"יוטיוברים" להט"בים: יוטיוב מפלה את הסרטונים שלנו לרעה

מצד יוטיוברים להט"בים פעילים עולות בימים האחרונים תלונות רבות על הגבלת גיל לצפייה בסרטונים והגבלת האפשרות למוניטיזציה • יוטיוב הכחישה את הדברים

היוטיובר צ'ייס רוס / מתוך: עמוד היוטיוב של צ'ייס רוס
היוטיובר צ'ייס רוס / מתוך: עמוד היוטיוב של צ'ייס רוס

דווקא בחודש הגאווה, עולות שוב טענות ביוטיוב ובטוויטר נגד הדרך בה יוטיוב מתייחסת ליוצרי וידאו מהקהילה הגאה. היוצר הטרנסג'נדר צ'ייס רוס אמר כי סרטונים שלו מסומנים בהגבלת גיל ואף מוסרים מהפלטפורמה, וכי האפשרות שלו לקבל כסף כתוצאה מפרסום מודעות בסרטונים שלו בוטלה בחלק מהסרטונים. לדבריו, האלגוריתם של יוטיוב מושפע מהמילים "טרנס" או "טרנסג'נדר", וכשאלה מופיעות בכותרת הסרטון, האפשרות שלו להרוויח כסף מהסרטון מתבטלת. רוס אומר כי ניסה להעלות סרטונים עם ובלי המילה "טרנס" בכותרת, ומצא שהמילה מביאה לתגובה כזו מהאלגוריתם של האתר.

גם היוטיובר טאי טרנר צייץ באפריל על פגיעה בערוץ שלו בעקבות סרטון בו דיבר על קניית טסטוסטרון במרשם, והיוטיוברית בלייר וויט צייצה כי על סרטון בו הקריאה מכתבים ממעריצים להט"בים שלה מהמזרח התיכון הוטלו הגבלות שונות.

בנוסף, היוטיוברים מוחים נגד תופעה בה מודעות נגד הקהילה הגאה מופיעות דווקא בסרטונים של יוטיוברים להט"בים. רוס טען כי לסרטונים שלו הוצמדו מודעות של ארגון Alliance Defending Freedom, ארגון שמקשר בין הומוסקסואליות Kפדופיליה ופועל במטרה להפוך הומוסקסואליות לעבירה פלילית בארה"ב ולעקר טרנסג'נדרים.

סרטון של היוטיובר צ'ייס רוס מלין על מדיניות יוטיוב:

גם היוטיובר האנק גרין הצביע על התופעה ואף טען כי היא מכוונת, מכיוון שמפרסמים יכולים לבחור לצד איזה סוג של תוכן הם רוצים שהמודעות שלהם יופיעו.

היוטיוברית אליה דניאל צייצה תמונות של מודעות כאלה והוסיפה טקסט חריף: "יוטיוב, איך לעזאזל אתם מעזים? אתם מגבילים אותנו היוצרים בצורה שלא תיאמן, אבל לא מסננים מודעות כאלה? אתם נותנים להם להופיע בערוצים של הקהילה הגאה? במהלך חודש הגאווה?".

יוטיוב הכחישה את הדברים בפני אתר The Verge, שריכז את הטענות של היוצרים. "אין לנו רשימת מונחים הקשורים לקהילה הלה"טבית שמביאים לשלילה של האפשרות לקבל כסף על התכנים של יוצרים. לפעמים המערכות שלנו טועות, ולכן אנחנו מעודדים יוצרים להגיש ערעורים. ערעורים שאושרו מבטיחים שהמערכות שלנו ישתפרו".

אלא שמקור ביוטיוב אמר ל-The Verge כי ברגע שהיכולת של יוצר להרוויח מסרטון מסוים נפגעת, הסיכויים שסרטונים נוספים מאותו ערוץ יסומנו בעתיד עולה. המקור הוסיף כי גם אם הערעור מתקבל, הסרטון כבר סובל נזק, מכיוון שהשעות שלאחר פרסום סרטון הן קריטיות לצבירת צפיות.

בנוגע למודעות בעלות התכנים נגד הקהילה שמפורסמות במקביל לסרטונים, יוטיוב מסרה ל-The Verge כי "יש לנו מדיניות נגד מודעות שמעודדות הסתה או אפליה, וכל המודעות בפלטפורמה חייבות לעמוד בה. גם כשמודעה לא מפרה את המדיניות שלנו, אנחנו מבינים שיוצרים עשויים לא לרצות שמודעות ממפרסמים מסוימים יופיעו בסרטונים שלהם. ליוצרים יש יכולת לחסום את המודעות ממפרסם מסוים".

בשנה שעברה טענות דומות של יוטיוברים זכו לתגובה מיוטיוב לפיה המערכת שלהם מבצעת טעויות לפעמים, והבטיחו שיתקנו את מה שגרם לטעויות.