אושר בוועדה המחוזית: מרכז מסחר ותעסוקה בפתח-תקווה

התוכנית מציעה הקמת שני בנייני תעסוקה עם חזית מסחרית בהיקף של כ-27 אלף מ"ר • מדובר במבנה משרדים בן 33 קומות ומבנה בן 6 קומות לצד כיכר עירונית

מתחם תעסוקה, רמת סיב, פתח תקווה / הדמייה: אדריכל מרדכי אברהם
מתחם תעסוקה, רמת סיב, פתח תקווה / הדמייה: אדריכל מרדכי אברהם

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז מרכז שבמינהל התכנון אישרה להפקדה בשבוע שעבר תוכנית להקמת מתחם מסחר ותעסוקה באזור התעסוקה רמת סיב שבפתח-תקווה.

התוכנית מציעה הקמת שני בנייני תעסוקה עם חזית מסחרית בהיקף של כ-27 אלף מ"ר. מדובר במבנה משרדים בן 33 קומות ומבנה בן 6 קומות, לצד כיכר עירונית.

התוכנית ששטחה כ-9.5 דונם, ממוקמת במתחם תחום בין הרחובות שחם במזרח, רחוב הסיבים במערב ורחוב שוהם בדרום. במקביל, המתחם נמצא במרחק של כ-100 מטר מציר רחוב ז'בוטינסקי בצפון ובסמיכות לתחנה מתוכננת של הרכבת הקלה. את התוכנית יזמה חברת ממן והיא נערכה על ידי אדריכל מרדכי אבירם.

"תוכנית זו תורמת לפיתוח ראוי ומיטבי של מתחם תעסוקה עירוני, לצד ציר תחבורה מטרופוליני מרכזי", כך שירה ברנד, יו"ר הוועדה המחוזית. "בפרויקט הושם הדגש על יצירת מרחב ציבורי פתוח ונגיש להולכי רגל ומשתמשי אופניים בזיקה ישירה לתחנת הרכבת הקלה ועל יצירת מרחב עירוני פעיל של עירוב שימושים בשילוב עם שטח ציבורי ירוק פתוח, למחפשים את האתנחתא בלב אזור התעסוקה".