דירקטוריון הכשרת היישוב אישר מהלך לשינוי מבנה ההון

המהלך יאפשר הנפקת מניות חדשות • החברה מנועה כיום מגיוס הון בשל העובדה שיש לה שני סוגי מניות - מניות יסוד המוחזקות ע"י בעל השליטה יעקב נמרודי ומניות הון "רגילות"

חברת ההחזקות בנדל"ן הכשרת היישוב , שבשליטת משפחת נמרודי, מתקדמת עם תוכניותיה לשינוי מבנה ההון שלה (השטחת מבנה ההון), ולצורך כך הפקידה דוח בנושא אצל רשות ני"ע. בעדכון שפרסמה החברה הבוקר היא ציינה כי מתווה השטחת ההון אושר בסוף השבוע האחרון על-ידי ועדת הביקורת ודירקטוריון החברה, "וזאת לאחר תהליך בחינה ממושך, מעמיק, סדור ומובנה".

לאחר קבלת התייחסות רשות ני"ע לדוח שהגישה, הכולל חוות דעת בנושא, הכשרת היישוב תגיש בהמשך דוח עסקה מפורט שיכלול את כל פרטי המתווה המוצע ותזמן אסיפת בעלי מניות לצורך אישורו. מדובר במהלך אותו החלה הכשרת היישוב לקדם כבר לפני כמה חודשים, ומטרתו לאפשר לחברה לגייס הון באמצעות הנפקת מניות - גיוס שכיום נמנע ממנה בשל העובדה כי בחברה ישנם שני סוגי מניות - מניות יסוד המוחזקות על-ידי יעקב נמרודי ומניות "רגילות".

החזקת מניות היסוד בלבד מקנה ליעקב נמרודי 50% מזכויות ההצבעה בהכשרת היישוב. בנוסף, מחזיקים הוא ובנו, עופר נמרודי, מניות המקנות בכ-65% מההון (ומחצית מכך בזכויות הצבעה). בסך הכל החזקות בעלי העניין בהכשרת היישוב עומדות על כ-68% מהון המניות, מנורה והפניקס מחזיקים בכ-12% נוספים, וביתרה (כ-20%) מחזיק הציבור.

בהכשרת היישוב הסבירו עם ההחלטה לפעול להשטחת ההון של החברה וביצוע איחוד הון, כי "מימון הוני, לצד גיוסי החוב, הינו חלופה רצויה לניהול נכון של מבנה הון שלה, וכן לניהול תזרים המזומנים של החברה, אשר עשוי לתמוך בהמשך הצמיחה העסקית של החברה, מבלי להרחיב את היקפי החוב שלה ותוך חיסכון בהוצאות המימון שלה".

הדירקטוריון בחן חלופות

ניסיונות קודמים לפעול לאיחוד הון המניות וויתור על הזכויות העודפות שיש למניות היסוד של נמרודי, לא זכו להסכמתו של נמרודי, אולם בהכשרת היישוב סבורים כעת כי התפתחות עסקיה ועליית שווי השוק שלה, "מהווים רוח גבית משמעותית ויוצרים שעת כושר" למהלך איחוד ההון. בהתאם, הדירקטוריון בחן מתווים וחלופות למימוש איחוד ההון, שכללו גם "פיצוי מתאים ומוסכם בגין ויתור על מניות היסוד".

עיקר פעילותה של הכשרת היישוב מתרכז בתחום הנדל"ן והיא עוסקת בהשכרת וניהול נכסים מניבים בישראל ובפולין, בייזום פרויקטים של בנייה למגורים, משרדים ומסחר בישראל, בפולין וברומניה, וכן מחזיקה את רשת מלונות הכשרת היישוב, הפועלים תחת המותג רימונים. בשנה האחרונה שמרה מנייתה על יציבות, אולם תוך שלוש שנים קפצה ב-140% ומשקפת לחברה שווי נוכחי של כ-950 מיליון שקל.

בסוף השבוע סיכמה הכשרת היישוב את הרבעון הראשון של השנה עם הכפלת הכנסותיה, שהגיעו ל-252 מיליון שקל, שסייעו לה להציג רווח תפעולי של 54 מיליון שקל ורווח נקי של 28 מיליון שקל, אחרי שברבעון המקביל הציגה הפסדים בשני פרמטרים אלה.