שוברי קופות: מצעד הבושה של "סולו" ממשיך גם לשבוע השני

בהיעדר תחרות אמיתית, סרט "מלחמת הכוכבים" החדש עם נתוניו המאכזבים מצליח לשמור על מקומו בראש טבלת הכנסות הקולנוע השבוע • "דדפול 2" נכנס לדירוג הסרטים המכניסים ביותר של 2018 בשווקים הגלובליים

"סולו: סיפור מלחמת הכוכבים" / צילום באדיבות סרטי פורום פילם
"סולו: סיפור מלחמת הכוכבים" / צילום באדיבות סרטי פורום פילם

עייפות החומר, מיאוס מצד הקהל, סיפור מאכזב, געגוע להאריסון פורד או שיווק לא נכון? ענף הקולנוע המשיך לנסות בשבוע האחרון לפענח מה מונע מ"סולו: סיפור מלחמת הכוכבים" להיות הצלחה בקופות, והתשובות לכך רבות אבל לא חד משמעיות. בסוף השבוע השני שלו הוא אמנם נותר במקום הראשון, ונכנס לטבלת חמשת הסרטים הקופתיים ביותר של השנה, אבל המספרים עדיין מקרטעים.

הפריקוול לעלילות האן סולו הכניס בסוף השבוע השני שלו 29 מיליון דולר בארה"ב וסכום דומה בשווקים הגלובליים, צניחה של 65% מסוף השבוע הקודם - שמלכתחילה לא נחשב לחדשות טובות במיוחד. תקציב הסרט, שבעקבות צילומי השלמה אינטנסיביים כתוצאה מפיטורי הבמאים והחלפתם ברון הווארד ("אפולו 13", "צופן דה וינצ'י"), מוערך בכ-300 מיליון דולר לפני הוצאות שיווק. עם הכנסות גלובליות של 264 מיליון דולר עד כה הוא ככל הנראה יהנה מהתואר המפוקפק של אחד משוברי הקופות הפחות ריווחיים אי פעם.

גם המקום השני בדירוג לא השתנה, עם "דדפול 2", שאמנם יושב מתחת "סולו" אבל צוחק עליו כל הדרך אל הבנק. סרט גיבורי העל של פוקס הכניס בסוף השבוע השלישי שלו 23 מיליון דולר בארה"ב (רק כ-6 מיליון דולר פחות מ"סולו" הטרי יותר), והכנסותיו מכל השווקים מגרדים את 600 מיליון הדולר, לעומת תקציב של כ-110 מיליון דולר. אין ספק שפוקס יכולים לנשום לרווחה, סביר להניח שהם כבר מתכננים במרץ את הסרט השלישי של גיבור העל שלא יכול למות.

בזמן שרוב המפיצים והמפיקים פחדו לשחרר סרטים חדשים מחשש ש"סולו" יתפוס את כל תשומת הלב (טעות, מסתבר), אחד הסרטים החדשים הבודדים שבכל זאת יצאו בסוף השבוע האחרון יצא מורווח. מותחן ההרפתקאות המבוסס-על-סיפור-אמיתי "נסחפים" התמקם במקום השלישי בדירוג ההכנסות על אף ביקורות פושרות, עם 12 מיליון דולר. "נסחפים", בכיכובם של שיילין וודלי ("שקרים קטנים גדולים") וסם קלפלין ("ללכת בדרכך"), מספר על זוג שיצא להרפתקה בלב ים ונקלע להוריקן שמסכן את חייו. כנראה שהשילוב בין רומנטיקה וסכנה הצליח לגשר בין כל פלחי הקהל הגבריים והנשיים וליהנות מסוף שבוע ראשון מצוין.

"הנוקמים: מלחמת האינסוף" חיזק השבוע את מקומו בראש טבלת הסרטים המכניסים ביותר בשוק הגלובלי לשנת 2018, וצימצם את הפער מול "הפנתר השחור" בטבלה האמריקאית המקבילה. סרט גיבורי העל של דיסני-מארוול נכנס לסוף השבוע השישי שלו - מה שהופך אותו לסרט הוותיק ביותר בעשירייה - והכניס 10 מיליון דולר שקרבו אותו עוד יותר לרף ה-2 מיליארד אליו יגיע כנראה לקראת השבוע הבא. 

את החמישייה סוגרת הקומדיה המיועדת לקהל נשי-מבוגר "מועדון הספר הטוב", ש-7 מיליון הדולר שעשתה בסוף השבוע השלישי שלה מקרבים אותה לסכום הכנסות של 50 מיליון דולר.

שני סרטים חדשים נוספים שיצאו בסוף השבוע התמקמו בעשירייה: "אפגרייד", מותחן אימה דל תקציב מבית היוצר של "המסור" שזכה לביקורות מצוינות ול-5 מיליון דולר בקופות; ולעומתו, "אקשן פוינט" בכיכובו של ג'וני נוקסוויל שהגיח למקום התשיעי עם סכום זעום של 2 מיליון דולר.

בשונה מהשבוע הנוכחי, בשבוע הבא יעמוד "סולו" מול מתחרה רציני שינסה - ונראה שיצליח - להדיח אותו מהמקום הראשון: גיבורי העל המצוירים של "משפחת סופר-על 2".

5 הסרטים המכניסים ביותר בארה"ב לשנת 2018, נכון ל-5 ביוני:
1. "הפנתר השחור" (699 מיליון דולר)
2. "הנוקמים: מלחמת האינסוף" (643 מיליון דולר)
3. "דדפול 2" (254 מיליון דולר)
4. "מקום שקט" (183 מיליון דולר)
5. "סולו: סיפור מלחמת הכוכבים" (149 מיליון דולר)

5 הסרטים המכניסים ביותר ברחבי העולם לשנת 2018, נכון ל-29 במאי:
1. "הנוקמים: מלחמת האינסוף " (1.9 מיליארד דולר)
2. "הפנתר השחור " (1.3 מיליארד דולר)
3. "דדפול 2" (598 מיליון דולר)
4. "שחקן מספר אחת " (580 מיליון דולר)
3. "מבצע הים האדום" (579 מיליון דולר)