משרד החקלאות: נושא מחיר המטרה של החלב ייבחן מחדש

מנכ"ל המשרד, שלמה בן-אליהו, פנה במכתב ליו"ר ועדת היישום של מחיר המטרה לדיון מחודש במחיר החלב שמשולם ע"י המחלבות לרפתנים, וזאת על רקע הסערה בענף בימים האחרונים

רפת / צילום: איל יצהר
רפת / צילום: איל יצהר

על רקע המשבר במשק החלב: מנכ"ל משרד החקלאות, שלמה בן-אליהו, הודיע היום (ה') בהודעה לתקשורת כי "החזיר את ההכרעה על מחיר המטרה בחלב לוועדת היישום". המנכ"ל פנה במכתב ליו"ר ועדת היישום של מחיר המטרה לדיון מחודש במחיר החלב שמשולם על-ידי המחלבות לרפתנים, וזאת על רקע הסערה בענף בימים האחרונים.

מנכ"ל משרד החקלאות טוען במכתבו כי "יש לכנס מחדש את ועדת היישום לצורך קביעה של מחיר המטרה".

במכתב שהוציא היום מנכ"ל משרד החקלאות ליו"ר ועדת היישום הקובעת את מחיר המטרה בענף החלב, קורא בן-אליהו ליו"ר הוועדה לכנס את חברי הוועדה לדיון מחודש במחיר המטרה לחלב גולמי.

במכתבו מציין בן-אליהו כי יש לכנס את הוועדה מתוך "רצון ליישם את החוק בצורתו הנכונה על-פי כוונת המחוקק, המשקף את העלייה הרצויה ובהתאם לתחשיבים אשר נקבעו בתקנות".

עוד הוא מוסיף כי "לאחר הגשת דוח מתוקן" מנכ"ל המשרד יגבש את דעתו"האם הוועדה שקלה את כל השיקולים הנדרשים ופעלה על-פי הכללים והמטרות של החוק".

אתמול (ד') פרסמה ועדת היישום של מחיר המטרה את המלצתה להעלות את מחיר המטרה ב-6.23 אגורות לליטר חלב גולמי החל מיום ראשון הקרוב, תוספת נמוכה יותר מזו שתוכננה במקור. עדכון זה דורש חתימה טכנית של מנכ"ל החקלאות, אך הוא מחויב אליה על-פי חוק החלב; ואולם ההערכות היו כי מנכ"ל משרד החקלאות צפוי ימנע מחתימה.

נזכיר כי המדינה מפקחת על מוצרי החלב הבסיסיים מלמעלה ומלמטה: מלמעלה - היא מכתיבה את מחיר המטרה, המחיר שבו מחלבות כמו תנובה, שטראוס, טרה ואחרות רוכשות את החלב הגולמי - מחיר שנקבע לפי נוסחה; ומלמטה - היא מפקחת על מחיר מוצרי החלב הנמכרים לצרכן. על מחיר המטרה אחראי משרד החקלאות, ועל המחיר של מוצרי החלב המפוקחים אחראית ועדת המחירים המשותפת למשרדי האוצר והחקלאות.