מה עשה עורך הדין של גונן שגב כשהלקוח שלו כיכב בחדשות?

וגם: מי הגיע לכנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה של המכון הישראלי לדמוקרטיה?

בא-כוחו של השר לשעבר גונן שגב המאושם בריגול, הגיע אמש לפריימרה של בית ליסין; את מי הוא פגש?

בזמן שהותר לפרסום כי השר לשעבר, גונן שגב, הואשם בריגול למען איראן, מצא אמש (ב') בא-כוחו של שגב, עו"ד אלי זהר, המייצג אותו יחד עם עו"ד משה מזור (שניהם ממשרד גולדפרב-זליגמן), את הזמן לצאת ולהתאוורר ואולי להכין את עצמו לאתגר הגדול שמצפה לו למחרת. זהר הגיע לבית ציוני אמריקה בתל-אביב יחד עם זוגתו נילי, שם ערכו ידידי תיאטרון בית ליסין את הפרמיירה של ההצגה "היורשת" בכיכובה של רבקה מיכאלי.

לא ראו את אנגליה מנצחת את תוניסיה: עדיה ורו"ח יצחק סוארי; ורדה ובעז דותן, ממייסדי אמדוקס; עו"ד דוד ליבאי; תיאודור אור, לשעבר המשנה לנשיא בית המשפט; השר לשעבר יעקב פרי ורעייתו אסנת; הילה רהב, יו"רית אגודת הידידים; ג'ני ברנדס, נשיאת כבוד של אגודת הידידים; רות ויצחק מנור, בעלי לובינסקי; השופטת ורדה ועו"ד חיים סאמט; היזם ואיש העסקים קובי ריכטר; רוני וחנה רדו, משנה ליו"ר מקאן ויזמת; אנשי העסקים ציפי ואפרים קונדה; עו"ד יהודה רוה ותמי רוה, יו"רית חברת החדשות; עו"ד ברוריה לקנר; ענת ושמואל פרנקל, מנכ"ל ושותף באפסילון; רותי וגבי לסט; איש העסקים ראובן שרוני, בן זוגה של רבקה מיכאלי המככבת בהצגה; ורבים אחרים.

חרדים לצמיחה ולדמוקרטיה

כנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה של המכון הישראלי לדמוקרטיה נפתח הבוקר בירושלים. בנוכחות קרנית פלוג, נגידת בנק ישראל; דוד ברודט, יו"ר בנק לאומי; יוג'ין קנדל, מנכ"ל סטארט-אפ ניישן סנטרל; חדווה בר, המפקחת על הבנקים; פרופ' אבי שמחון, ראש המועצה הלאומית לכלכלה; שאול מרידור, הממונה על התקציבים באוצר, ונציגים אחרים של המשק הישראלי.

יוחנן פלסנר, נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה, אמר בפתיחה כי "פסקת ההתגברות ויוזמות נוספות שנועדו שנועדו לקצץ את סמכויות בית המשפט העליון על מנת לחזק את המשילות, משיגות בדיוק את הדבר ההפוך". פלסנר דיבר במושב הבוקר, שעסק באסטרטגיה לאומית בהובלת הממשלה, ואמר כי "בישראל התפתחו שתי מערכות כלכליות: מתקדמת ומסורתית. אחד הקשיים הוא היותו של השוק דואלי. חלפו 10 שנים מאז פורסמה תוכנית ישראל 2028 ומאז הבעיה רק החריפה. הנושא חשוב לא רק כי הוא יכול לתרום לצמיחה ולחזון, הוא חשוב גם לדמוקרטיה. הטמעת שינויים מבניים תוביל לשיפור אפקטיבי של הממשלה ולתפיסתנו הם המענה האמיתי לבעיות משילות, זאת לעומת יוזמות שנועדו לקצץ את סמכויות שומרי הסף, היועצים המשפטיים ובית המשפט העליון", אמר פלסנר.

עוד בפתיחה, הכריז ברודט כי "העשור האחרון הביא לפריון נמוך של המשק הישראלי ולסכנה לצמיחה. הייתה ירידה באי שווין ברוטו ועלייה באי שוויון נטו, שלא הצליחו לפתור. אני מציף זאת כיום כנקודה קריטית לעתיד", אמר ברודט והזהיר כי "לא תהיה צמיחה בישראל ללא טיפול בקבוצות המודרות - ערבים וחרדים". הכנס, שימשך גם מחר, מתמקד בשוק העבודה העתידי; בהיערכות מערכת החינוך וההכשרה המקצועית, ועוד. 

דוד ברודט קרנית פלוג ויוחנן פלסנר / צילום: יוסי זליגר
 דוד ברודט קרנית פלוג ויוחנן פלסנר / צילום: יוסי זליגר

הידע לא נשאר במשפחה

ועוד בענייני הורביץ - בני משפחת הורביץ המורחבת, בהם דליה הורביץ, אלמנתו של התעשיין אלי הורביץ ז"ל, מנכ"ל טבע המיתולוגי; הבן, איש העסקים חיים הורביץ; הבנות דפנה וורד והנכדים ליאור ורוני, הגיעו ביום חמישי האחרון לטרקלין העסקים של התאחדות התעשיינים בתל-אביב, שם התקיים אירוע סיום פרויקט "ביומימקרי" לתלמידים צעירים, מבית תעשיידע, בו תומכת המשפחה במסגרת פעילות קרן הורביץ. המשפחה הגיעה כדי להביע הערכה ליזמים הצעירים ואולי כדי להעניק (ולקבל) השראה.באירוע נכחו גם שרגא ברוש, נשיא ההתאחדות; אביבה משאל, מנכ"לית תעשיידע וחיים רוסו, יו"ר תעשיידע. 

חיים הורביץ ודליה הורביץ עם הילדים / צילום: דוברות התאחדות התעשיינים
 חיים הורביץ ודליה הורביץ עם הילדים / צילום: דוברות התאחדות התעשיינים

בזמן המו"מ עם מחזיקי האג"ח: רכטר ושנור ממשים החזקות בקרדן אן.וי

איתן רכטר ואבי (אבנר) שנור, מבעלי השליטה בחברת קרדן אן.וי, ביצעו בימים האחרונים כמה מימושים בהחזקותיהם בחברה, בהיקף מצטבר של כ-1.5 מיליון שקל - כ-1 מיליון שקל על-ידי רכטר, והיתר, בהיקף של כ-500 אלף שקל נוספים על-ידי שנור. המכירות, שבוצעו בכמה שלבים, נעשו בטווח מחירים של כ-55-60 אגורות למניה - דומה לשוויה בבורסה, המשקף לקרדן אן.וי שווי מצומק של כ-70 מיליון שקל.

לאחר המכירה, רכטר נותר עם כ-2% מהונה של קרדן ושנור עם כ-16%. יוסף גרינפלד מחזיק ב-17.5% ממניות החברה.

קרדן אן.וי נקלעה למשבר פיננסי חמור לפני כחמש שנים, ומאז היא עסוקה במימוש נכסיה לצורך פירעון חובותיה למחזיקי שתי סדרות האג"ח שלה, בהיקף מצטבר של יותר מ-1 מיליארד שקל.

לצורך התמודדות עם התשלומים, קרדן מנהלת מו"מ למכירת חברת תשתיות המים תהל גרופ, ובתחילת השנה נודע כי מגעים מתנהלים בעניין מול קרן פורטיסימו, תמורת סכום של 130-120 מילון דולר, אולם מאז לא נרשמה התקדמות משמעותית בנושא.

במקביל, קרדן אן.וי מנהלת מו"מ מול מחזיקי האג"ח ובדוחותיה הכספיים האחרונים, לרבעון הראשון של השנה, שפורסמו בסוף חודש מאי, לצד הערת "עסק חי" הפנו רואי החשבון של החברה את תשומת לב המשקיעים ל"דיונים מתקדמים" המתנהלים בין הנהלת החברה לבין מחזיקי האג"ח במטרה "להגיע להסכמה על דחיית התשלומים במסגרת הסדר חוב חדש".

איתן רכטר / צילום: תמר מצפי
 איתן רכטר / צילום: תמר מצפי

עשו חשבון למקצוע

לשכת רואי החשבון ערכה אמש (ב') במלון דן תל-אביב את ערב הגאלה שלה, בו הוענקו אותות הוקרה לכמה מחבריה - רו"ח סגי איתן, מנכ"לית נכסים ובניין נבחרה כמנכ"לית מצטיינת "בעלת תרומה למשק ולכלכלה לשנת 2017"; רו"ח שאול גליקסברג, סמנכ"ל הכספים של עמידר החדשה שנבחר כמצטיין ורו"ח יוני צברי, סמנכ"ל הכספים של אי.די.בי תיירות וקבוצת ישראייר, שנבחר כ"סמנכ"ל כספים בחברה פורצת דרך".

איתן הודתה על הבחירה וציינה כי תרמו לה "שיתוף פעולה עם צוות שמורכב מהנהלה ועובדים מקצועים", ויותר מכולם, היא אמרה, התודה מגיעה "לשמוליק ולילדים הנהדרים שלי, ולהורים שלי שהם מגדלור מבחינת ערכים ובכלל". בשלב זה הוקרן על המסך סרט קצר על החברה ואיתן הודתה כי היה זה פסק זמן שאפשר לה להירגע מההתרגשות.

רו"ח אלינה פרנקל רונן, סגנית נשיא לשכת רו"ח ויו"רית פורום מנכ"לים מנהלי כספים וחשבים, הסבירה כי "מקבלי האותות נבחרו מתוך עשרות מועמדים מחברות המובילות על פי קריטריונים של גודל החברה, מצבה הכספי, ההתפתחות הפיננסית ומידת מעורבותו והשפעתו של הזוכה על התפתחות אגף הכספים של החברה"

רו"ח יזהר קנה, נשיא לשכת רו"ח ציין כי רבים מחבריו ללימודים דווקא בחרו שלא להישאר במשרדי רו"ח אלא למלא תפקידי חשבים, סמנכ"לי כספים ואף מנכ"לים. הוא העריך שלמעלה ממחצית רואי החשבון בישראל אינם עוסקים בביקורת ושירותים נלווים אלא נושאי תפקידים בחברות ובגופי הממשלה.

רו"ח איריס שטרק, סגנית נשיא לשכת רואי חשבון, הנחתה במקום פאנל בנושא חשיבות הרו"ח לדירקטוריון, ואת הערב חתמה הרצאה על עברות צווארון לבן של הפסיכולוגית והקרימנולוגית גילי בר דוד. 

באו לפרגן: דורית סלינגר, המפקחת על הביטוח ושוק ההון שסיפרה על היכרותה הוותיקה עם איתן; איתמר ברטוב יו"ר עמידר וראובן קפלן המנכ"ל; רו"ח איריס שטרק; פרופ' יוסי גרוס; ד"ר לאה נס ובן זוגה רו"ח שלמה נס; שוקי מדנס ואחרים. 

יוני צברי יזהר קנה סגי איתן אלינה פרנקל רונן ושאול גליקסברג / צילום: מורן ויזל
 יוני צברי יזהר קנה סגי איתן אלינה פרנקל רונן ושאול גליקסברג / צילום: מורן ויזל