גריפל נגד הכוונה למנוע מבעלי שליטה להיות יו"ר של גוף מוסדי

ערן גריפל, יו"ר ובעל שליטה במנורה מבטחים, אמר בעת חנוכת המשכן החדש: "אנשי עסקים, בעלי החברות במשק הישראלי שמשקיעים ומסכנים את הונם האישי בעסק, הם הקטר ומנוע הצמיחה של המשק, לא נכון להדיר ולהרחיק אותם"

ערן גריפל, יו"ר קבוצת מנורה מבטחים   / צלם: גיא חמוי
ערן גריפל, יו"ר קבוצת מנורה מבטחים / צלם: גיא חמוי

" כאזרח ישראלי וכמי שעמד בראש העיר ירושלים, אשמח להביע את שמחתי וגאוותי על כך שבירת ישראל מקבלת בתודעה הבינלאומית את ההכרה שהגיעה לה מאז שקמה מדינת ישראל ומאז שהוכרזה כבירת מדינת ישראל. ירושלים שלנו. בתוך כל הרגעים המטלטלים והקשים שאנחנו צריכים להתמודד עמם כאזרחים במדינתנו, ויש לא מעטים כאלה, יש גם כמה רגעי חסד. אחד מהם היה אתמול כשהמעצמה הגדולה בעולם עשתה את מה שהיתה צריכה לעשות לפני שבעים שנה. כשלצד התמיכה המתמדת של כל מנהיגיה ואנשיה היא נתנה ביטוי למעמד המיוחד שיש לעיר הבירה שלנו. זה בוודאי היה גם רגע של סיפוק וגאווה לממשלה ולראש הממשלה, ובהחלט כשיש הזדמנות להביע הערכה לממשלה שלנו אני עושה זאת בשמחה ובגאווה".

כך אמר הערב (ג') ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שנשא דברים באירוע חנוכת הבניין החדש של קבוצת הביטוח והפנסיה מנורה מבטחים ברמת גן. באירוע נכחו רבים מראשי המשק ובמיוחד ענפי הביטוח והפיננסים. האירוע הוקדש לבעל השליטה הקודם, מנחם גורביץ המנוח, שהנואמים ובראשם אולמרט דיברו רבות בשבחו.

ערן גריפל, יו"ר הקבוצה ומבעלי השליטה בה, אמר כי "היום הזה כולו בסימן של הגשמת חלום" תוך שהוסיף כי "האחריות שלנו היא לשני מיליון לקוחותינו". מנורה עזבה לטובת רמת גן את משכנה הוותיק בלב הסיטי של תל-אביב.

עוד אמר גריפל כי "אני שואל את עצמי מדוע יש המבקשים למנוע מבעלי החברות מעורבות והובלת הנכס המרכזי שבבעלותם, ספק אם מנורה היתה קבוצת מנורה מבטחים, וספק אם היינו חונכים היום את משכנה החדש של הקבוצה במודל בו אין מקום לחזון ולהובלה וההכוונה של הבעלים. אנשי עסקים, בעלי החברות במשק הישראלי שמשקיעים ומסכנים את הונם האישי בעסק, הם הקטר ומנוע הצמיחה של המשק, לא נכון להדיר ולהרחיק אותם". הוא התייחס ליוזמה רגולטורית של הממונה על שוק ההון למנוע מבעלי שליטה להיות יו"רים של חברות הביטוח וגופים מוסדיים.

באירוע היו דורית סלינגר וגם אפי נוה מלשכת עורכי הדין, כמו גם השרים חיים כץ, ובנו שזכה לאחרונה ביו"ר ועד עובדי תע"א כיורש לאביו, וצחי הנגבי. השר כץ היה דירקטור בקרן הפנסיה מבטחים החדשה ומכיר את מנורה היטב. הוא אמר באירוע כי "בשבילי זה רגע מרגש".

באירוע היו גם מתחרים, עורכי דין בכירים ושותפים רבים. שר האוצר משה כחלון לא הגיע מכיוון שהוא בחו"ל, אך שלח מסר מצולם.