המשטרה לא תחקור מעשי ניר חפץ ב"מעריב" תחת נוחי דנקנר

עם זאת, הפרקליטות רומזת כי פרשיית "הייעוץ התקשורתי הכפול" שחפץ העניק במקביל לנתניהו ולליכוד תיבדק במסגרת החקירה הכוללת של תיק 4000

ניר חפץ ושאול אלוביץ'/ צילום: אמיר מאירי
ניר חפץ ושאול אלוביץ'/ צילום: אמיר מאירי

המשטרה לא תחקור את מעשיו של ניר חפץ בעת שהיה עורך עיתון "מעריב" תחת בעל השליטה נוחי דנקנר - כך עולה מתשובה שמסרה היום (ד') פרקליטות המדינה לעורכי הדין אלעד מן ויובל יועז מתנועת "הצלחה".

בחודש פברואר, אחרי שחפץ, לשעבר יועץ התקשורת של בנימין נתניהו, נחשד במעורבות בתיק 4000, פנו עורכי הדין מן ויועז אל היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, ואל פרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, בדרישה כי במסגרת חקירת ההתנהלות של חפץ ונתניהו מול אתר וואלה, תיחקר גם התנהלות חפץ כשהיה עורך "מעריב".

השניים צירפו לפנייתם עותק מדוח החקירה של נאמני "מעריב", שבו נכתב כי חפץ שימש ב"מעריב" כזרועו הארוכה של נוחי דנקנר ופעל לקידום האינטרסים של קבוצת אי.די.בי שבראשה עמד אז דנקנר. עוד נאמר בדוח, בין היתר, כי ההתנהלות הזו באה לעתים על חשבון האינטרס הציבורי.

בתשובה שקיבלו היום עורכי הדין מן ויועז מלשכת פרקליט המדינה, נאמר כי "ממצאי הדוח (באשר לקריסת "מעריב" ח',מ') נבחנו, והם אינם מעלים חשד לביצוע עבירות פליליות המצדיקות חקירה".

עם זאת, מהפרקליטות נמסר כי נושאים נוספים שבנוגע אליהם פנו מן ויועז, הנוגעים לקשריהם של חפץ ונתניהו, "משיקים לחקירה המתנהלת בימים אלה". נציין כי בין היתר ביקשו מן ויועז מהיועמ"ש ומפרקליט המדינה להורות על חקירת הפרשיה שבה חפץ נתן ייעוץ תקשורתי מקביל למפלגת הליכוד ולנתניהו. בפנייתם טענו שני עורכי הדין כי חפץ פעל בכך בניגוד עניינים, תוך עירוב עסקיו הפרטיים בעניינים המטופלים על-ידו ביחס לראש הממשלה ולעיסוקיו הציבוריים.

נזכיר כי חפץ, שהיה יועץ התקשורת ואיש סודם של בנימין ושרה נתניהו, נחקר בחשד לשוחד ולעבירות נוספות בתיק 4000. אחרי ימים רבים במעצר חתם חפץ ב-5 במארס על הסכם עד מדינה עם הפרקליטות, שבמסגרתו הוא התחייב למסור מידע מפליל נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ונגד שאר החשודים בתיק בזק. במסגרת הסדר עד המדינה שנחתם, חפץ קיבל חסינות מלאה בתמורה לעדותו, והוא לא יועמד לדין פלילי.