דוח אמון
2019
הנקראות ביותר

מכרז ערוץ הכנסת: גם חברת החדשות עותרת נגד זכיית RGE

בכך מצטרפת החברה, שמפעילה את ערוץ הכנסת מאז הקמתו, לעתירת ערוץ 20 שזכה תחילה במכרז ובהמשך נפסל • במקביל, מנכ"ל חברת החדשות, אבי וייס, פנה ליועמ"ש: הורה בדחיפות על בירור מקיף של טענות היועצת הכלכלית של מועצת הכבלים והלוויין, שנחשפו ב"גלובס"

ערוץ הכנסת לוגו
ערוץ הכנסת לוגו

חברת "החדשות" (לשעבר חדשות 2) עתרה היום (א') לבג"ץ בדרישה לפסול את החלטת מועצת הכבלים והלוויין להעביר את הפעלת ערוץ הכנסת לידי RGE ב-1 באוגוסט. במקביל פנה מנכ"ל החברה, אבי וייס, ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, בבקשה שיורה בדחיפות על "בירור מקיף" של התנהלות המועצה סביב המכרז.

הפנייה מבוססת על חשיפת "גלובס", לפיה לפני כחודשיים פנתה היועצת הכלכלית של המועצה, אלינור כליפזאדה, למנכ"ל משרד התקשורת ולנציבות שירות המדינה, וטענה כי היא סובלת מהתנכלות ופגיעה במעמדה, לאחר שבדיונים על אשרור הצעת ערוץ 20 - לאחר העתירה הראשונה לבג"ץ - היא הביעה עמדות ביקורתיות כלפי ההיתכנות הכלכלית של ההצעה.

בעתירה לבג"ץ, שהוגשה היום באמצעות עורכי הדין ד"ר ישגב נקדימון ודקלה בירן, נטען כי בהצעת RGE נפלו שורה של פגמים. בין היתר מוזכר כי למרות שהמכרז מחייב את הערוץ להציג רווח שנתי של 5% מהתקציב - הצעת RGE, כפי שאישרה המועצה, מגלמת רווח של 3.8% בלבד.

עוד נטען כי על-פי הדוח שהוכן עבור החברה על-ידי TASC, הצעת RGE גם אינה עומדת בדרישת המכרז להשקעה של 84% לפחות מהתקציב בתכניות מהפקה מקומית.

בנוסף, בחברת החדשות מצביעים על פגמים הנוגעים לאופן שבו התנהל ההליך. בעתירה נכתב כי "רק מקצת מחברי ועדת המכרזים ליוו את ההליך מראשיתו והשתתפו בניקוד ההצעות", וכי "מרבית חברי ועדת המכרזים שהשתתפו בהחלטה על זכיית RGE - ארבעה חברים מתוך שבעה - לא ליוו את ההליך מראשיתו, ושאלה היא אם הכירו את ההצעות המתחרות".

עוד נטען כי "שומרי הסף של הוועדה - היועץ המשפטי, עו"ד דודו קובסניאנו, והיועצת הכלכלית, אלינור כליפזאדה - טענו כי יו"ר ועדת המכרזים, ד"ר יפעת בן-חי-שגב, פגעה בהם משום שהצביעו על פגמים שנפלו בהצעה שיו"ר הוועדה תמכה בזכייתה במכרז (הצעת ערוץ 20)". בהקשר זה, כאמור, מוזכרת חשיפת "גלובס".

המכרז על בחירת מפעיל חדש לערוץ הכנסת ל-10 השנים הבאות הסתיים לפני למעלה משנה עם הכרזת מועצת הכבלים והלוויין על ערוץ 20 כערוץ הזוכה. בהמשך, לאחר שהוגשו עתירות לבג"ץ, חזרה בה המועצה מהחלטתה וקבעה כי RGE, בעלת ערוץ 10, שהגיעה למקום השני בפער קטן מחברת "החדשות" שבמקום השלישי, תהיה מפעילת הערוץ.

הכנסת מעמידה מדי שנה תקציב של 25.2 מיליון שקל (כולל מע"מ) להפעלת הערוץ, והמאבק על הפעלתו הפך לקרב עיקש בין החברות עצמן ובינן לבין המועצה. בשבוע הבא ידון בג"ץ בשתי העתירות שהוגשו נגד ההחלטה האחרונה של מועצת הכבלים לפיה RGE תתחיל להפעיל את הערוץ כבר בראשית החודש הבא.

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
הסיפורים הגדולים של היום
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
דין וחשבון
הסיפורים הגדולים של השבוע
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות