מקשיחה מדיניות: אפל אוסרת על מכירת פרטי אנשי קשר

עד היום מפתחים יכלו למכור את הפרטים ללא הסכמה מפורשת מהמשתמשים או אנשי הקשר שלהם • כעת אפל אוסרת באופן מפורש על מפתחים להקים מאגר נתונים של פרטים כאלה או למכור אותם

מנכ"ל אפל טים קוק / צילום: רויטרס - Stephen Lam
מנכ"ל אפל טים קוק / צילום: רויטרס - Stephen Lam

אפל תאסור על אפליקציות בחנויות האפליקציות שלה למכור או לשתף את פרטי אנשי הקשר של המשתמשים. עד היום, מפתחים יכלו לבקש ממשתמשים לאשר גישה של אפליקציות לפרטי אנשי הקשר שלהם (טלפונים, כתובות מייל וכו'), ולאחר שהתאפשרה הגישה חלק מהמפתחים מכרו את הפרטים ללא הסכמה מפורשת מהמשתמשים או מאנשי הקשר שלהם.

כעת נאסר באופן מפורש על מפתחים להקים מאגר נתונים של פרטים כאלה או למכור אותם. אסור להם גם לבנות פרופילים למשתמשים בהתבסס על הדאטה שאספו. עדיין מותר לאפליקציות לבקש ממשתמשים גישה לפרטים של אנשי הקשר שלהם, אך רק למטרות שימוש בתוך האפליקציה, ורק בתנאי שיסבירו למשתמשים בדיוק מה הם עומדים לעשות עם המידע. אם יש מספר מטרות לשימוש בדאטה, יהיה על המפתחים לבקש הסכמה בנפרד עבור כל אחת מהן.

נראה כי אפל מנסה להראות שבכוונתה למנוע ניצול של מידע על משתמשים כפי שקרה בפייסבוק. פייסבוק אפשרה למפתח אפליקציית צד שלישי להחזיק בדאטה של מעל 87 מיליון משתמשים. המפתח, אלכסנדר קוגן, מכר את המידע, וחשיפת המכירה הציתה את שערוריית קיימברידג' אנליטיקה במרץ. כמובן שהכללים החדשים לא נותנים לאפל שליטה מלאה על מקרים שאולי קרו כבר בעבר, או על מפתחים שבוחרים להפר אותם גם במחיר הסרה מחנות האפליקציות.

אפל הקשיחה את המדיניות שלה כלפי מפתחים גם בתחום כריית המטבעות הדיגיטליים, וכעת היא לא מאפשרת בחנות האפליקציות שלה אפליקציות שמבצעות כריית מטבעות קריפטו מהמכשיר.