תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

עצמאים? אלו הדברים שאתם צריכים לקחת בחשבון כשאתם שוכרים משרד במרכז עסקים

נטוורקינג עשיר, מיקום אטרקטיבי, נוחות מקסימלית ושירותים ייחודיים • פרילאנסרים כבר לא נאלצים כיום לעבוד מהבית, יש לא מעט יתרונות עבורם במרחבי עבודה במתחמי עסקים שמיועדים בעיקר להם

מרכז העסקים של Regus בשרונה, תל אביב/הדמי צילום: סמדר עודד; עיצוב: אורלי דקטר
מרכז העסקים של Regus בשרונה, תל אביב/הדמי צילום: סמדר עודד; עיצוב: אורלי דקטר

הכתבה בשיתוף Regus

אחת הסוגיות שבהן נתקלים פרילאנסרים רבים היא סוגיית מרחב התעסוקה, שצריך להיות מותאם לצרכים הייחודיים שלהם כעצמאים. יש מי שבוחרים לעבוד מהבית, בעוד שרבים אחרים מעדיפים לנצל את היתרונות של עבודה ממשרד. עם זאת, מגדלי משרדים מסורתיים מקשים על עצמאים, בייחוד בשל הדרישה לחתימה על חוזה לטווח ארוך, מה שלא מתאים תמיד לאופי העבודה של פרילאנסרים. בדיוק לשם כך הוקמו בשנים האחרונות מרכזי העסקים בישראל, המאפשרים להשכיר משרד באופן גמיש, ופונים ללקוחות רבים, מהפרילאנסרים הבודדים ועד לחברות שמבקשות להתרחב עם הזמן. יש מספר דברים שעצמאים קטנים ואחרים צריכים לקחת בחשבון לפני קבלת החלטה על שכירת מתחם עבודה, או משרד שלם במרכז עסקים שכזה. להלן המרכזיים שבהם:

נוחות והתמקדות בפיתוח עסקי, במקום בלוגיסטיקה

מרכזי העסקים הם מתחמי משרדים מרווחים ונוחים שמציעים לעצמאים, לעסקים קטנים ואף לחברות גדולות יותר שירותי משרד מגוונים. "פרילאנסרים נהנים מהגמישות במשך הסכם השכירות במרכזים אלו, המאפשרת להם להתחייב לפרקי זמן קצרים ומשתנים, בשונה מהנהוג בשכירויות ה'מסורתיות'", מסבירה גלית רגב, מנהלת הפעילות של Regus בישראל, אשר מפעילה למעלה מ-3000 מרכזי עסקים במעל 100 מדינות בעולם מאז 1989. היא מוסיפה כי "בדרך זו חברות נהנות מהיכולת לגדול או להצטמצם באופן מיידי, בהתאם לתנודות שהעסק שלהן חווה, או למשש את הדופק של השוק הישראלי במשרד קטן ובמידת הצורך לגדול".

יתרון נוסף של מרכזי העסקים הוא בכך שאותם עצמאים, השוכרים בהם שטח, לא צריכים להתמודד כלל עם לוגיסטיקה. מרכז העסקים מספק לשוכרים את כל מה שצריך, מציוד משרדי ועד שירותי משרד. "זה מאפשר לעסקים להתמקד במינוף העסק ובקידומו ומשאיר למרכזי העסקים את הלוגיסטיקה של תשתיות, ריהוט, חדרי ישיבות, ניקיון ועוד", אומרת רגב. הדבר חשוב בייחוד לעסקים של פרילאנסרים, שאין להם את המשאבים להתעסק עם כל הלוגיסטיקה שמסביב.

מרכזי העסקים של Regus הרבה יותר מעוד משרד>>>

המיקום קובע: אפשר להתחמק מהפקקים ולהישאר קרוב ללקוחות

נושא מיקום המשרדים הוא מהותי. מרכזי עסקים רבים כיום השכילו להתמקם מחוץ לטבעת הפקקים הלוחצת של עורקי התעבורה הלחוצים ביותר, אך עדיין ממש בקרבתם. אחרים נמצאים סמוך לקווי תחבורה ציבורית עתידיים, כמו למשל הרכבת הקלה, על מנת לאפשר לאלו ששוכרים בהם משרדים להגיע לאזור ללא צורך ברכב פרטי.

היתרון הגדול של מרכזי עסקים הוא שאינם מחייבים הקמת מגדל משרדים שלם, אלא יכולים להתפרש על פני אזורים רבים - 1000 מ"ר במגדל משרדים אחד, שתי קומות במגדל אחר ועוד, באופן שנותן פריסה רחבה ומענה לעצמאים בחברות באזורים גיאוגרפים שונים. כך, למשל, בימים אלו נפתח בפתח תקווה, בקומה ה-11 של מגדל אבנת (ליד קניון עופר, מול בית החולים בילינסון) מרכז העסקים ה-15 של Regus בישראל. המרכז החדש משתרע על 1,300 מ"ר וצפוי לתת מענה מבחינה גיאוגרפית לבעלי עסקים רבים באזור פתח תקווה, ראש העין, שוהם ושאר ישובי הסביבה.

מרכז העסקים של Regus בפתח תקווה / צילום: סמדר עודד; עיצוב: אורלי דקטר
 מרכז העסקים של Regus בפתח תקווה / צילום: סמדר עודד; עיצוב: אורלי דקטר

שירותים: לא רק מזכירות וטלפון

בעת שכירת מרחבים משרדיים או חללי עבודה משותפים במרכז עסקים, אחת השאלות החשובות היא אלו שירותים מקבלים בנוסף. פרילאנסרים, נציגים בודדים של חברות גלובאליות שפתחו נציגות בארץ וגם חברות גדולות יותר עשויים להיות מושפעים מהשירותים הנוספים והשונים הללו במידה רבה. שירותי מזכירות (כגון מענה טלפוני והעברת הודעות), כתובת לעסק, העברת הדואר וציוד מחשוב וריהוט, הם כבר סטנדרט במרכזי עסקים בארץ והחברות השונות מתחרות בשירותים הנוספים, הייחודיים, שהן מעניקות.

שירות ייחודי שמוצע על ידי מרכזי העסקים של Regus הוא זה של המשרד הווירטואלי. הוא מאפשר לכל פרילאנס או חברה לפתוח משרד בכל אחד מאלפי המקומות שבהם יש לריג'ס נוכחות בעולם. כך, למשל, עורך דין שיושב בישראל יכול לפתוח לעצמו משרד וירטואלי בלב אזור העסקים של ניו-יורק, לקבל כתובת עסקית למשלוח דואר, מספר טלפון, שירותי מזכירות ואופציה לרכוש מספר ימי שימוש בודדים בחודש או בשנה, אם ברצונו גם להגיע לאותו משרד. בדרך זו מקבל העסק נופך גלובלי, גם אם כל עובדיו נמצאים בפועל בישראל.

גם מי שלא מעוניין במשרד וירטואלי במקומות שונים ברחבי העולם, יכול, אם הוא זקוק לכך, לקבל זמן שימוש בכל אחד ממתחמי המשרדים של Regus שפרוסים בעולם, זאת באמצעות כרטיסיית Business World Platinum Plus, שמאפשרת חמישה או עשרה ימי משרד במתחמים אלו.

נטוורקינג: התפתחות של קשרים עסקיים

כל מתחם עסקי מאופיין ב"שכונה עסקית" שונה, שמורכבת מכלל החברות והעסקים שנמצאים באזור. היתרון הגדול של מרכזי עסקים ומתחמי השכרת משרדים הוא שבדרך כלל כמות הפרילאנסרים והחברות בהם גדולה ומגוונת, וכך מתאפשר נטוורקינג עשיר עם נציגים ממגוון רחב של תחומים. "עצמאים קטנים, ובכלל חברות, נהנים מאוד מהאפשרות לנטוורקינג, בזכות התנועה הערה והמגוון האנושי שקיים במרכזי עסקים", מסבירה רגב. "פרילאנסרים ונציגים של חברות מחו"ל לא מרגישים בודדים במרכז העסקים ואז גם מתפתחים קשרים עסקיים, עבור מי שמעוניין בכך".

אחד המבחנים הגדולים של מרכזי העסקים הוא לא רק במגוון החברות, שמאפשרות נטוורקינג, אלא באופן שבו הן תומכות ומעודדות את הנטוורקינג בין השוכרים במתחם וגם עם הסביבה שמחוצה לו. "כחלק מפתיחת מרכז העסקים בפ"ת אנחנו נמצאים בעיצומו של תהליך למידת השכנים והיכרותם לטובת יצירת שיתופי פעולה עתידיים", מסבירה רגב, על עוד דרך בה מרכז העסקים מנסה לתת ללקוחות השונים בו ערך מוסף בזירת הנטוורקינג.

מרכז העסקים החדש של Regus בפתח תקווה כולל משרדים פרטיים וחללי עבודה משותפים, לצד חדרי ישיבות שניתן לשכור לפי שעה/יום, טרקלין עסקים ואת כל השירותים הייחודיים שעצמאיים או חברות צריכים, לרבות שירותי משרד וירטואלי, כרטיסיה לשימוש יומי במרכזי עסקים שונים של החברה בארץ ובעולם ועוד. המיקום האטרקטיבי גם צפוי להרחיק את הלקוחות הפוטנציאלים מהפקקים, אבל עדיין להישאר קרוב ללב הפועם של גוש דן.

לעצמאים, מרכזי עסקים מסוג זה מקנים ערך מוסף מיוחד. הם אינם נאלצים לעבוד מהבית ויכולים להיות קרובים ללקוחות שלהם וכן ללקוחות פוטנציאלים אחרים, זאת מבלי שהם צריכים להידרש לכל הלוגיסטיקה שמסביב. את כל שירותי האדמיניסטרציה, חלקם שירותים ייחודיים (כמו המשרד הווירטואלי והכרטיסייה), הם מקבלים ממרכזי העסקים. את הבחירה של מרכז העסקים עצמו, צריכים העצמאים לבצע לפי השיקולים שמתאימים לאופי העסק שלהם ולצרכיו.

מרכז העסקים של Regus בפ"ת - מחוץ לפקקים, קרוב לגוש דן>>>