נשיאת העליון דחתה בקשת גודובסקי לפסילת השופט ירון לוי

דאוד גודובסקי, נאשם מרכזי בפרשת ישראל ביתנו, ערער לעליון על החלטת השופט ירון לוי שלא לפסול עצמו מגזירת עונשו, אך הנשיאה אסתר חיות דחתה את ערעורו על הסף וקבעה: "חזקה על המותב שיגזור את דינו של המערער באובייקטיביות ובמקצועיות"

דוד דאוד גודובסקי / צילום: שלומי יוסף
דוד דאוד גודובסקי / צילום: שלומי יוסף

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, דחתה אתמול (ג') את בקשתו של דאוד גודובסקי לפסול את השופט ירון לוי מלגזור את עונשו.

כזכור, גודובסקי, מי שנחשב ליד-ימינה של פאינה קירשנבאום, כבר הורשע במסגרת הסדר טיעון בשורה של עבירות שוחד והלבנת הון, על חלקו בפרשת ישראל ביתנו.

לאחר הרשעתו ביקש גודובסקי מהשופט ירון לוי מבית המשפט המחוזי בתל-אביב לפסול את עצמו מגזירת עונשו. לאחר שהשופט לוי דחה את הבקשה, סנגוריו של גודובסקי, מאור ברדיצ'בסקי ולירן זילברמן, ערערו על ההחלטה לבית המשפט העליון, בטענה כי לוי ממשיך להיחשף לראיות הקשורות לגודובסקי במסגרת הליך ההוכחות שעודנו מתנהל בפניו, ומכיוון שאי-אפשר לסמוך על כך שלוי יצליח להתעלם מן הראיות הנוספות בעת גזירת עונשו של גודובסקי, יש להעביר את הדיון למותב אחר.

הנשיאה חיות דחתה את הערעור על הסף, מבלי לבקש את תגובת הפרקליטות לבקשה. בהחלטת הדחייה כתבה חיות כי "לאחר שעיינתי בערעור על נספחיו, באתי לידי מסקנה כי דינו להידחות. הכרעת דין של נאשם בפרשה שבה מעורבים נאשמים אחרים שמשפטם ממשיך להתנהל, אין בה כדי להביא בהכרח להעברת הדיון למותב אחר בשלב הטיעונים לעונש של הנאשם שהורשע". 

עוד הוסיפה חיות כי "בית משפט קמא פסק כי דינו של המערער לא ייגזר בגין מעשים שבהם לא הודה במסגרת כתב האישום המתוקן, וחזקה על המותב שיגזור את דינו של המערער באובייקטיביות ובמקצועיות".

לאור זאת, יישמעו הטיעונים לעונשו של גודובסקי בפני השופט לוי, שלאחר מכן יגזור את עונשו של גודובסקי בגין העבירות בהן הורשע.