תביעות הפיצויים בדרך? נמשך הבלגן בלוח הטיסות של אל-על

השיבושים הערב מצטרפים לגל של ביטולי טיסות שחוו נוסעי אל-על בשבועות האחרונות – 5 טיסות שבוטלו לטורונטו, ביטולי טיסות להונג-קונג ולבייג'ין, ומסתמן שהיד עוד נטויה • הנימוק שסיפקה אל-על לגל הביטולים הסתכם ב"סיבות מבצעיות"

טיסות מבוטלות בנתב"ג / צילום: Siegfried Modola, רויטרס
טיסות מבוטלות בנתב"ג / צילום: Siegfried Modola, רויטרס

בלגן בלוח הטיסות של אל-על גם הערב (ה'): מי שתכנן לבלות סוף שבוע בליסבון, למשל, מסתמן שבהחלט שובשו לו התוכניות: טיסת 5161 (סאן דור), שהייתה אמורה להמריא בשעה 17:00 אחר-הצהריים, מתוכננת להמריא בעיכוב של 12 שעות, כלומר רק מחר (ו') בשעה 5:00 לפנות בוקר.

טיסה לקייב, שתוכננה להמריא בשעה 18:30, נכון לשעה זו (22:00) עוד לא המריאה, למרות שבלוח הטיסות מופיעה שעת המראה 21:00. לנוסעי אל-על שתכננו לטוס ללונדון (לוטון) בטיסה 313 הבשורה חמורה בהרבה, משום שהטיסה בוטלה - המשמעות היא כמובן שגם הנוסעים שרכשו כרטיסים בטיסה מלונדון (לוטון) לתל-אביב נמצאים במבוכה לאור ביטול הטיסה האמורה.

וזה לא הכול: טיסת הבוקר של יום שישי לברצלונה, שתוכננה להמריא בשעה 9:00, נדחתה נכון לעכשיו לשעה 13:30 - עיכוב משמעותי שבהחלט משבש תוכניות למי שתכנן לבלות בברצלונה את יום שישי גם בשעות היום.

עיכובים נוספים בשלב זה מבשרים על דחייה של כשעה-שעתיים במועד ההמראה - כך בטיסה לוורשה של יום שישי בבוקר או בטיסה לקייב. חלק מהטיסות הן טיסות קוד שייר, כלומר בשיתוף עם חברת תעופה זרה, דוגמת הטיסה לליסבון שהיא טיסת קוד שייר עם חברת Tap הפורטוגלית.

השיבושים הערב מצטרפים לגל של ביטולי טיסות שידעו נוסעי אל-על בשבועות האחרונות - 5 טיסות שבוטלו לטורונטו, ביטולי טיסות להונג-קונג ולבייג'ין, ומסתמן שהיד עוד נטויה. הנימוק שסיפקה אל-על לגל הביטולים הללו הסתכם ב"סיבות מבצעיות", אבל הנוסעים שנפגעו לא יכולים להסתפק בנימוק הזה - זכותם לקבל פיצוי כקבוע בחוק התעופה על טיסה שעוכבה בטווח של 8 שעות ויותר.

במקרה שמדובר בטיסה שהמריאה מאירופה ונחתה ביעד בעיכוב של 3 שעות ויותר לעומת הלו"ז המקורי - הדירקטיבה האירופית קובעת כי כל חברת תעופה שהמריאה מנמלי תעופה באירופה מחויבת לכבד את חוק ביטול הטיסות ולפצות בהתאם למרחק הטיסה. אל-על פחות אוהבת לכבד את החוק הזה ונשענת על הטענה שהיא כפופה רק לחוק הישראלי, שהוא סלחן משמעותית (פיצוי בטווח של 8 שעות כאמור). אולם הנוסעים צריכים לגלות נחישות ולא לוותר על זכותם, אבל לפני כן בשלב זה על כל הנוסעים לעקוב בדריכות אחר לוח הטיסות באתר רשות שדות התעופה.