דיקאנים למשפטים: "פסקת התגברות מסכנת את זכויות האדם"

אחרי ששורה ארוכה של פרופסורים למשפט חוקתי יצאו נגד היוזמה לחוקק פסקת התגברות שתתווסף לחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, מצטרפים אליהם היום גם ראשי הפקולטות ובתי הספר למשפטים בהווה ובעבר

אחרי ששורה ארוכה של פרופסורים למשפט חוקתי יצאו נגד היוזמה לחוקק פסקת התגברות שתתווסף לחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, מצטרפים אליהם היום (א') גם ראשי הפקולטות ובתי הספר למשפטים בהווה ובעבר.

שורה של דיקאניות ודיקאנים למשפטים שלחו היום מכתב לשרת המשפטים, איילת שקד, ולראש הממשלה, בנימין נתניהו, שבו כתבו: "אנחנו רואים בדאגה רבה את ההצעה הממשלתית לחוקק את פסקת ההתגברות, שתאפשר לכנסת ברוב של 61 מחבריה לתת תוקף לחוק שנפסל על-ידי בית המשפט העליון. אנחנו רואים חובה לעצמנו להתריע כי פסקת התגברות כזאת מסכנת את זכויות האדם בישראל ומאיימת על האופי הדמוקרטי של המדינה. לכן אנו קוראים לממשלה ולכנסת שלא לקדם הצעה זאת".

על המכתב חתומים, בין היתר: יוסף אדרעי, ניבה אלקין-קורן, אהרן אנקר, רות בן-ישראל, ארנה בן-נפתלי, משה בר-ניב, גד ברזילי, תמר גדרון, אורן גזל-איל, ישראל גלעד, עלי זלצברגר, יצחק זמיר (שופט בית המשפט העליון בדימוס), עמיר ליכט, שחר ליפשיץ, ברק מדינה, אריאל פורת, קלוד קליין, מרדכי קרמניצר, אמנון רובינשטיין (מיוזמי חקיקת חוקי היסוד), ידידיה שטרן, גבריאלה שלו (לשעבר השגרירה באו"ם), יובל שני, עמוס שפירא, יופי תירוש, ונוספים.