קשיים בשוק האוסטרלי? HearMeOut מקפיאה פעילות

חברת הטכנולוגיה הישראלית HearMeOut מקפיאה את פעילותה במטרה לחסוך עלויות • מניית החברה נמצאת בהשעיית מסחר מזה חודש ומחירה נמוך משווי החברה בעת ההנפקה הראשונית שלה ב-2016 • HearMeOut:"החברה מבצעת הערכת מסלול מחדש, תוך דאגה לבעלי המניות ולערך החברה״

חברת הטכנולוגיה הישראלית HearMeOut מקפיאה את פעילותה במטרה לחסוך עלויות, כך עולה מדיווח שהעבירה החברה לבורסה האוסטרלית, שם היא נסחרת. מניית החברה נמצאת בהשעיית מסחר מזה חודש. מחיר המניה האחרון שנקבע משקף לחברה שווי שוק של כ-4.5 מיליון דולר אוסטרלי - כ-12 מיליון שקל, נמוך משווי החברה בעת ההנפקה הראשונית שלה בבורסה האוסטרלית בסוף 2016, שעמד על כ-13 מיליון דולר אוסטרלי.

HearMeOut מנוהלת על-ידי מורן צ'מסי, שהוא אחד ממייסדיה, לצד איסי לויאן, ליאור מנשה, יקי גני ומורן סער. החברה פיתחה פלטפורמה שמהווה מעין רשת חברתית מבוססת קול, המאפשרת להעלות ולהאזין לפוסטים קוליים, ובין המשקיעים בה נמצא איש העסקים יצחק מירילשווילי, שלאחר ההנפקה החזיק בכ-11.9% מהחברה.

בדיווח נכתב כי דירקטוריון החברה החליט להכניס את החברה הבת שבבעלותה המלאה, HearMeOut-ישראל, למצב של "care and maintenance" - ביטוי שמשמעותו הקפאת כל הפעילות עם אפשרות עתידית לחזור לפעילות. החברה הבת הישראלית היא למעשה עיקר הפעילות של HearMeOut - החברה האם התאגדה באוסטרליה ב-2016 כחלק מתהליך ההנפקה בבורסה, והיא מחזיקה ב-100% מהחברה הבת הישראלית, שהוקמה קודם לכן - ב-2014. לפי דוחות החברה, היא הוקמה "עם חזון להפוך לאלטרנטיבה לרשתות החברתיות הקיימות".
לפי הודעת החברה, חוזי ההעסקה של כל עובדי החברה בישראל יסתיימו ב-12 ביולי. במקביל, החברה ביטלה את כל הפעולות שנקטה לצורך שיווק הפלטפורמה שלה ומסרה הודעות לגורמים אחרים עימם יש לה חוזים. "הצפי הוא שהפעולות הללו יובילו לחיסכון של כ-200 אלף דולר אמריקאי בחודש", נכתב בדיווח.

אין היתכנות למודל העסקי

עוד נכתב שם כי דירקטוריון HearMeOut מבצע בחינה אסטרטגית בנוגע לפלטפורמה של החברה, במטרה לבחון את הפלטפורמה ביחס להוצאות המתוכננות וההוצאות בפועל, ה-engagement כלפי הפלטפורמה וההזדמנויות להכנסות ממנה. "בעקבות הבחינה, הדירקטוריון החליט שהצרכים ההוניים המשמעותיים שנדרשים להגיע להיקף פעילות שיהפוך את העסק לעסק בר-קיימא, גבוהים מהמשאבים הכספיים הקיימים בחברה". לדבריהם, השגת מימון נוסף באמצעות הנפקת הון "אינה זמינה, בהינתן הסנטימנט בשוק כלפי חברות טכנולוגיה בשלבים מוקדמים (early stage)".

על רקע זה, הדירקטוריון ביקש לקבוע האם הפלטפורמה, במצבה הנוכחי, יכולה לייצר מודל עסקי בעל היתכנות. לדבריהם, למרבה הצער התשובה הייתה שלילית, ולפיכך התקבלה החלטה להשעות את כל הפעולות הנוגעות לפלטפורמה, באופן מיידי.

וכאן רומז הדיווח לאפשרות הקיימת, אולי, למכור את נכסי החברה: "העלויות צומצמו מהותית והתייצבו, וכעת בכוונת הדירקטוריון לקבוע איזה ערך, אם בכלל, ניתן להשיג מהפלטפורמה, מהמשתמשים בה, הקניין הרוחני הקשור אליה, ה-data שנאסף והחוזים האסטרטגיים".

HearMeOut היא אחת מ-17 חברות ישראליות שנסחרות באוסטרליה. בעבר התראיין צ'מסי ל"גלובס" וסיפר כי "עולם הסושיאל עבר שינוי. כאשר אתה רואה פוסטים או ציוצים של דונלד טראמפ או ליידי גאגא, יכול מאוד להיות שמי שהעלה את זה בשמם הוא חברת דיגיטל. לדעתנו הקול הוא הדבר האותנטי האחרון בתחום הסושיאל ושם אנחנו רוצים להיות ". בחברה סימנו את שוק הרכב ואף חתמו על הסכם עם חברת הרכב פורד. על כך סיפר אז צ'מסי כי "הפלטפורמה שלנו אידיאלית לעולם הרכב. לפני קצת יותר משנה הגיע לישראל נציג בכיר של פורד העולמית ודיברנו איתו לגבי השתלבות ברכב האוטונומי שהחברה משקיעה בו סכום גדול. אנחנו אחת הפלטפורמות הראשונות שחתמו עם פורד. במערכת המולטימדיה של פורד אתה יכול, תוך כדי נהיגה, להעלות את ההגיגים שלך או להקשיב לאחרים בצורה בטוחה".

במקביל, החברה גייסה לשורותיה פרזנטור מוכר: שדרן CNN לשעבר, לארי קינג, פעיל נלהב בעל מיליוני עוקבים בטוויטר, חתם עם החברה על שיתוף פעולה בדצמבר האחרון והחל להשתמש בפלטפורמה שלה. לפי דוחות החברה, קינג קיבל מהחברה 150 אלף אופציות במחיר מימוש של 20 סנט אוסטרלי, שיבשילו בתנאים מסוימים ויהיו ניתנות למימוש עד נובמבר 2021. 20 סנט הוא גם מחיר המניה בהנפקה שבוצעה ב-2016. נכון להיום, האופציות של קינג הן מחוץ לכסף - מחיר מניית HearMeOut הוא 7 סנט בלבד.

מהחברה נמסר כי "הירמיאאוט התקדמה מבחינה עסקית בצורה משמעותית ונחלה הישגים גלובליים מרשימים. עם זאת כחברה ציבורית אוסטרלית אנו ערים לשינויים בשוק האוסטרלי. ועל כן החברה מבצעת הערכת מסלול מחדש, תוך דאגה לבעלי המניות ולערך החברה״ .