לגעת בעושר: השחקן דן תורג'מן נעצר בחשד להעלמת מס

שחקן לשעבר, ניהל בשנים האחרונות חברה לשיווק קרקעות וכן מחזיק בבעלות במלון וחשוד בהעלמת הכנסות בשנים 2010-2011 • לפי החשדות, היקף ההעלמות של תורג'מן נאמד בכ-3 מיליון שקל

הותר לפרסום, כי אתמול בבוקר הוגשה בקשת מעצר כנגד שחקן התיאטרון והקולנוע, דן תורג'מן, העוסק בשיווק ויזמות קרקעות , בעל חברת  הפקות ומחזיק במניות בחברת מלון כנרת ספא בע"מ. תורג'מן, חשוד בהעלמת הכנסות בסך של למעלה מ-3 מיליון ₪. בקשת המעצר הוגשה לבית משפט השלום בתל אביב - יפו, על ידי פקיד שומה חקירות תל אביב ברשות המסים.

ממידע שנאסף ביחידה החוקרת ומניתוח חשבון הבנק של דן תורג'מן, נמצא כי הוא חשוד שקיבל למעלה מ-3 מיליון ₪ בין השנים 2010-2011 , שלא דווחו כהכנסה בדו"ח האישי שלו או בדוחות החברות שבבעלותו. במהלך החקירה הגלויה, נתגלו בביתו של תורג'מן מסמכים המעידים כי נכרתו חוזים רבים בינו לבין אנשים שונים, שרכשו קרקעות בבית אריה. בחוזים, החשוד מתואר כיזם בניה, אך בחקירתו טען החשוד כי היה מעורב באופן מינורי בבניית בתים בבית אריה. עוד עולה מבקשת המעצר, כי תורג'מן חשוד שקיבל לידיו כספים רבים מבלי שמסר חשבונית וזאת למרות בקשות חוזרות ונשנות מצד לקוחותיו לקבלת חשבוניות בעבור כספים שהועברו אליו. בנוסף, נמצא כי בשנים 2017-2014, חשוד תורג'מן כי הפיק הכנסות חייבות משכירות בסכום מצטבר של 576,000 ₪.

עורכי דינו של תורג'מן, ציון אמיר וחיים לוי, הגישו תחילה בקשה לצו איסור על שמו מפאת היותו אדם מפורסם, בין היתר לאור העובדה ששיחק בסדרות טלוויזיה דוגמת "לגעת באושר". כמו כן, ביקשו עורכי הדין להתנגד להפקדת דרכוניו של תורג'מן במשרדי היחידה החוקרת. בטיעוניהם תיארו את מר תורג'מן כאדם נורמטיבי ללא עבר פלילי, אשר שירת בעברו כקצין בצנחנים וכך גם שני בנים. אולם רשות המסים עמדה על עניין פרסום שמו בשל עקרון פומביות הדיון, ואף ציינה: "יש מפורסמים יותר ששמם פורסם והם המשיכו קדימה".

כבוד השופט, דניאל הורוביץ מבית משפט השלום בתל אביב-יפו, נעתר לבקשת רשות המסים וקבע לחשוד, בין השאר, ערבות עצמית בסך של 350,000 ₪, ערבות צד ג' בסך של 150,000 ₪, הפקדה במזומן של 20,000 ₪ ועוד.