מערכת זיהוי פנים זיהתה אלפי צופי ליגת האלופות כפושעים

מסתבר שגם ללכת למשחק כדורגל זה פשע - כך לפחות עפ"י טכנולוגיית זיהוי פנים, שקבעה כי 2,300 צופים חפים מפשע הם עבריינים

זהה את העבריין / צילום: שאטרסטוק
זהה את העבריין / צילום: שאטרסטוק

אלפי משתתפים בגמר ליגת האלופות ב-2017 בקארדיף, בירת ווילס, זוהו בטעות כפושעים פוטנציאליים על-ידי טכנולוגיית זיהוי פנים בה השתמשה משטרת דרום ווילס. לפי ה"גרדיאן", מתוך כ-170 אלף אוהדים שנסרקו ברחבי העיר, המערכת זיהתה כ-2,500 כעבריינים. עם זאת, לאחר השוואה עם תצלומי המעצרים של המשטרה התברר כי רק כ-200 מהם אכן נעצרו בעבר ואילו כ-2,300 מתוכם כלל לא היו עבריינים, כך שמדובר בשגיאת False Positive בשיעור של 92%.

לפי מגזין ווירד, גם במהלך טורניר אגרוף בשנה שעברה הייתה למערכת תוצאה של 90% False positive, ובמשחק רוגבי היו תוצאות דומות.

ממשטרת דרום ווילס נמסר כי "כמובן ששום מערכת זיהוי פנים לא מדויקת ב-100%, יש קשיים טכניים בכל מערכת כזו, וזה נורמלי ושגיאות False positive ימשיכו להיות בעיה שכיחה בעתיד הנראה לעין".

המשטרה הסבירה כי למרות זאת השגיאות לא נעצר אף אדם שזוהה בטעות כפושע, והוסיפה כי מעל 2,000 אנשים דווקא זוהו בהצלחה מאז שהטכנולוגיה הושקה לפני 9 חודשים, מה שהוביל למעצרים של 450 איש.

מאט ג'וקס, מפקד משטרת דרום ווילס, אמר ל-BBC כי סורקי הפנים חיוניים לעבודת המשטרה, ובייחוד באירועים גדולים, כדי להגן על כל המשתתפים בהם. לעומת זאת, סילקי קרלו, ראש ארגון למען פרטיות בשם Big Brother Watch, אמר לווירד כי "הסטטיסטיקות האלה מראות שהתוכנה מזהה חפים מפשע כעבריינים בשיעור מבהיל, בעוד שרק במספר קטן של מקרים היא שירתה מטרה משטרתית אמיתית".