תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

חגורת כסף? היום גם בטיול לחו"ל כבר כמעט ולא צריך ארנק

סקר של PayPal קובע כי אחד מכל ארבעה ישראלים שטס לחו"ל בשנה האחרונה, ביצע קנייה באמצעות הסמארטפון בזמן ששהה בחו"ל • "הישראלים רואים במובייל אמצעי תשלום מועדף - לא רק בהזמנה מהארץ של טיסות, מלונות או כרטיסים לאירועים; "הוא מתפקד כארנק לכל דבר"

הכתבה בשיתוף PayPal

הזמנתם כרטיסי טיסה ומלונות, קניתם כרטיסים להופעה או משחק, זכרתם אפילו לארוז צעיף של הקבוצה האהודה וכעת עולה השאלה: כמה כסף מזומן אתם צריכים לטיול שלכם בחו"ל בכלל ולאירוע שלכבודו נסעתם בפרט? האמת, לא הרבה. באצטדיונים, בהיכלים ובפסטיבלי מוזיקה מבינים כיום כי עדיף להימנע מההתעסקות במטבעות ושטרות וכי כל מה שצריך לשם תשלום הוא סמארטפון, גם אם מדובר רק בנקניקיה ובירה.

בעולם אנחנו כבר רואים פחות את התיירות של פעם שמאופיינת בכיסים תפוחים ממזומן וחגורות כסף. התיירים של היום, והישראלים ביניהם, עברו לשלם בשליפת המובייל מהכיס ובאמצעות אפליקציות ייעודיות. בין אם זה נסיעה במונית, השכרת אופניים, הזמנת כרטיסים למופעים ואתרים, כיום יותר ויותר חברות ושירותים כבר עובדים עם אפליקציות מובייל שמאפשרות לשלם בקלות ובנוחות.

על פי מחקר של ענקית התשלומים PayPal חמש מתוך 12 האפליקציות הפופולריות ביותר על גבי מכשירי הסמארטפון של הישראלים הן אפליקציות תשלום. זאת ועוד, *סקר שנערך עבור החברה באמצעות מכון המחקר רושינק, מצביע על כך כי אחד מכל ארבעה ישראלים שטס לחו"ל בשנה האחרונה (73 אחוז), ביצע קנייה באמצעות הסמאטרפון שלו בזמן ששהה בחו"ל. לכן, זה אך טבעי שבנסיעות לחו"ל, בעיקר באירופה ובארה"ב, הישראלים יעדיפו להשתמש באפליקציות הללו. הן גם נוחות ואינטואיטיביות וגם חוסכות זמן יקר של המתנה או עמידה בתור להמרת מטבעות, שלא לדבר על החזרה לארץ עם מטבעות עודף שלעולם לא יהיה לנו מה לעשות איתם.

"הישראלים רואים בסמארטפון אמצעי תשלום מועדף, לא רק בהזמנה מהארץ של טיסות, מלונות או כרטיסים למשחקים - אלא גם כשאנחנו כבר בחו"ל", מסביר אפי דהן, מנהל אזור רוסיה, המזרח התיכון ואפריקה ב-PayPal, "הסמארטפון מתפקד בחו"ל כארנק לכל דבר ועניין ואנחנו צופים שהשימוש בו רק יילך ויגדל ככל שיותר חברות יאמצו את המובייל כחלק מרכזי בשרשרת השירות".

על פי הסקר המדובר, כשלושה מכל ארבעה ישראלים בוגרים מדווחים כי קנו באתרי אינטרנט בינלאומיים ב- 12 החודשים האחרונים. תופעה נוספת שמזהים במחקר היא של ישראלים שמבצעים קניות באתרים בין-לאומיים מהארץ ושולחים אותן למלון בו הם מתאכסנים בחו"ל. לדברי דהן, הדבר חוסך להם מסע קניות ממושך במידה והם נסעו לזמן מוגבל, ו"כמובן כשאתה רוכש באונליין, למשל דרך PayPal, אתה יכול להיות מוגן ומכוסה מבחינת עלות".

עוד קובע הסקר כי כשליש מהקונים הישראלים שעורכים קניות באתרי אינטרנט בינלאומיים, העידו שהתחושה היא כמעט כמו שופינג בחו"ל. לראייה, ב-2017 הסתכמו הקניות של הישראלים ברשת בלמעלה מ-14 מיליארד שקל, ואילו ב-2018 התחזיות מצביעות על עלייה של כ-20%. כך שסך היקף ההוצאות יעמוד על קרוב ל-17 מיליארד שקל.

"המעבר לתשלום במובייל משדרג את חוויית הקנייה בחו"ל והופך אותה לקלה וזמינה כמו צילום תמונה או העלאת פוסט", מוסיף דהן. "החוויה הזו נעשית פשוטה עוד יותר עם שירות OneTouch שלנו שמאפשר שלא לחשוף את הפרטים הפיננסיים של הרוכש יותר מפעם אחת. השילוב הזה של קלות מצד אחד וביטחון מצד שני - יכול להסביר מדוע יותר ויותר ישראלים מעדיפים לשלם דרך המובייל שלהם כשהם בחו"ל".

* הסקר בוצע באמצעות 504 ראיונות אינטרנטיים, המהווים מדגם אקראי ארצי מייצג של האוכלוסייה הישראלית בגילאי 18 עד 64