פריסת הסיבים: ביקור ראשון למנכ"ל משרד התקשורת בבזק

נתי כהן מתארח ומסייר במתקני בזק בראשון-לציון על מנת להגיע להבנות שיאפשרו הנעת ההשקעה בפרויקט

סטלה הנדלר, מנכ"ל בזק, ושלמה רודב, יו"ר הדירקטוריון, נפגשים בשעה זו עם מנכ"ל משרד התקשורת נתי כהן וצמרת המשרד במרכזיית בזק בראשון-לציון, על מנת לתאר בפניהם את פרויקט הסיבים האופטיים שבזק מתכננת. מדובר במפגש ובסיור שבזק עורכת לכהן, שמטרתו לקדם את הפרויקט שחשוב מאד לשני הצדדים, אך הוא אינו יוצא לפועל בגלל חוסר הוודאות של בזק לגבי דרישות המשרד, ומשום שמדובר בפרויקט עתיר הון וסיכונים.

עבור כהן זה ביקור ראשון בבזק מאז נכנס לתפקידו. קודם שנכנס ניהל המשרד שיחות עם בזק שנועדו להגיע להבנות על התנאים. מבחינת המשרד הפעלת רשת הסיבים של בזק מותנת בעמידה בהוראות רגולטוריות שהציב: במתווה הטכנולוגי - כך שלא יהווה חסם או פגיעה בתחרות. במכירה סיטונאית - בתעריף ובמתכונת שהמשרד יאשר, ובפרישה אוניברסלית - שתבטיח פרישה גם בפריפריה.
המשרד שוקל בימים אלו על הכנת מסמך עקרונות שיהווה עדכון והמשך למסמך המדיניות בנושא הרחבת התחרות בתחום התקשורת הנייחת (שוק סיטונאי) בכלל זה הגברה והאצת תשתיות רחבות פס בישראל.

מנגד, בזק לא חולקת עקרונית על הדרישות של המשרד, אך היא חייבת להבטיח שהיא מקבלת הגנה מסוימת שתאפשר לה להחזיר את ההשקעה שלה. כך למשל בזק תהיה שקופה מול המשרד בכל הנוגע למתווה הטכנולוגי ולפריסה האוניברסלית, אך סביר להניח שיהיו לה הסתייגויות לגבי השימוש של המתחרים בסיבים האופטיים שהיא תפרוס, והיא תרצה הגנה כלשהי. יחד עם זאת המגמה בבזק היא לנסות ולשתף פעולה עם המשרד ולהוציא את הפרויקט לדרך כמה שיותר מהר.