ברשתות החברתיות דווקא דנמרק ניצחה את האירוויזיון

לפי Brandwatch, חברה לניתוח מדיה חברתית, ההופעה של דנמרק גררה הכי הרבה אזכורים ברשתות החברתיות, הולנד במקום השני וישראל במקום השלישי

משלחת דנמרק לאירוויזיון / צילום: פדרו נונס, רויטרס
משלחת דנמרק לאירוויזיון / צילום: פדרו נונס, רויטרס

חברת ניתוח המדיה החברתית האנגלית Brandwatch פרסמה בבלוג שלה נתונים וסטטיסטיקות אודות ערב גמר האירוויזיון אתמול: שלושת הרגעים במהלך שלב הביצועים שבהם היו הכי הרבה אזכורים לאירוויזיון ברשתות החברתית היו ההופעות של דנמרק, הולנד וישראל.

ההופעה של דנמרק גררה 14.8 אלף אזכורים, בהרבה מהם אנשים השוו את המבצעים לדמויות ממשחקי הכס. ההופעה של הולנד הביאה ל-14 אלף אזכורים שהתמקדו בזמר המבצע, ואילו ההופעה הישראלית גררה 13.9 אלף תגובות, רבות מהן עסקו בהשוואות של נטע ברזילי לביורק.

הניתוח העלה כי אתמול, מתחילת היום ועד סיומו של השיר האחרון היו 1.3 מיליון אזכורים אינטרנטיים של האירוויזיון. בזמן שידור התוכנית, יותר נשים צייצו על האירוויזיון מגברים. 54% מהציוצים הגיעו מנשים לעומת 46% מגברים.

המדינות שזכו להכי הרבה התייחסויות במהלך הופעותיהן לא היו בהכרח אלה שזכו להכי הרבה אזכורים בכלל. במספר האזכורים הכולל מככבת בריטניה, שבמהלך הופעתה התפרץ לבמה מפגין וחטף את המיקרופון מהזמרת סורי. בריטניה זכתה ל-60 אלף אזכורים בסך הכל. במקום השני אוסטרליה עם 27 אלף אזכורים וישראל, המנצחת שעוררה עניין לא מבוטל גם ברשתות החברתיות, שומרת על המקום השלישי עם 18.7 אלף אזכורים בסך הכל.

מבחינת שיא האזכורים ברגע אחד, הונגריה, בריטניה ומולדובה מובילות - כל אחת מהן זכתה למעל 2,500 אזכורים בדקה אחת מסוימת במהלך הערב. רוב הנתונים, במקרה ולא צוין אחרת, נאספו מתחילת המשדר ועד סופו של השיר האחרון, ללא שלב התוצאות, והם מתייחסים לפוסטים שנכתבו באנגלית בלבד. המתודולוגיה בה השתמשו בחברה היא חיפושים בפוסטים ציבוריים ברשתות חברתיות של הביטוי Eurovision וביטויים והאשטגים קשורים.

ובזירת הווידאו? הופעת הגמר של נטע ברזילי שעלתה ליוטיוב לפני עשר שעות זכתה כבר ל-1.7 מיליון צפיות, ההופעה הקפריסאית מהגמר הגיעה ל-597 אלף צפיות ואילו הופעת הגמר של סזאר סמפסון מאוסטריה שהגיע למקום השלישי קיבלה 205 אלף צפיות.

בדיקה בגוגל טרנדס מעלה כי ביממה האחרונה שיא העניין בביטוי Eurovision היה אתמול בשעה 1:48 שעון ישראל, סמוך לזמן הכרזת התוצאות וסיום המשדר. הביטוי Netta הביא למידת עניין מסוימת בחיפושים בגוגל ב-23:48, סמוך לזמן ההופעה שלה, ורשם קפיצה משמעותית לשיא מידת העניין בין 1:40-1:48. המונחים Netta Barzilai ו- Toy הראו נתונים דומים - עניין מסוים ב-23:48 ושיא ב-1:48. המושג Eleni Foureira - שמה של הזמרת הקפריסאית שזכתה במקום השני הראה עלייה חדה לשיא העניין בו ביממה האחרונה בסמוך לזמן ההופעה שלה, בשעה 0:04. שמה של הזמרת האנגליה SuRie שזכתה להפרעה הדרמטית במהלך הופעתה זינק לשיא העניין בו בשעה 22:52 בסמוך לזמן ההופעה שלה, אך בשל ההתפרצות לבמה הצליח לשמור על שיא העניין בו במשך 8 דקות - עד 23:00.