רוסק עמינח ודוד ברודט עושים חשבון לאמנות

וגם: מנפאואר ישראל חוגגת 50 שנות פעילות: מי הפגינו כח אדם?

רקפת רוסק עמינח, קרן שפילשר ודוד ברודט / צילום: תמר מצפי
רקפת רוסק עמינח, קרן שפילשר ודוד ברודט / צילום: תמר מצפי

אמש (ד') השיק בנק לאומי ספר שהוא אוסף יצירות אמנות, בשם "אוסף בנק לאומי", במשרדי הבנק. הספר, שהופק לרגל חגיגות ה-70 לישראל, נכתב ונערך ע"י ד"ר גדעון עפרת, ומי שהגה את הרעיון להפקתו היה יעקב בן-ניסן, מנהל תחום האמנות בבנק. דוד ברודט, יו"ר הבנק, אמר באירוע כי "לבנק לאומי יש אוסף אמנות המבטא את התפתחותה של האמנות הישראלית לכל אורך המאה ה-20 ותחילת המאה 21. ליקוט האוסף החל בשנים הראשונות של הבנק", עוד סיפר ברודט כי "הרכישה הראשונה שלנו הייתה רישום דיוקן של הרצל משנת 1903, פרי יצירתו של האמן הרמן שטרוק, כאשר לצד חתימת האמן, מתנוססת על גבי היצירה חתימתו של חוזה המדינה. היצירה הזאת נמצאת כאן אצלנו עד היום". רקפת רוסק עמינח, מנכ"לית הבנק, סיפרה לנוכחים כי "לפני שבחרתי ללמוד מנהל עסקים וכלכלה ויתרתי על החלום שהיה לי ללמוד ארכיטקטורה. זו הפינה שתמיד תישאר לי לאמנות". במגיעים לפרגן ולשאוב השראה, ניתן היה לפגוש את אסתר לבנון, לשעבר מנכ"לית הבורסה; את יאיר המבורגר, יו"ר הראל ביטוח ואמנים בהם קרן שפילשר, שתמונתה כלולה באוסף.

מנפאואר ישראל חוגגת 50 שנות פעילות: מי הפגינו כח אדם?

השבוע חגגה קבוצת מנפאואר המספקת "פתרונות כח אדם" לארגונים, 50 שנות פעילות בישראל. את המוזמנים שהגיעו אל אולם רידינג 3 בנמל תל-אביב קיבלו אמנון רדר, יו"ר מנפאואר ישראל, ומיכל דן הראל, המנכ"לית. השניים פגשו את עפרה שטראוס, יו"רית שטראוס גרופ; מולי אדן, לשעבר סגן נשיא בכיר באינטל העולמית; יורם נווה, משנה למנכ"ל כלל ביטוח; דורון ספיר, מנכ"ל CAL היוצא ומנכ"ל מגדל הנכנס; ערן וינטרוב, מנכ"ל לתת; דיוויד גולין, מנכ"ל מארסק ישראל; שלומי אברשטרק, מנכ"ל מילגם ואחרים. מי שהעוד הגיעו לחגוג, היו נציגי החברה בעולם, בהם סטפנו סקאביו כמו גם יונס פריסינג, יו"ר ומנכ"ל ManpowerGroup העולמית, ש"נפל קורבן" להופעתו של אמן החושים ליאור סושרד.

עוד נצפו חוגגים: סמנכ"ליות וסמנכ"לי משאבי אנוש של חברות שונות, בהם - משה נצר, טבע; דניאל שני, יוניליבר; פנחס קימלמן, אסם נסטלה; קרן דיקמן, אלקטרה; עירית קליפר-אבני, התעשייה האווירית: מאיה דוד, כלל ביטוח ואחרים.

מנפאואר ישראל / צילום: יואב פרידלנד
 מנפאואר ישראל / צילום: יואב פרידלנד

מודי כידון לא מאמין במסחר מקוון

בשבוע שעבר נפגשו בביתם של עו"ד לורה וסם שטיין בבוורלי הילס, כ-30 משקיעים. הסיבה: השקתה של קרן השקעות משותפת של דיסקונט ארה"ב וקרן אלטו - המתמחה בהשקעות בנדל"ן מסחרי מניב בארה"ב - של מודי כידון ויניב מלמוד. באורחים: קריסטין אנגינו, סגנית נשיא לרכישות באלטו; סקוט אונפריי, מנהל משותף באלטו וגל בן נעים, מנהל בנקאות פרטית של בנק דיסקונט בחוף המערבי.

כידון, יו"ר אלטו, הציג במקום ניתוח של תחום הנדל"ן המסחרי בארה"ב. הוא התייחס לטענה שהציבור עובר למסחר מקוון, והסביר כי רשתות ענק הפעילות בארה"ב, דווקא מאפשרות לאמריקאים לקנות מותגים במחירים זולים יותר מאשר פלטפורמות המסחר המקוונות. לטענתו, הצרכן נהנה במקרה זה מחוויית קניה בלי לוגיסטיקה והחזרים.

קריסטין אנגינו, מודי כידון, לורה שטיין, סקוט אונפריי וגל בן נעים / צילום: מודי כידון
 קריסטין אנגינו, מודי כידון, לורה שטיין, סקוט אונפריי וגל בן נעים / צילום: מודי כידון

סאמיט אישרה תוספת שכר חודשית של 10% לאחיו של בעל השליטה

בעלי מניות חברת הנדל"ן המניב סאמיט אישרו בימים האחרונים ברוב מוחלט (ללא מתנגדים) תוספת שכר חודשית של 2,800 שקל לשלומי לוי, מנהל הנכסים של החברה ואחיו של בעל השליטה בה, זוהר לוי - תוספת המשקפת לפי סאמיט שידרוג של כ-10% בשכרו. עלות העסקת שלומי לוי ב-2017 הסתכמה בכ-625 אלף שקל, מתוכם 515 אלף שקל עלות שכר והיתר תגמול מנייתי.

בסאמיט ציינו כי העלאת השכר ועלות סך התגמול ללוי הם סבירים וראויים "בהתחשב בתרומתו ובפועלו", וכן "לאור העלייה במורכבות והיקף הנכסים המנוהלים על-ידו".

עוד ציינו כי עלות זו זניחה ביחס לגודלה של סאמיט והיקפי פעילותה.

עיקר פעילותה של סאמיט מתרכזת בנדל"ן מניב בגרמניה, נוסף לנכסים מניבים שהיא מחזיקה בישראל, והיא נסחרת בבורסה בשווי של 2.1 מיליארד שקל, אחרי עלייה של כ-15% שרשמה מנייתה בשנה האחרונה.

שלומי הוא הצנוע מבין האחים ועלות העסקתו שולית ביחס לאחיו, שעלות העסקתו בחברה ב-2017 התקרבה ל-7 מיליון שקל במסגרת תפקידיו כיו"ר סאמיט ושירותי הניהול שהוא מעניק לחברה הבת שלה, סאמיט גרמניה. סכום זה מיקם אותו בין 50 שיאני השכר בבורסה ל-2017.

עוד אישרו בעלי מניות סאמיט הענקת 2,800 כתבי אופציה ללוי האח, וזאת לצד אישור הענקת כמה אלפי כתבי אופציות גם למנכ"ל החברה, אמיר שגיא ולסמנכ"ל הכספים שלה, תומר טפר.

כן אישרו בעלי המניות את מינויו של זאב ילינק, לשעבר בכיר בבנק לאומי שכיהן כראש סקטור חברות בניה של הבנק, כדירקטור חיצוני (דח"צ) בחברה, במקומו של אלי דיין שסיים את כהונתו בחודש שעבר.

זוהר לוי / צילום: תמר מצפי
 זוהר לוי / צילום: תמר מצפי

יורם כהן, לשעבר ראש השב"כ, המשוררת אגי משעול ותזמורת צה"ל מקבלים תארים

אירועי חבר הנאמנים ה-63 של אוניברסיטת בר-אילן, נפתחו השבוע במלון דן אכדיה. במסגרת האירועים הוענקו אותות הוקרה ותוארי כבוד. את אות הנשיא העניקו בבר-אילן לאיש העסקים והנדבן מוטי זוננפלד, שבתו דניאלי נהרגה בתאונת דרכים, והוא הקים על שמה במחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטה, קליניקה לשירותי הקהילה. עוד נערך במקום טקס הוקרה לד"ר ליפא מאיר עם סיום כהונתו כיו"ר מועצת הנאמנים של האוניברסיטה. עו"ד עזגד שטרן, חבר ילדות של מאיר, הזכיר בטקס כי מאיר היה אלוף ישראל לנוער בטניס. מאיר מצידו הודה בין היתר לפרופ' יפה זילברשץ, "היום היא יו"רית ות"ת, ובכניסתי לתפקיד כמשנה לנשיא והיא היתה זו שהדריכה אותי בנבכי האוניברסיטה". בהמשך השבוע העניקה האוניברסיטה תוארי דוקטור לשם כבוד. במקבלים: יורם כהן, ראש השב"כ בדימוס; המשוררת אגי משעול; הרב ד"ר בני לאו; מלקולם יצחק הונליין, ראש ועידת הנשיאים של הארגונים היהודים; רוני שטרן, נשיא אגודת ידידי האוניברסיטה בארה"ב; הנדבנים ד"ר שמואל ואוולין כץ. כמו כן קיבלו את התואר - עמותת אתגרים; תזמורת צה"ל ("כהוקרה על היותה גשר המאחד בין כל היחידות הצבאיות, ועל נגינתה המהווה חלק חשוב בפס הקול הלאומי"). חתן פר ס ישראל לפיזיקה לשנת תשמ"ח, פרופ' שלמה הבלין, קיבל תעודת הוקרה. במהלך הענקת התואר לעמותת אתגרים, לשילוב ולקידום אנשים עם מוגבלויות באמצעות ספורט אתגרי, עלתה לבמה רות חשין, התורמת לעמותה, לצד אורן אלמוג, מתנדב באתגרים, שנפצע והתעוור בפיגוע במסעדת מקסים בחיפה בהיותו נער בן 10. השניים העניקו את התואר ליואל שרון, מייסד העמותה.

במתרשמים בשלל אירועי השבוע: אשת העסקים רעיה שטראוס בן-דור; הכלכלן ד"ר אהוד שפירא; פרופ' אריה צבן, נשיא האוניברסיטה; זהר ינון, המנכ"ל; פרופ' משה ויינשטיין, משנה לנשיא; פרופ' שולמית מיכאלי, סגנית נשיא למחקר; ד"ר מירב גלילי, סגנית נשיא לפיתוח; קרין זינגר, ראש מערך פיתוח משאבים; אנשי העסקים עודד גרא וישראל מקוב; משה פודהוצר; רוני אלשיך, מפכ"ל המשטרה (שהגיע כדי לפרגן ליורם כהן); אשת העסקים יפית גרינברג (ג. יפית); ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג ואחרים.

מירב גלילי ורעיה שטראוס / צילום: יוני רייף
 מירב גלילי ורעיה שטראוס / צילום: יוני רייף

ברביבאי מחזקת את קשרי התעופה

האלופה הראשונה בצה"ל, אורנה ברביבאי, מרחיבה את אופקיה ובימים האחרונים הצטרפה כדירקטורית חיצונית (דח"צית) לחברת התיירות קשרי תעופה.

ברביבאי (56) היא בעלת תואר שני במדעי המדינה ומלבד הקריירה הצבאית שלה, אותה סיימה לפני יותר מ-3 שנים, היא מכהנת כיום כיו"רית הוועד המנהל במכללת יזרעאל, וכדירקטורית בכמה חברות פרטיות, ובהן המכון לדמוקרטיה ובית בין גוריון. כניסתה של ברביבאי לתפקיד נעשית זמן קצר לאחר סיום כהונתה של לאה לנדאו איש הורביץ כדח"צית בקשרי תעופה.

קשרי תעופה, הנמצאת בשליטת היו"ר אייל סגל (בעלי קבוצת הכדורגל מכבי נתניה), נסחרת בבורסה בשווי של כ-100 מיליון שקל, אחרי קפיצה של יותר מ-50% שרשמה מנייתה בשנה האחרונה.

בסיכומה של 2017 הציגה החברה עלייה של 9% בהכנסותיה, שהגיעו ל-169 מיליון דולר, אולם הרווח התפעולי שלה נשחק, ובשורה התחתונה היא שמרה על יציבות עם רווח נקי של כ-2 מיליון דולר.

ברביבאי מונתה בשנת 2011 לראש אגף כוח אדם בצה"ל והועלתה לדרגת אלוף, ובכך הפכה לקצינה הראשונה בדרגה זו, במינוי קבע. בסוף 2014 סיימה את תפקידה ופרשה מהצבא ומאז היא פעילה בכמה ארגונים ומכהנת בכמה תפקידים.

אורנה ברביבאי / צילום: תמר מצפי
 אורנה ברביבאי / צילום: תמר מצפי

גדי לסין יוצא לחופשת מחלה

יצרנית המזון והמשקאות קבוצת שטראוס מדווחת כי גדי לסין, נשיא ומנכ"ל הקבוצה, יוצא לחופשת מחלה. לפי הדיווח של החברה לבורסה החופשה צפויה להמשך 3 חודשים ובמהלכה ימלא את מקומו גיורא-בר דעה, משנה למנכ"ל קבוצת שטראוס המכהן בתפקידי ניהול בכירים בקבוצה מזה 21 שנה. חופשת המחלה תחל כבר ביום שני הקרוב. לסין (51) עובד בקבוצה משנת 1993, והוא מכהן כמנכ"ל ונשיא שטראוס החל מחודש יולי 2009. טרם לכך כיהן כשנתיים כמנכ"ל שטראוס ישראל. בתפקידו אחראי לסין על כלל הפעילות של קבוצת שטראוס, על חברותיה, בישראל ובשאר המדינות בהן היא פועלת ברחבי העולם.

שטראוס, בשליטת משפחת שטראוס, נחשבת לחברת המזון השנייה בגודלה בישראל אחרי תנובה, כשב-2017 מחזור המכירות של הקבוצה הסתכם בכ-8.5 מיליארד שקל. פעילותה של הקבוצה, נחלקת לארבעה מגזרים מרכזיים, הכוללים את שטראוס ישראל, שטראוס קפה, פעילות מטבלים וממרחים בינלאומית (בעיקר "סברה" בארה"ב) ופעילות בתחום המים ("תמי 4"). בסך-הכול מעסיקה הקבוצה 15,180 עובדים.

גדי לסין / צילום: סיון פרג'
 גדי לסין / צילום: סיון פרג'