זרוע המימון של KKR תגייס כ-100 מיליון דולר בתל אביב

החברה מתמקדת במתן הלוואות לעסקים בינוניים וגדולים • לקראת הגיוס החברה קיבלה דירוג AA מינוס מ-S&P מעלות, שם ציינו לחיוב את המינוף הנמוך שלה, אך מנגד גם את "פרופיל המימון המרוכז"

ג'ורג' רוברטס / צילום: אתר החברה
ג'ורג' רוברטס / צילום: אתר החברה

חברת הלוואות אמריקאית שלישית בדרכה לגיוס אג"ח בבורסה המקומית. אחרי פננטפארק ומדלי קפיטל, כעת עומדת על הפרק קורפורייט קפיטל טראסט (CCT), זרוע המימון של ענקית ההשקעות האמריקאית KKR, שלקראת גיוס צפוי של כ-100 מיליון דולר קיבלה דירוג AA מינוס בתחזית יציבה מחברת S&P מעלות.

CCT היא חברה לפיתוח עסקים (BDC), העוסקת במתן הלוואת לחברות בינוניות וגדולות בארה"ב, שמציגות EBITDA (רווח לפני הוצאות פחת, הפחתות, מימון ומס) של לפחות 25 מיליון דולר בשנה. מנתוני מעלות עולה כי בסוף 2017 היקף תיק ההשקעות של CCT עמד על 2.4 מיליארד דולר, וכלל 169 השקעות ב-22 ענפים שונים.

"הקשר עם KKR יגדיל העסקאות"

במעלות מציינים כי הדירוג "משקף את המינוף הנמוך של החברה ואת הפיזור הגדול של תיק ההשקעות. הוא משקף גם את ההשתייכות של החברה לקבוצת KKR, שתומכת בה בתחומי התפעול, יצירת צבר עסקאות וניהול הסיכונים", ויחד עם זאת הוסיפו כי "פרופיל המימון המרוכז וההשקעות באשראי פחות איכותי בהשוואה למתחרים, מגבילים את הדירוג".

עוד לגבי בעלת השליטה, ההערכה במעלות היא כי מערכת היחסים בין שתי החברות "מספקת ל-CCT פלטפורמה ייחודית ליצירת צבר עסקאות, מומחיות אנליטית, תמיכה בתשתיות ויכולות ניתוח סיכונים. בעינינו, הקשר עם KKR יגדיל את זרם העסקאות ואף עשוי לשפר את איכותן". לפי מעלות, KKR מנהלת נכסים בהיקף של כ-168 מיליארד דולר, מתוכם כ-45 מיליארד דולר בנכסי אשראי.

בבחינת הפרמטרים הפיננסיים המרכזיים של קפיטל טראסט, במעלות מציינים כי הנתונים "עולים בקנה אחד עם חברות לפיתוח עסקים מדורגות אחרות", וכן ביחס למתחרות סבורים במעלות כי "תיק ההשקעות של CCT, שהוא אחד הגדולים והמגוונים ביותר, הוא גורם חיובי לדירוג".

יחד עם זאת, מציינים במעלות, כי "ההערכה החיובית שלנו לגבי תיק ההשקעות מקוזזת במקצת בשל ההקצאה הגדולה יותר לחוב עם שיעבוד שני, מימון מבוסס נכסי, חוב נחות ומוצרים מובנים (מיזם משותף) ביחס לקבוצת ההשוואה".

רווחים איתנים אך סיכון גבוה יחסית

בעניין המיזם המשותף מסבירים במעלות כי "חלק מהאסטרטגיה של CCT היא השקעה במיזם המשותף Strategic Partners Opportunities Credit)SCJV)", המתמקד "בעיקר בחוב בכיר מובטח לעסקים בינוניים", ואשר בו מעורבת CCT יחד עם שתי חברות נוספות. בסוף 2017, התחייבויות CCT למיזם, המשקיע ב-35 חברות, עמדו על 437.5 מיליון דולר. עוד מציינים שם בין היתר כי החברה מציגה מינוף נמוך ורווחים איתנים, פרופיל מימון ריכוזי במקצת, נזילות הולמת ופרופיל סיכון גבוה יחסית לבנקים, בדומה למאפיין את חברות הענף.

בדומה לפננטפארק ומדלי, גם במקרה זה במעלות מסבירים כי נקודת הפתיחה לדירוג "נמוכה בשלוש רמות דירוג (נוצ'ים) מהעוגן של המערכת הבנקאית בארה"ב" - עניין שלפי חברת הדירוג "משקף את הסיכון הנוסף במגזר החברות לפיתוח עסקים, הנובע מהיעדר תמיכה של הבנק המרכזי ומסיכון תחרותי גבוה בהשוואה לבנקים".

חברות פיתוח העסקים האמריקאיות עלו לכותרות בארה"ב באחרונה, בעקבות החקיקה האמריקאית עליה חתם נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ (חוק זמינות האשראי לעסקים קטנים). חקיקה זו מורידה את דרישת כיסוי הנכסים של חברות מסוג זה מ-200% ל-150%, דבר המרחיב את המגבלה המותרת של יחס החוב להון של אותן חברות מ-1:1 ל-1:2 ומאפשר לאותן חברות להגדיל את המינוף.

במעלות מתייחסים להתפתחות החקיקה ומציינים כי "הדירוג המקומי הנוכחי תקף גם בהינתן ירידה של רמת דירוג אחת בדירוג המנפיק הגלובלי של CCT, אשר תיתכן בגלל הסביבה התחרותית להלוואות לעסקים בינוניים והפוטנציאל הגדול יותר להגדלת המינוף עבור חברות לפיתוח עסקים, ובכללן CCT, בעקבות חקיקת חוק זמינות האשראי לעסקים קטנים".

יחד עם זאת מוסיפים שם כי דירוג החוב עלול לרדת "אם החברה תכריז על כוונתה להגדיל את המינוף בהתאם לתנאי חוק זמינות האשראי לעסקים קטנים, יחד עם ירידה באיכות האשראי של תיק הנכסים שלה, מה שיוביל להפסדים ממומשים ולא-ממומשים משמעותיים".

בדומה למתחרותיה, מלבד הנפקת האג"ח, הצטרפותה של קפיטל טראסט לזירת המסחר המקומית צפויה לכלול גם רישום כפול של מניותיה, שיאפשר לה לבצע גם גיוסי הון בעתיד, במידת הצורך. זאת למרות שעד כה המסחר במניות פננטפארק ומדלי זניח ובמרבית ימי המסחר כלל לא מתבצעים בהן עסקאות.