אג"ח | בלעדי

KKR עוצרת את הנפקת האג"ח בבורסת תל אביב

ענקית ההשקעות האמריקאית עצרה גיוס אג"ח בהיקף של 100 מיליון דולר על רקע אינדיקציות לריביות לא אטרקטיביות מהשוק

ג'ורג' רוברטס / צילום: אתר החברה
ג'ורג' רוברטס / צילום: אתר החברה

גיוס אג"ח של כ-100 מיליון דולר שקידמה ענקית ההשקעות האמריקאית KKR בבורסה של ת"א, באמצעות חברת ההלוואות שלה - קורפורייט קפיטל טראסט (CCT), תקוע ולא צפוי לצאת לפועל בקרוב. זאת על רקע אינדיקציות לריביות לא אטרקטיביות מבחינתה שקיבלה החברה ביחס לציפיות המוקדמות.

KKR היא אחת מחברת ההשקעה הגדולות ביותר בעולם. היא הוקמה בשנת 1976 על ידי הנרי קראביס, ג'רום קוהלברג וג'ורג' רוברטס, ומנהלת מגוון רחב של קרנות השקעה ובהן קרנות פרייבט אקוויטי, קרנות חוב, נדל"ן, אנרגיה ועוד. כיום מנהלת KKR נכסים בהיקף של 168 מיליארד דולר.

CCT היא חברה לפיתוח עסקים (BDC), העוסקת במתן הלוואת לחברות בינוניות וגדולות בארה"ב, שמציגות EBITDA (רווח לפני הוצאות פחת, הפחתות, מימון ומס) של לפחות 25 מיליון דולר בשנה. יחד עם זאת, ככל הידוע החברה לא ויתרה באופן סופי על הנפקת חוב בשוק המקומי, ובמקרה שתנאי השוק ישתפרו, היא עשויה להוציא מהלך זה לפועל, לאחר שכבר הכינה את המסמכים הנדרשים להנפקה.

בחודש מארס האחרון דיווחה KKR על כוונתה להנפיק באמצעות CCT אג"ח למשקיעים בבורסה בת"א, ובחודש שעבר קיבלה CCT דירוג AA מינוס בתחזית יציבה מחברת S&P מעלות. אלא שבשבועות האחרונים השתנה לרעה יחס המשקיעים המקומיים כלפי חברות פיתוח עסקים מסוגה של CCT.

נכון להיום נסחרות בת"א אג"ח של שתי חברות אמריקאיות לפיתוח עסקים - פננטפארק שגייסה בנובמבר 2017 קרוב ל-500 מיליון שקל, ומדלי שבאה בעקבותיה וגייסה בתחילת 2018 יותר מ-400 מיליון שקל.

בשבועות האחרונים עדכנה פננטפארק כי בהתאם לשינויים שאומצו ברגולציה האמריקאית, היא תגדיל את המינוף שלה ותרחיב את יחס החוב להון שלה, על בסיס החקיקה החדשה. אצל מדלי, לפני שבוע הפחיתה חברת הדירוג מעלות את דירוג החוב שלה בדרגה אחת, מ-A פלוס ל-A - הפחתה המשקפת את הביצועים החלשים בתיק ההשקעות שלה, וזאת כשלושה חודשים בלבד לאחר הנפקת האג"ח שביצעה.

האג"ח של פננטפארק אגח א  נסחרת היום בתשואה של יותר מ-5.5%, והאיגרות של מדלי אגח א  נסחרות בתשואה של יותר מ-7.5%.