השופט אורנשטיין לנתי סיידוף ולנושי יורוקום: פנו לגישור

בתום דיון בבקשת קבוצת סיידוף לקבל בחזרה פיקדון בסך 50 מיליון שקל שהופקד להבטחת הבלעדיות במו"מ על רכישת יורוקום, הציע השופט אורנשטיין כי הצדדים יסתייעו במגשר על-מנת לפתור את המחלוקת

נתי סיידוף / צילום: אבי שאולי
נתי סיידוף / צילום: אבי שאולי

נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב, השופט איתן אורנשטיין, ממליץ להפנות את הסכסוך בין קבוצת נתי סיידוף לבין נושי קבוצת יורוקום לגישור. בתום דיון שנערך היום (ד') בבקשת קבוצת סיידוף לקבל לידיה בחזרה פיקדון על סך של 50 מיליון שקל, שהופקד להבטחת הבלעדיות במשא-ומתן על רכישת יורוקום, הציע הנשיא אורנשטיין כי הצדדים יסתייעו במגשר על-מנת לפתור את המחלוקת. בתוך שבועיים יודיע סיידוף לבית המשפט אם הוא מסכים להצעה או מעדיף הכרעה משפטית בדרך של פסק דין.

בא-כוחו של סיידוף, עו"ד ברטוב, אמר בפתח הדיון כי נעשה ניסיון לדבר על עסקה עם הבנקים, אבל הצדדים לא הצליחו לגשר על הפערים, וזאת למרות שלדעתו המרחק ביניהם לא היה גדול. משכך הגיש עו"ד ברטוב את הבקשה לקבל הפיקדון כולו, בתוספת ריבית.

בתגובה טען בא-כוחה של יורוקום תקשורת, עו"ד צורי לביא, כי מדובר בפיקדון שהופקד להבטחת נזק שעלול להיגרם, וכי במקרה דנן אכן נגרם לנושים נזק בידי המשקיע, דהיינו סיידוף. "אנחנו טוענים שמי שגרם לכך שנושי יורוקום נדל"ן לא אישרו את ההסדר היה המשקיע, בזה שהוא שמט את הקרקע מתחת להסדר", טען עו"ד לביא.

משכך, עו"ד לביא הדגיש כי ברצונו לנהל הליך הכולל גילוי מסמכים ומתן עדויות, כדי שכל הצדדים יעידו בפני בית המשפט על האירועים שקרו בחדרי-חדרים במהלך המשא-ומתן שנכשל על הסדר החוב ביורוקום. "אני רוצה לנהל הליך שבוא כל אחד יעיד בדיוק מה היה", הוא הדגיש.

הנשיא אורנשטיין, מצדו, הבהיר לצדדים כי מחד לא מדובר ב"קליר קאט קייס", כלומר הכרעה שאינה ברורה מאליה. עם זאת, הוא גם הדגיש כי אם יידרש להגיע להכרעה, הרי שקיים כאן מצב של "שחור או לבן" (כלומר שצד אחד יזכה בכל הסכום), כך שקיים לסיידוף סיכון באיבוד הפיקדון. מסיבה זו, ולנוכח ההיקף הכספי הגבוה של הפיקדון, המליץ הנשיא אורנשטיין שהצדדים יפנו למגשר, אשר יוכל לסייע להם להגיע לפשרה מוסכמת.

עם זאת, בוא-כוחו של סיידוף הדגיש כאמור כי לא יוכל לקבל את ההחלטה בנושא על דעת עצמו, ולכן קבע הנשיא אורנשטיין כי על סיידוף להבהיר את לבית המשפט עמדתו בנוגע לגישור המוצע עד ל-10 ביוני.