רשות ני"ע מעבירה לפרקליטות את תיק החקירה של אורתם סהר

תיק החקירה המשותף לרשות ני"ע ולרשות המסים בעניינה של חברת הבנייה אורתם סהר הועבר למחלקת ני"ע בפרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה) • בין החשודים: בעל השליטה אמיר נחום, מנהלת החשבונות בחברה וכן נהגו של נחום

אמיר נחום, מנכ"ל אורתם סהר / צילום: אמיר מאירי
אמיר נחום, מנכ"ל אורתם סהר / צילום: אמיר מאירי

מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך העבירה למחלקת ניירות ערך בפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) את תיק החקירה המשותף לרשות ניירות ערך ולרשות המסים בעניינה של חברת הבנייה אורתם סהר בע"מ.

בבסיס החקירה נגד אורתם סהר עלה החשד כי אמיר נחום, בעל השליטה בחברת אורתם סהר ובחברת אורתם סהר הנדסה, פעל לכאורה במטרה להסתיר מאורגני חברת אורתם סהר את מכלול קשריו העסקיים הפרטיים וזיקותיו הפרטיות ביחס לספקיה, ובכך גרם להצגת פרטים כוזבים בדיווחי החברה ובדוחותיה הכספיים במהלך השנים 2012-2015.

לפי החשד, באמצעות מצגי-שווא אלה גרף נחום לכיסו סכומי כסף משמעותיים בהיקף של מיליוני שקלים, תוך שימוש בחשבונות חברת אורתם הנדסה ועל חשבונה של אורתם סהר.

לפי רשות ניירות ערך, עם התפתחות החקירה עלו ממצאים נוספים כנגד שני עובדים נוספים בחברת אורתם סהר - אליק בלס גריידי, ששימש בתקופה הרלוונטית לחקירה כנהגו וכעוזרו האישי של נחום; ואושרת מוסינדי, ששימשה בתקופה הרלוונטית לחקירה כמנהלת חשבונות בחברה.

על-פי החשד, השניים משכו מהחברה במרמה ובאופן שיטתי מיליוני שקלים לכיסם, תוך הסתרת משיכות אלה בכרטסות הנהלת חשבונות של החברה.

בהתאם לממצאי החקירה, החשד העולה הוא לביצוען לכאורה של עבירות דיווח בכוונה להטעות משקיע סביר לפי סעיף 53(א)(4) לחוק ניירות ערך, עבירות קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות לפי סעיף 415 לחוק העונשין, עבירות מרמה והפרת אמונים בתאגיד לפי סעיף 425 לחוק העונשין, עבירות רישום כוזב במסמכי תאגיד לפי סעיף 423 לחוק העונשין, עבירות עובדים ומנהלים בתאגיד לפי סעיף 424 לחוק העונשין, עבירות לפי סעיפים 3-4 לחוק איסור הלבנת הון ועבירות לפי פקודת המסים. 

עו"ד ירון ליפשס, בא-כוחו של אמיר נחום, מסר בתגובה: "קיבלנו בסיפוק רב את הודעת הרשות, אשר מאשרת ונותנת תוקף סופי לדבריו של אמיר, שנזעקו על-ידו לכל אורך החקירה, כי המעילה בכספי החברה בוצעה אך ורק על-ידי שני עובדי החברה, לכיסם הפרטי, ותוך הסתרתה מהחברה וממר נחום.

"באשר לטענות לגילוי לקוי בדוחות החברה של קשרי מר נחום עם ספקים של החברה, אנו סמוכים ובטוחים כי לאחר בחינת התיק בפרקליטות, יתברר כי מר נחום פעל לכל אורך הדרך בתום-לב, כשרק טובת החברה לנגד עיניו".