ערוץ הוט8 השיק עונה חדשה: "הישראליות תציל אותנו"

בין התכנים המסקרנים שיעלו בערוץ בשנה הקרובה: סדרת המשך ל"צל של אמת"; סדרה חדשה של במאי "שומרי הסף", דרור מורה; וסדרה בעקבות כתבותיו של מוטי קירשנבאום • מנכ"לית הוט8, רינת קליין, סיפרה כי הסדרה על זוהר ארגוב ששודרה ב-2017 הפכה לאחת הנצפות בתולדות הערוץ

יורם מוקדי, רינת קליין וחיים סלוצקי / צילום: אור גפן
יורם מוקדי, רינת קליין וחיים סלוצקי / צילום: אור גפן

ערוץ HOT8 השיק היום במסיבת עיתונאים את סרטי וסדרות המקור המיועדים לעלות בו לאוויר בשנה הקרובה.

בין התכנים הבולטים שהוצגו נכללים סדרה חדשה בת 6 פרקים של דרור מורה ("שומרי הסף"), שנעשית בשיתוף עם רשת 13, ותקרא "הגורם האנושי". הסדרה עוסקת באחורי הקלעים של המשא-ומתן הישראלי-פלסטיני לאורך השנים, וצפויה לעלות לשידור בפברואר-מארס 2019; "צל של אמת: רוצח כביש החוף", סדרת המשך של יוצרי הסדרה "צל של אמת: מי רצח את תאיר ראדה?", יותם גנדלמן, ארי פינס ומיקה תימור, שהפעם חוזרים אל סדרת מקרי רצח שהסעירו את המדינה בשנות ה-80'. הסדרה צפויה לעלות בסוף 2018 או תחילת 2019; "יומני קירשנבאום", סדרה בת 3 פרקים שיצר בן שני ("עובדה"), שבה הוא מתחקה אחר כתבותיו של איש הטלוויזיה המיתולוגי; ו"דוד לוי", סרט של אמיר בן-דוד ורובי אלמליח, שבו חתן פרס ישראל מדבר למצלמה ועורך חשבון-נפש עם עצמו ועם סובביו.

מנכ"לית HOT8, רינת קליין, סיכמה את השנה החולפת של הערוץ וציינה כי שתי הסדרות המצליחות ביותר שלו בה היו "המוסד סיפור כיסוי", ו"זוהר ארגוב - סוף עצוב וידוע מראש", ש"שברה את כל שיאי הצפייה והגיעה לרייטינג מצטבר של 26% (בקרב לקוחות החברה) בערוץ וב-VOD". לדבריה, שתי הסדרות הן בין חמשת התכנים הנצפים ביותר בתולדות הערוץ.

קליין גם ציינה כי על-פי בדיקה שנערכה עבור הערוץ על-ידי יפעת מחקרי מדיה, שווי החשיפה התקשורתית של הערוץ ב-2017 עמדה על 45 מיליון שקל. "אנחנו ממשיכים להביא לקהל תכנים מגוונים ופורצי דרך ולאתגר את עצמנו, ושמחים לראות שהטלוויזיה שאנחנו עושים נוגעת בקהל רחב של צופים", הוסיפה.

יורם מוקדי, סמנכ"ל התוכן של הוט, אמר כי "התפקיד שלנו בהוט הוא לממן ולתת גב וגיבוי לערוץ, והגיבוי שאנחנו נותנים הוא מוחלט. אפשר להעלות כל סדרה, בין אם היא נוחה, ובין אם היא לא נוחה. הקו של הוט כל הזמן הוא ישראליות, זה מה שבאמת חשוב לנו, ואנחנו מאמינים שבסופו של דבר הישראליות היא גם זאת שתציל אותנו".

חיים סלוצקי, בעלי החברה שמפיקה את הערוץ עבור הוט, התייחס לתופעת הצפייה הפיראטית, שמטרידה בשנים האחרונות את הפלטפורמות ואת בעלי התוכן, והזהיר כי אם היא תימשך, היצירה הישראלית תגיע לשוקת שבורה. "אנשים עובדים, וגונבים להם את החומר. עיתונאים אומרים: 'נראה את זה בקודי, לא צריך הוט או yes'. זו מלחמת הקיום של היצירה הישראלית, ויצאנו למלחמה בעניין הזה עם חוק זכויות יוצרים שכבר עבר בכנסת בקריאה טרומית בעזרתה של השרה איילת שקד. אני מבקש מכולם לעזור לנו בעניין הזה ולהילחם על החוק הזה כדי שהוא יעבור בכנסת".