דודו רוז, מבעלי השליטה בג'נרל טרייד, מבקש לצאת מהארץ

בהחלטה שניתנה היום על ידי מחוזי ת"א התבקש רוז לספק לביהמ"ש התייחסות לטענות המפרק הזמני, מהם עולה כי רוז אינו משתף פעולה בחקירותיו וכי קיים חשש לסיכול הליכי חקירה והברחת כספים אם יותר לו לטוס • השופטת איריס לושי-עבודי: "החשש עליו הצביע המפרק אינו חשש של מה בכך"

דודו רוז (רוזנצוויג) מבעלי השליטה בג'נרל טרייד חברת הברוקראז' (שירותי מסחר בניירות ערך) שקרסה והותירה אחריה חובות נטענים של עשרות מיליוני שקלים כלפי כ-500 לקוחות, ביקש ביום ה' האחרון מנשיא ביהמ"ש המחוזי בת"א השופט איתן אורנשטיין לאשר לו להצטרף לרעייתו לחופשה "קצרה" בת שני לילות בוינה במהלך חודש יולי קרוב.

הסיבה לכך שרוז מבקש דווקא עכשיו לנפוש בחו"ל, כחודש בלבד לאחר שהחלה חקירת נסיבות הקריסה של ג'נרל, היא לטענתו לחץ כבד בו הוא ומשפחתו נתונים מאז הקריסה הנובע בין היתר מההליכים המשפטיים שנלוו לקריסה ובכלל אלה מינויו של עו"ד עדי פיגל כמפרק זמני.

במסגרת בקשה קצרה בת עמוד אחד מספר רוז כי הלחצים שמופעלים עליו ועל משפחתו מלווים בהכפשות והשמצות מהסביבה ולעיתים אף באיומים פיזיים מאלה שטוענים שנפגעו. לדבריו של רוז "סביבת חיים זו" החלה לחלחל לתוך חיי המשפחה הפרטיים שלו ו"השפעתה לא טובה" לדבריו ולכן הוא ורעייתו זקוקים לחופשה קצרה ל"הפוגה קצרה לאיסוף כוחות".

רוז הסביר בבקשתו כי היעדרותו לתקופה קצרה מהארץ לא תפגע בעבודת מפרק ג'נרל עו"ד פיגל, אשר לטענתו של רוז מיצה את החקירות בעניינו. בנוסף ציין רוז כי אין בחופשה בכדי לפגוע ביכולת להשיב את חובות הנושים מכיוון שמדובר בהטבה לעובד שקיבלה רעייתו מחברת הפניקס בה היא עובדת הכוללת מימון (או סבסוד) של החופשה לה ולבן זוגה.

פחות מ-24 שעות לאחר שרוז הגיש את בקשתו, הגיש המפרק הזמני, עו"ד פיגל, את תגובתו בגדרה התנגד באופן נחרץ ליציאתו של רוז מהארץ תוך שהוא מטיח ברוז האשמות כבדות ובכלל אלה כי רוז לא משתף עמו פעולה בחקירת נסיבות הקריסה של החברה וכי היעתרות לסעד המבוקש על ידי רוז עלולה להוביל לשיבוש הליכי חקירה, הברחת נכסים, פגיעה בהשבת כספי הנושים הרבים ואף להימלטותו של רוז מן הארץ.

לשם חיזוק טענותיו מפנה המפרק הזמני את ביהמ"ש לדוחות המפרק שהוגשו לביהמ"ש וכן לתשובותיו הסותרות של רוז בחקירות שנעשו לו המעידות לשיטתו של המפרק הזמני בבירור על ה"שיטה" לכאורה שבה נקט רוז אל מול לקוחותיו, מצגי השווא שהציג בפני לקוחותיו והתוצאה הסופית - שוקת שבורה.

בנוסף טוען המפרק הזמני בתגובתו, תוך שהוא מסתמך על פרסומים שונים ברשת הפייסבוק, כי רוז ורעייתו "הספיקו להתאוור לא מעט בחודש שחלף" ובין היתר שהו לטענתו בחופשה משפחתית באילת וכי רעייתו של רוז טסה לכאורה לחופשה בספרד.

ביהמ"ש: "החשש עליו הצביע המפרק הזמני בתגובתו הראשונית, אינו חשש של מה בכך"

היום (א') קבעה השופטת ביהמ"ש המחוזי בתל אביב איריס לושי-עבודי (שהבקשה והתגובה נותבו אליה עקב היעדרותו של הנשיא אורנשטיין) כי בטרם תינתן החלטה לגופה של הבקשה, מתבקש רוז לספק לביהמ"ש הבהרות לטענות המפרק הזמני כפי שאלה מפורטות בתגובתו.

בהתאם מציינת השופטת כי עיון בתגובתו של המפרק הזמני מעלה כי בניגוד לאופן שבו צייר זאת רוז בבקשתו, הוא אינו משתף פעולה באופן מלא עם המפרק הזמני ונמנע ממסירת מסמכים רלוונטיים הנוגעים לכספי החברות שהיו בבעלותו.

בנוסף מציינת השופטת כי חרף טענתו של רוז בבקשה כי חקירות המפרק הזמני בעניינו "מוצו", עולה מתגובת המפרק הזמני תמונת מצב שונה לחלוטין ממנה נשקף כי החקירות בעניינו של רוז והחברות שבבעלותו עדיין מצויות בעיצומן, כאשר רק השבוע צפויים רוז ורעייתו להיחקר פעמיים.

ביהמ"ש מציין בהחלטתו כי לפגיעה הנטענת על ידי המפרק הזמני בחקירת נסיבות קריסת ג'נרל יש להוסיף את החשש אותו העלה המפרק לפיו במידה ויותר לרוז לטוס לוינה, הוא יוכל לבצע פעולות בכספים ונכסים המצויים בבודפשט (ככל וישנם כאלה) ואשר לטענת המפרק הזמני, אין לו מידע לגביהם.

בנסיבות אלה קובעת השופטת לושי-עבודי כי החשש עליו הצביע המפרק הזמני בתגובתו הראשונית הוא "אינו חשש של מה בכך". בהתאם לכך ובטרם יוכל ביהמ"ש להכריע בבקשה, התבקש רוז להגיש לביהמ"ש עוד השבוע התייחסות לטענות המפרק הזמני בתגובתו ובכלל אלה לחוסר שיתוף הפעולה ולחשש מפני סיכול הליכי חקירה.

במסגרת התייחסותו, התבקש רוז על ידי ביהמ"ש להציג בטחונות וערבויות מתאימות להבטחת שובו ארצה וכן למניעת סיכול החקירות.

רוז נכון לעכשיו אינו יכול לצאת מהארץ וזאת נוכח צו עיכוב יציאה מהארץ גורף שהוצא כנגדו לפני מעל לחודש (עליו חתום הנשיא אורנשטיין). יצוין כי בבקשתו רוז לא מבקש את ביטול הצו באופן גורף, אלא אישור יציאה לחופשה קצרה בלבד שעם סיומה יחזור מייד ארצה.