מרוויחים זמן: ביהמ"ש נתן צו זמני לדחיית הנפקת אינטרנט זהב

(עדכון) - מחר יתקיים דיון דחוף בסוגיה לאור דרישת הבנקים כי אסיפת בעלי המניות של אינטרנט זהב תתכנס לאשר את השתתפות הבנקים בהנפקה • מנכ"ל אינטרנט זהב דורון תורג'מן סירב למתן דחייה משמעותית במועד ההנפקה

ירון אדיב וכידן דהרי / צילום: יונתן בלום
ירון אדיב וכידן דהרי / צילום: יונתן בלום

נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב, השופט איתן אורנשטיין, נתן צו ארעי לעיכוב הנפקת אינטרנט זהב, וזאת בהתאם לבקשה שהגישו הבנקים הנושים של יורוקום בנושא. במסגרת ההחלטה קבע אורנשטיין כי מחר בשעה 11:30 יתקיים דיון בנושא עם נציגי הצדדים ונציג רשות ניירות ערך.

הבנקים הנושים ביורוקום הגישו לבית המשפט בקשה לדחייה של שבוע בהנפקת ההון של החברה-הבת אינטרנט זהב . שלושת הבנקים הנושים - דיסקונט, הפועלים והבינלאומי - אמנם מתכוונים להשתתף בהנפקה ולהזרים לחברה כ-50 מיליון שקל מתוך סך גיוס של כ-90 מיליון שקל, וכך הם גם הודיעו היום לבית המשפט. יחד עם זאת, נראה כי הם מנסים להרוויח זמן ולנסות ולסגור עסקה למכירת החברה לכידן דהרי וירון אדיב, על -מנת שהם יבצעו את ההזרמה במקום הבנקים. על רקע זה הם הגישו בקשת עיכוב לבית המשפט, בטענה כי יש לעכב את ההנפקה עד שיושג אישור לקיומה באסיפת בעלי המניות של אינטרנט זהב.

"קיים חשש כי החברה בפירוק (יורוקום - ע.א) לא תוכל להשתתף בהנפקה הפרטית ולשמור על חלקה, וזאת ללא אישור אסיפת בעלי המניות הכללית של אינטרנט זהב", נכתב במסמך שהוגש לבית המשפט על-ידי שלושת המנהלים המיוחדים של יורוקום, עורכי הדין פיני רובין, אמנון לורך ואורי גאון. החשש, לטעמם, הוא שעסקה זו נחשבת לעסקת בעלי עניין, ועל כן יש לקבל עליה אישור מיוחד.

מנכ"ל אינטרנט זהב, דורון תורג'מן, סירב למתן דחייה משמעותית במועד ההנפקה, שבמקור אמורה לצאת היום אחר-הצהריים.

אינטרנט זהב החליטה לצאת להנפקת מניות על רקע מצבה הפיננסי: בקופת החברה 150 מיליון שקל, כאשר בספטמבר הקרוב היא צריכה לפרוע חוב לבעלי האג"ח בהיקף של 100 מיליון שקל. לחברה יש פירעון חוב נוסף של 40 מיליון שקל במארס 2019, כך שהיא מאבדת כמעט את כל יתרות הנזילות שלה. אם החברה לא תציג פתרון בזמן הקרוב, היא עלולה לספוג באחד הרבעונים הקרובים הערת "עסק חי" שתסבך אותה מוקדם מהצפוי עם בעלי האג"ח שלה.

אינטרנט זהב יכולה לצאת להנפקה גם ללא הבנקים, אלא שאז יורוקום תדולל בהחזקותיה, והדבר מצריך אישור מחדש של היתר השליטה בחברה על-ידי משרד התקשורת, כך שניתן יהיה לגייס בשלב הראשון סכום מוגבל עד אשר יתקבל האישור.