כנגד תמורה במזומן שתשולם לדלק אנרגיה, לאחר השלמת הנפקת האג"ח והמניות של דלק תמלוגים, וייתכן שגם באמצעות הקצאת מניות של החברה לדלק אנרגיה.

מוקדם יותר החודש נכשלה כאמור קבוצת דלק, פעם נוספת מני רבות, בניסיונה למחוק את מניות החברה-הבת דלק אנרגיה  מהמסחר. זאת, למרות שהקבוצה שיפרה את רכיב המזומן בהצעת הרכש. לשם הצלחת המהלך הייתה זקוקה דלק להיענות חיובית מצד בעליהן של לפחות 7% ממניות החברה-הבת, אולם רק כ-5.3% מבעלי המניות נענו להצעה.

ביולי אשתקד, ביצעה קבוצת דלק מהלך דומה כשהחברה הייעודית שהקימה, תמר פטרוליום, גייסה בהנפקת אג"ח סכום ענק של כ-650 ממיליון דולר (כ-2.4 מיליארד שקל) ומאוחר יותר עוד 200 מיליון דולר בהנפקת מניות. זאת, לצורך רכישת 9.25% מהזכויות בתמר.