מיזוג רשת וערוץ 10 צפוי לטלטל את מכרז ערוץ הכנסת

הזוכה במכרז ערוץ הכנסת היא חברה-בת של ערוץ 10, שתהפוך לאחר המיזוג לבעלת מניות מיעוט בחברה הממוזגת

ערוץ הכנסת לוגו
ערוץ הכנסת לוגו

אם המאבק על ערוץ הכנסת לא היה מספיק מסובך ומלא בפיתולים משפטיים גם כך, עסקת המיזוג המסתמנת בין רשת ל-RGE, בעלת ערוץ 10, עשויה להכניס כעת פיתול נוסף בעלילה.

כזכור, רק לאחרונה הודיעה מועצת הכבלים והלוויין, יותר משנה לאחר סיום המכרז ואחרי פסילת הזוכה המקורי בו - ערוץ 20 - כי היא בוחרת ב-RGE שהגיעה למקום השני. מכרז ערוץ הכנסת דרש מכל קבוצה שהתמודדה בו להקים חברה נפרדת, עם יו"ר ומנכ"ל משלה, כדי ליצור הפרדה מבנית.

הקבוצה שמכונה בהקשר של מכרז ערוץ הכנסת RGE היא למעשה חברה-בת של חדשות 10, שהיא חברה-בת של ערוץ 10. אלא שאם המיזוג אכן ייצא לפועל, החברה לא צפויה להישאר תחת הגוף הממוזג שבו RGE תיוותר בעלת מניות מיעוט בלבד. הגוף הזוכה אמור להיות מועבר - באישור מועצת הכבלים והלוויין - כך שהוא יהיה תחת RGE עצמה, ולא יהיה לו קשר מבני לערוץ החדש שייווצר במיזוג.

האם מהלך כזה צפוי לספק נשק לשני הגופים המפסידים במכרז - ערוץ 20 שכבר הגיש עתירה לבג"ץ וחברת "החדשות" ששוקלת זאת - שממילא מחפשים כעת כמה שיותר נקודות משפטיות לתקוף באמצעותן את ההחלטה? 

"הקבוצה הזוכה הציגה מבנה תאגידי מסוים ועכשיו המבנה המשפטי הזה משתנה", אומר עו"ד אלעד מן. "כל שינוי במצב העובדתי ביחס למה שהוצג לוועדת המכרזים, הוא נושא שצריך לבחון אותו ולראות האם השינוי עומד בתנאי המכרז, והאם יש לו משמעות אמיתית. היות שכל הנושא ממילא נמצא כבר בהליכים משפטיים, יכול להיות שאחד הצדדים ינסה לעשות שימוש גם בעניין הזה".