מיטרוניקס פתחה את 2018 עם שיפור של 25% ברווח הנקי

יצרנית הרובוטים לניקוי בריכות מקיבוץ יזרעאל רשמה גידול של 15% במכירות הרבעוניות, ורווח נקי של 49 מיליון שקל

מפעל מיטרוניקס, בקיבוץ יזרעאל. מחיר של 13.7 שקל למניה / צילום: איל יצהר
מפעל מיטרוניקס, בקיבוץ יזרעאל. מחיר של 13.7 שקל למניה / צילום: איל יצהר

יצרנית הרובוטים לניקוי בריכות שחייה, חברת מיטרוניקס , הנמצאת בשליטת קיבוץ יזרעאל, מציגה תוצאות חזקות לרבעון הראשון של השנה. בשורה העליונה רשמה החברה גידול של 15% במכירות לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של כ-242 מיליון שקל. 48% ממכירות החברה ברבעון התבצעו במדינות גוש האירו, כ-44% בצפון אמריקה והשאר בעיקר באוסטרליה ובישראל.

הכנסות החברה ממכירות הרובוטים לבריכות פרטיות רשמו גידול של כ-15%, והסתכמו ברבעון בכ-208 מיליון שקל, על רקע מכירות מוקדמות מוצלחות של מוצרים ("Early Buy") ומהמשך שיפור במכירות של קו הרובוטים מסוג "S".

מכירות החברה במגזר הרובוטים לבריכות הציבוריות צמחו בכ-23%, לרמה של כ-19 מיליון שקל, בין השאר עקב מכירות מוצר חדש - WAVE 150 - המיועד לבריכות של 25 מטר. ההכנסות ממוצרי בטיחות וממוצרים נלווים לבריכות צמחו ב-8.7%, ועמדו ברמה של כ-14.5 מיליון שקל.

ברווח הגולמי נרשם שיפור של 20%, והוא הגיע לרמה של כ-106 מיליון שקל. זאת על רקע התחזקות של כ-6% בשער האירו מול השקל, שיפור בתפעול אתר הייצור החדש של מיטרוניקס באזור התעשיה בדלתון - שברבעון המקביל אשתקד היה בשלבי הרצה, יישום מוצלח של פרויקט הוזלת רכיבים בייצור הרובוטים לבריכות פרטיות ועליית מחירים בחלק מאזורי הפעילות של החברה.

השורה התפעולית של החברה הצביעה על שיפור של 24% ברווח, שהגיע לכ-64.3 מיליון שקל, ובשורה התחתונה הציגה מיטרוניקס עלייה של 25.6% ברווח הנקי, שעמד על כ-49 מיליון שקל ברבעון זה.

מניית מיטרוניקס הגיבה לדוחות בעלייה של יותר מ-3%, והשלימה התקדמות של 26% בשנה האחרונה. שוויה של החברה הגיע לכ-2 מיליארד שקל. המנכ"ל אייל טריבר ציין היום, כי "אנו מסכמים רבעון ראשון חזק, שמשקף מכירות Early Buy מוצלחות, היערכות טובה של החברה לקראת העונה בכל השווקים באירופה ובארה״ב והמשך צמיחה דו-ספרתית בשווקים העיקריים בחצי הכדור הדרומי, בעיקר באוסטרליה".

"ברמת המוצרים, קו ה-S ממשיך להיות מנוע צמיחה משמעותי עבורנו, ותנופת המכירות של קו מוצרים זה לבריכות פרטיות נמשכת; בקווי המוצר לבריכות הציבוריות נהנינו ברבעון מצמיחה משמעותית, שנשענת בעיקר על מכירות מוצר חדש המיועד לבריכות של 25 מטר.

"אנו ממשיכים לקצור את הפירות של השיפור התפעולי באתר הייצור בדלתון, ושל הוזלת עלויות הייצור של הרובוטים, שתרמו לשיפור ברווחיות הגולמית ברבעון", הוסיף טריבר.