נעילה אדומה בוול סטריט; הדאו מחק עלייה של כ-300 נק'

החשש ממלחמת הסחר המשיך להראות נוכחות לאורך החצי השני של יום המסחר • שער הנפט ננעל לפי מחיר הגבוה מאז נובמבר 2014 • בגזרת המאקרו: הזמנות הסחורות הלא מתכלות ומלאי הנפט

מסכים בוול סטריט / רויטרס - Lucas Jackson
מסכים בוול סטריט / רויטרס - Lucas Jackson

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') בירידות שערים, וזאת אחרי פתיחה ירוקה ומגמה מעורבת לאורך רוב שעות המסחר. לאחר מספר מספר שבועות בהם הדאו חווה כמעט רק ירידות, היום הוא נסחר (בתחילת המסחר) בעליות שערים וזאת בעקבות ההערכות כי מלחמת הסחר של טראמפ עם סין תפגע בכלכלה האמריקאית פחות משחשבו בהתחלה.

 

חברת האופנועים הארלי דוידסון  הפכה להיות הסמל של מלחמת הסחר עליה הכריז טראמפ. שלשום (ב') הודיעה יצרנית האופנועים כי תפסיק לייצר את האופנועים בארה"ב משום שהמס האירופי יביא לעלייה של 2,200 דולר בממוצע במחיר אופנוע שמיוצא מארה"ב לאיחוד האירופי. החברה מעריכה כי המכסים יביאו לעלייה של 30-45 מיליון דולר בהוצאותיה עד סוף 2018. נשיא ארה"ב אמר בתמורה כי החברה מנצלת את המתיחות סביב מלחמת הסחר כתירוץ להצדיק את השינוי בייצור האופנועים והיא "לא יכולה להיבנות לעולם באף מדינה אחרת - לעולם! העובדים והלקוחות שלהם כבר מאוד כועסים עליהם... הם ידרשו לשלם מסים בהיקפים שהם לא מכירים". תידרש לשלם מסים בהיקפים שהיא לא מכירה".

מניית טסלה עלתה במסחר היום לאחר שאלון מאסק שלח מכתב בתפוצה רחבה בו הוא טוען שהחברה לא תחמיץ את הערכות האספקה למודל 3, בניגוד למה שטענו אתמול בבנק גולדמן זאקס. 

חברת החיסונים לסרטן ניאון ת'רפיוטיקס, ש-5% ממנה מוחזק על יד חברת כת"ב הישראלית, השלימה אתמול בהצלחה את הנפקתה הראשונה וגייסה 100 מיליון דולר לפי שווי של 474 מיליון דולר אחרי הכסף.
גורמים מקורבים לשוק ציינו כי ההנפקה נסגרה בביקושי יתר גבוהים, פי כמה מן המוצע. החברה לא ניצלה את ביקושי היתר כדי להעלות את מחיר המניה בהנפקה מעבר לאמצע הטווח המבוקש או להגדיל את הגיוס, אלא היא תנצל את המצב כדי לבחור את המשקיעים המועדפים עליה ביותר. בכל זאת גם מוסדיים ישראלים הצליחו לקבל הקצאה מסויימת בהנפקה, וציבור המשקיעים הישראלי למעשה חשוף לחברה דרך כת"ב.

מניית ג'נרל אלקטריק  מתקרבת לרווחים הגבוהים ביותר שלה מזה 3 שנים, אבל חברות הדירוג עדיין לא משוכנעות לגמרי לגבי עתיד החברה, ולפי הדיווחים בתקשורת האמריקאית - ייתכן ודירוג האשראי שלה יירד בקרוב. עם זאת, המניה עולה היום בעקבות שדרוג שקיבלה מ-peer perform ומאופנהיימר.

מאקרו:

לפני פתיחת המסחר יצא נתון רכישת הטובין הלא מתכלה. נתון הליבה עמד על ירידה שם 0.3%, לעומת תחזית לעלייה של 0.5%. הנתון הרגיל עמד על ירידה של 0.6% וזאת לעומת תחזית לירידה של 0.9%.

לאחר פתיחת המסחר התפרסם נתון מלאי הנפט השבועיים שעמד על ירידה של 9.9 מיליון חביות, לעומת תחזית לירידה של 2.4 מיליון חביות. הנתון סייע לנפט ודחף אותו מעלה במהלך יום המסחר.