ענקית הפינטק אינטואיט תגייס מאות עובדים בישראל

בראיון ל"גלובס" אומר טיילו סטנסברי, סגן נשיא בחברה האמריקאית, שהיא תשלש את מספר עובדי המו"פ בארץ - מ-160 ל-500 • ההשקעה בהרחבת הפעילות מוערכת ב-50 מיליון דולר לפחות בשנה • "נשקול רכישת חברת בינה מלאכותית ישראלית"

טיילו סטנסברי/ צילום: אלון רון
טיילו סטנסברי/ צילום: אלון רון

ענקית הפינטק האמריקאית אינטואיט (Intuit) מרחיבה משמעותית את פעילותה בישראל - כך עולה מדברים שאומר ל"גלובס" טיילו סטנסברי, סגן נשיא למחקר ופיתוח בחברה. לדבריו החברה עומדת להגדיל את מספר עובדי המחקר והפיתוח שלה בארץ, העומד כיום על 160, ל-400-500 עובדים במהלך שלוש השנים הקרובות. במסגרת המהלך תעבור החברה, היושבת כיום בהוד השרון, לבניין משרדים חדש שמיקומו טרם נקבע.

סטנסברי נמנע מלנקוב בהיקף המדויק של ההשקעה המתוכננת בישראל, ואולם לפי הערכות חיצוניות מדובר בהיקף של 50 מיליון דולר בשנה לכל הפחות. לדברי סטנסברי הוא נפגש בנוסף עם חברות ישראליות בתחום הבינה המלאכותית, ואף נבחנה האפשרות לרכוש חברה כזו. "אנחנו נבנה את עצמנו בישראל הן אורגנית והן באמצעות רכישות, וזה יקרה עם הזמן", ציין סגן הנשיא.

אינטואיט פועלת בישראל מאז שנת 2014, אז רכשה ב-360 מיליון דולר את Check, שהקימו יזמים ישראליים ופיתחה אפליקציית תשלומי חשבונות פופולרית. מרכז המו"פ הנוכחי של אינטואיט נבנה על בסיס זה של Check, והיא שילבה את פעילותה (תחת השם Mint) כאחד מארבעת קווי המוצר שלה. שנה לאחר מכן, ב-2015, רכשה אינטואיט את חברת הגנת הסייבר Porticor בסכום שהוערך בכ-10 מיליון דולר, והטכנולוגיה שלה הפכה לעמוד התווך של הגנת הסייבר בחברה.

אינטואיט, שהוקמה ב-1983, הביאה לשוק את תוכנת Quicken, מחלוצות הנהלת החשבונות האישית. בהמשך הדרך היא פיתחה מערכות תוכנה פיננסית, שכוללות כיום את TurboTax לניהול דוחות מס לעסקים קטנים ו-QuickBooks לניהול תשלומים ומשכורות. כלי API שפיתחה החברה מאפשרים לחברות פינטק חיצוניות להתממשק עם קוויקבוקס ולהרחיב את קהלי היעד שלהם, ובין השאר נהנות מאפשרות זו חברות ישראליות כמו Bluevine ו-FundBox, שמפיקות ממנה נתח נכבד מהכנסותיהן.

הכיוון הנוכחי של התפתחות החברה הוא שימוש אפקטיבי יותר בדאטה. אינטואיט אוספת את הנתונים הפיננסיים על הלקוחות, הופכת אותם לאנונימיים ואז משתמשת בטכנולוגיות בינה מלאכותית ולמידת מכונה כדי להפיק מהם תובנות עסקיות מותאמות אישית. בין היתר היא עשויה להציג לעסק את תחזית תזרים המזומנים שלו, ונקודות זמן שבהן הוא עלול להיקלע לקשיים. "תודות לנתונים אנחנו יכולים להעריך את זה טוב יותר מהבנק שלו", אומר סטנסברי. בעשור האחרון רשמה החברה 170 פטנטים בתחום זה, והיא ממשיכה לפתח אותו ביתר שאת.

תחום חשוב אחר שבו משקיעה אינטואיט הוא אבטחת מידע, בעיקר לצרכים פנימיים: הנכס המרכזי של אינטואיט הוא נתוני החשבונות של הלקוחות, ואם הם ידלפו או ייפגעו הדבר עלול להיות הרסני עבור החברה, שמנסה למנוע זאת באמצעות חיזוק הגנת הסייבר שלה. אבטחת מידע ובינה מלאכותית הן שתי הסיבות שמביאות את אינטואיט לשלש את מספר עובדי המו"פ בישראל: "AI הוא הכיוון של הדור הבא של התוכנה שלנו. מדובר בתחום שבו ישראל שופעת באפשרויות, וזו הסיבה שאנחנו מתכוונים לגדול פה", אומר סטנסברי.

גיוס מאות מהנדסים ומתכנתים אינו משימה קלה בשוק הישראלי, שבו מתנהלת תחרות עזה על כוח אדם איכותי. אלא שלדברי סטנסברי, אינטואיט מנוסה בתחרות על כוח אדם: "יש לנו מרכזי פיתוח בכל השווקים הקשים: עמק הסיליקון, בנגלור שבהודו וכאן. אנחנו מצליחים להתמודד עם המתחרות, בין השאר משום שהטכנולוגיה שלנו מגניבה, וגם בזכות התרבות הארגונית החזקה של החברה".

אינטואיט מתגאה במיוחד בשיעור העובדות הגבוה יחסית בחברה, גם אם הן עדיין מיעוט ביחס לגברים. המהנדסות ועובדות הפיתוח מהוות 28% מהעובדים בתחומים אלה, כפליים מהממוצע בארה"ב. בישראל שיעור הנשים גבוה אף יותר ומגיע ל-35%, ובהנהלה הבכירה הוא עומד על 40%.