אשתו של דודו רוז מוכרת רכוש; המפרק: "חשש שיימלטו"

בהמשך לבקשת רוז מביהמ"ש כי יאשר לו להצטרף לרעייתו יעל לחופשה קצרה בוינה, הודיע המפרק הזמני של ג'נרל טרייד כי יעל פרסמה אתמול למכירה את תכולת ביתם • המפרק הזמני: "מדובר בהפרה חמורה של צווי איסור דיספוזיציה שיש בה להעיד על חשש להימלטות"

הסאגה בנוגע לבקשתו של דודו רוז (רוזנצוויג) לצאת מהארץ לחופשה "קצרה" עם רעייתו, עולה מדרגה. זאת, בין היתר, עם הגשתה היום (ב') של הודעת עדכון מטעמו של המפרק הזמני לבית המשפט המחוזי.

בהודעה "הדחופה" מעדכן המפרק הזמני, עו"ד עדי פיגל, את בית המשפט כי רעייתו של דוד רוז, מבעלי השליטה בג'נרל טריידחברת הברוקראז' שקרסה והותירה אחריה חובות נטענים של עשרות מיליוני שקלים כלפי מאות לקוחות, פועלת למכירת תכולת הדירה של בני הזוג, בניגוד לצווי בית המשפט שניתנו ביחס לרכושם של בני הזוג.

הודעתו של המפרק הזמני מגיעה יום לאחר ששופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, איריס לושי-עבודי, קבעה כי על רוז לספק לבית המשפט הבהרות בנוגע לטענות המפרק הזמני (שהועלו בתגובה לבקשת רוז לצאת מן הארץ) כי רוז אינו משתף פעולה באופן מלא (נמנע מלמסור מסמכים רלוונטיים הנוגעים לכספי החברות שהיו בבעלותו), וכי מתן הסעד המבוקש על-ידי רוז עלול להוביל בהכרח לסיכול הליכי חקירה.

במסגרת ההודעה טוען המפרק הזמני כי במקביל לבקשתו של רוז לצאת מן הארץ, ולאחר שניתנה החלטת בית המשפט מאתמול (א'), החלה יעל רוזנצוויג להעלות פרסומים בדבר מכירת תכולת ביתם של בני הזוג, ובכלל זו מקרר, מיטה זוגית, מנורות ועוד, זאת, תוך "הפרה חמורה של צווי איסור דיספוזיציה" (צו האוסר על ביצוע פעולות בנכסיהם) שניתנו כנגדם בשתי פעימות שונות.

במסגרת צווים אלה, מזכיר המפרק הזמני, נאסר על רוז לעשות כל שינוי בכל נכס ששייך לו, בין אם הנכס רשום על-שמו, ובין אם יש לו זכויות באותו הנכס (לרבות מכירתו). בנוסף, גם בעניינה של רעייתו של רוז, יעל, ניתנו על-ידי בית המשפט צווים דומים האוסרים עליה, בין השאר, לבצע כל שינוי בנכסים הרשומים על-שמה או שהיא הבעלים או הנהנת מנכסים אלה.

עוד מפרט המפרק הזמני בהודעתו כי אתמול בלילה הועברו לידיו מספר פרסומים שביצעה רעייתו של רוז בקבוצה "פשפשוק" ברשת הפייסבוק, המעידים, לטענתו, "הן על חוסר שיתוף-הפעולה של המבקש ואשתו, שאינם מהססים להפר בריש-גלי צווים שיפוטיים של איסור דיספוזיציה, והן על החשש המהותי להימלטות".

בהתאם מפנה המפרק הזמני את בית המשפט לצילומים מאותם פרסומים, מהם עולה כי רעייתו של רוז פרסמה אתמול בלילה מודעות למכירת תכולתה של דירתם של בני הזוג.

לסיום מציין המפרק הזמני כי "המבקש (רוז - מ' ש') ואשתו אינם מהססים לפעול מאחורי גבו של בית המשפט הנכבד ובעל התפקיד, תוך הפרת צווים שיפוטיים מפורשים... דבר המלמד שוב על חוסר אמון כלפיהם". כמו כן, המפרק הזמני לומד ממכירת תכולת הדירה על קיומו של חשש ממשי להימלטות מצידו של רוז.

נזכיר כי בהחלטת המחוזי מאתמול קבעה השופטת לושי-עבודי כי החשש עליו הצביע המפרק הזמני בתגובתו הראשונית "אינו חשש של מה בכך". בהתאם לכך ובטרם יוכל בית המשפט להכריע בבקשה, התבקש רוז להגיש לבית המשפט עוד השבוע התייחסות כאמור לטענות המפרק הזמני. במסגרת התייחסותו התבקש רוז על-ידי בית המשפט להציג ביטחונות וערבויות מתאימות להבטחת שובו ארצה וכן למניעת סיכול החקירות.

רוז נכון לעכשיו אינו יכול לצאת מהארץ, וזאת נוכח צו עיכוב יציאה מהארץ גורף שהוצא נגדו לפני מעל לחודש (עליו חתום השופט איתן אורנשטיין). יצוין כי בבקשתו רוז לא מבקש את ביטול הצו באופן גורף, אלא אישור יציאה לחופשה קצרה בלבד, שעם סיומה יחזור מיד ארצה, לדבריו.