הערב: כנס המפתחים הגדול ביותר אי-פעם של פייסבוק

המפתחים שיגיעו ל-F8 ודאי מודאגים משינוי הגישה של פייסבוק, שהגבילה את גישתם לדאטה • פייסבוק תצטרך לנסות להיראות אטרקטיבית עבורם גם אחרי השינויים

מארק צוקרברג / רויטרס
מארק צוקרברג / רויטרס

הערב (ג') מתחיל כנס המפתחים השנתי של פייסבוק - F8, שנערך בסן חוזה. הכנס השנה יהיה הגדול ביותר אי-פעם לדברי החברה, יגיעו אליו 5,000 משתתפים ויהיו בו 50 פאנלים. לרוב פייסבוק מציגה בכנס שאיפות מרחיקות לכת - רק בשנה שעברה החברה הודיעה על פיתוח טכנולוגיה שתאפשר לאנשים להקליד מילים רק ע"י חשיבה עליהן, אך השנה הכנס נערך בתזמון רגיש במיוחד עבור ענקית הטכנולוגיה. היא עדיין מתמודדת עם שערוריית קיימברידג' אנליטיקה שבה דלפו פרטים על 87 מיליון משתמשיה, ועם הספקות שעלו לגבי הדרך שבה היא מנהלת את הדאטה של משתמשיה ולגבי הקפדתה על פרטיותם. סביר מאוד שפייסבוק תהיה צנועה יותר בהכרזותיה, ותנקוט משנה זהירות מחשש לביקורת נוספת.

המפתחים שיגיעו ל-F8 ודאי מודאגים משינוי הגישה של פייסבוק, שהגבילה את גישתם לדאטה על המשתמשים לאחרונה כתגובה לשערוריית קיימברידג'. פייסבוק תצטרך לנסות להיראות אטרקטיבית עבורם גם אחרי השינויים, שהצריכו אותה לפי דיווחים גם לשנות את תכני האירוע. שינוי נוסף שהוכנס לאירוע ברגע האחרון, לפי דיווחים, הוא התכנון להכריז על כניסת החברה לשוק הרמקולים החכמים בכנס. רמקולים חכמים אוספים דאטה על המשתמשים באמצעות האזנה והחברה ככל הנראה הבינה שלא יהיה זה טיימינג אופטימלי מבחינתה לשחרור מוצר כזה.

אז מה כן יהיה בכנס? הלו"ז חושף מושב בנושא "אותנטיות ואיכות" הניוזפיד וכזה שעוסק בשאלה איך להבטיח "חדשות באיכות גבוהה" - נושאים נוספים שפייסבוק זכתה לביקורת עליהם בשנה שעברה וכעת מנסה להוכיח שהיא מתאמצת להשתנות בהתאם. עוד עולים מהלו"ז נושאים כמו גיימינג, פלטפורמת Workplace (כלי שיתוף העבודה, בסגנון Slack, שעליו עובדת החברה), וכניסה של פייסבוק לשווקים מתפתחים כמו הודו עם מוצרים ייעודיים - מהלך שאותו מוביל בין היתר המרכז הישראלי של החברה .

נושא אחר שעולה ממנו הוא פלטפורמת המציאות הווירטואלית של Oculus Go, קסדת ה-VR המתוכננת של פייסבוק. החברה חשפה אותה לראשונה לפני שנתיים והכריזה על מחירה - 200 דולר לפני שנה. היום פורסם כי הקסדה כבר זמינה במכירה מוקדמת באמזון. עדיין לא ידוע תאריך ההשקה שלה או פרטים מדויקים לגביה, וייתכן שנשמע על כך יותר בכנס.

החששות בדבר היכולת של פייסבוק לשמור על פרטיות המשתמשים חוזקו השבוע בעקבות פרסום לפיו מהנדס בחברה השתמש בדאטה שלה כדי לעקוב אחרי נשים ברשת. ההאשמות הגיעו מחוקר האבטחה ג'קי סטוקס, מייסד חברת Spyglass Security שצייץ בטוויטר ביום ראשון "נודע לי כי מהנדס אבטחה שמועסק כרגע בפייסבוק משתמש ככל הנראה בפריבילגיה שיש לו לגשת לנתונים כדי לעקוב אחר נשים אונליין, יש לי תיעוד מטוויטר. מה אני צריך לעשות עם המידע הזה?". פייסבוק הצהירה כי היא חוקרת את המקרה וכי "יש לנו מדיניות נוקשה כדי להגביל את הגישה של עובדים לדאטה של משתמשים. עובדים רשאים לגשת רק לכמות המידע שנחוצה כדי שיעשו את עבודתם, יש לנו גישה של אפס סובלנות לניצול לרעה של מידע, והתנהגות לא ראויה מביאה לפיטורין".