נעילה אדומה במסחר בת"א; אחרי הדוחות שטראוס עלתה ב-5%

המסחר בארה"ב נפתח בירידות שערים

בניין הבורסה בתל-אביב / צילום:תמר מצפי
בניין הבורסה בתל-אביב / צילום:תמר מצפי

ירידות שערים נרשמו היום (ד') במסחר בבורסה בתל-אביב. 

בשלב הזה, למרות האווירה החיובית ששוררת בשוקי הכסף, אין מה שיתדלק את השווקים. הדוחות הכספיים היו חיוביים והצביעו על המשך עלייה ברווחי הפירמות, אך עלייה זו פחות או יותר מתומחרת בשווקים. הסיכויים לגלישה למיתון בארה"ב בטווחי הבינוני והארוך גדלים, ונראה שמתי שהוא בקרוב נתחיל לראות את הפירמות נערכות לירידה בביצועי הכלכלה. בהנחה שתהליך כזה יקרה, הרי שתהיה זו נבואה שתגשים את עצמה ותחלחל גם לשווקים הפיננסיים.

 

האיום הגדול על הכלכלה היה מלחמת הסחר שאיימה לפרוץ בין ארה"ב לסין, ונראה כי לפחות כרגע הנשיא דונלד טראמפ רשם לעצמו הישג נוסף, כשהלך על חבל דק ושיפר את מאזן הסחר בין שתי הכלכלות הגדולות בעולם. בשורה התחתונה לא נראה כי מלחמת סחר כזו תפרוץ באמת, ולכן ניתן לחזור ולמדוד את ביצועי הכלכלות על-פי הפרמטרים הידועים.

כאמור, פערי הארבטיראז' המשוקללים שליליים. טבע  תפתח הבוקר בפער שלילי של 1%, טאואר  בפער שלילי של 0.7%, וכיל  בפער שלילי של כ-0.5%. כיל  ריכזה ענין מאחר שהחברה נמצאת בתהליך של מיחזור חוב משמעותי של 800 מיליון דולר. התהליך כולל הצעת רכש מלאה לסדרת אג"ח שתיפרע ב-2024, ובמקומה תונפק סדרה חדשה שתאריך את מח"מ החוב של החברה.

עוד ריכזו עניין מניות הבנקים, לאחר שאתמול פורסם כי רשות ההגבלים העסקיים מתנגדת באופן רשמי למיזוג בנק מזרחי טפחות  ואגוד . אמנם אתמול צנחה מניית אגוד בכ-8%, אך לא בטוח שמדובר בחדשות רעות כל-כך לבנק, שבתהליך אגריסיבי של התייעלות ומיקוד יכול לנגוס בנתח שוק ולהניב לבעלי המניות תשואות סבירות ביחס לענף.

שטראוס  פרסמה הבוקר את הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של השנה, מהם עולה כי הכנסות החברה הסתכמו ב-2.1 מיליארד שקל, שמשקפים צמיחה של 4% לעומת ההכנסות ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה האורגנית של החברה, בנטרול השפעות מט"ח, עומדת על כ-8%. הרווח התפעולי של שטראוס הסתכם ב-254 מיליון שקל, לעומת 223 מיליון שקל ברבעון המקביל. בתוך כך, שטראוס הודיעה על חלוקת דיבידנד של 160 מיליון שקל, שהם כ-1.4 שקלים למניה. בתגובה לדוחות שטראוס כתבו הבוקר כלכלני לאומי שוקי הון כי "מדובר בדוח טוב ולדעתנו טוב מהצפי של השוק, מה שעשוי לשפר מעט את המגמה במניה, שמאז תחילת השנה הייתה חלשה. שטראוס ממשיכה להוות השקעה ראויה שמשלבת תמחור נוח עם סיכון נמוך יחסית".