אנלייט במגעים לרכישת פרויקט אנרגיית רוח של כ-300 מגוואט

ההערכות הן כי ההשקעה הכוללת בפרויקט צפויה להסתכם בכ-350 מיליון אירו • בכוונת החברה לקבל מימון במתווה Project Finance לפרויקט, כשההון העצמי הנדרש לפרויקט יעמוד על כ-40%-50% מעלות ההקמה

חברת אנלייט אנרגיה מתחדשת ממשיכה להרחיב את פעילותה באירופה. החברה דיווחה הבוקר (א') לבורסה כי היא מנהלת משא-ומתן לרכישת מלוא הזכויות בפרויקט אנרגיית רוח במערב אירופה, המצוי בתהליכי פיתוח מתקדמים, בהספק כולל של כ-300 מגוואט.

על פי מתווה העסקה המתוכנן, תירכשנה מלוא המניות בחברה המחזיקה כיום בזכויות בקרקע עבור הפרויקט ובזכויות לקבלת היתר בניה ורישיון ההפעלה בגינו.

באנלייט מעריכים כי עלות ההשקעה הכוללת בפרויקט צפויה להסתכם בכ-320-350 מיליון אירו. בכוונת החברה לקבל מימון במתווה Project Finance לפרויקט, כשההון העצמי הנדרש לפרויקט יעמוד על כ-40%-50% מעלות ההקמה הכוללת. החברה תפעל לצרף שותפים פיננסיים להשקעה בפרויקט.

השלמת העסקה והמשא-ומתן כפופים למשתנים שונים, השלמות בדיקות נאותות והגעה להסכמות סופיות.

אנלייט פועלת בתחום האנרגיה המתחדשת בישראל ובאירופה (רוח וסולאר). נכון לסוף מארס, עמד ההספק הכולל של מערכות שיזמה והקימה החברה על 86 מגוואט המוזרמים לרשת החשמל בארץ, כשמתוכו החזקותיה של החברה עומדות על 69 מגוואט. נוסף על כך, זכתה אנלייט לספק עוד 73 מגוואט חשמל לרשת החלוקה, במסגרת שני מכרזים שפורסמו להקמת מתקנים פוטו-וולטאיים.

מניית אנלייט  מגיבה לדיווח בעלייה של 3% במחזור ער. שוויה של החברה בבורסה חצה את רף המיליארד שקל, לאחר עלייה של קרוב ל-50% במניה בשנה האחרונה.

מנכ"ל אנלייט, גלעד יעבץ, ציין היום כי "אירופה ממשיכה להגדיל את יעדיה לאנרגיה ירוקה ואנחנו גאים לקחת חלק במהלך הזה. אנו מקווים להשלים את העסקה אשר תגדיל ותגוון עוד יותר את פורטפוליו הפרויקטים של החברה תוך הישענות על הידע הנצבר שלנו בפיתוח ואופטימיזציה של פרויקטים בתחום אנרגיית הרוח".

ביום חמישי האחרון מונה יאיר סרוסי ליו"ר דירקטוריון אנלייט. סרוסי (62) , שהחליף בתפקיד את ד"ר שי ויל, ששימש כממלא מקום יו"ר אנלייט מאז אוקטובר 2017, כיהן כיו"ר בנק הפועלים ואיגוד הבנקים בשנים 2019-2016 ולפני כן היה חבר דירקטוריון בחברות מובילות, בהן החברה לישראל ופרוטרום.