הוד השרון: אזור תעסוקה חדש עם פארק וטיילת אושר להפקדה

תוכנית ששטחה כ-100 דונם, הכוללת פארק, טיילת ומוסדות ציבור, אושרה להפקדה ע"י הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז מרכז • המתחם ממוקם מצפון לירקון, ממערב לאזור התעשייה נווה נאמן בהוד השרון וממזרח לפארק האגם האקולוגי

הדמיית פארק אגם הוד השרון / קרדיט: אדריכל אורי שלום
הדמיית פארק אגם הוד השרון / קרדיט: אדריכל אורי שלום

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז מרכז שבמינהל התכנון אישרה להפקדה תוכנית להקמת מתחם תעסוקה חדש בהוד השרון.

מדובר בתוכנית ששטחה כ-100 דונם, המציעה לאפשר בינוי נרחב באזור הדרום מערבי של העיר בהיקף כ-90 אלף מ"ר. ייעוד הבינוי החדש מוצע להיות לתעסוקה, פארק וטיילת בשטח של כ-20 דונם. כמו כן, התוכנית כוללת גם אפשרות להקמת מוסדות ציבור במתחם. הבינוי המוצע בתוכנית עומד על בניינים בני 5 עד 9 קומות מעל 4 קומות מרתף לצד שני מגדלים בני 17 ו-25 קומות.

התוכנית מתייחסת למתחם הממוקם מצפון לירקון, ממערב לאזור התעשייה נווה נאמן שבהוד השרון וממזרח לפארק האגם האקולוגי שנפתח רק לאחרונה בעיר. התוכנית מציעה ליצור דופן עירונית לאגם על-ידי טיילת הולכי רגל, שתוקם לצד חזית מסחרית. עוד על-פי התוכנית, אותה יזמה רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) יחד עם בעלים פרטיים ונערכה על-ידי אדריכל אורי שלום, מוצע לחבר את המתחם לעיר באמצעות שבילי הליכה ואופניים.

במקביל, הוראות התוכנית גם מציעות הקמת תיאטרון פתוח ושוק איכרים לצד חניה ציבורית גדולה תת-קרקעית מתחת לכיכר עירונית.

שירה ברנד, יו"ר הוועדה המחוזית מרכז, ציינה כי "מדובר בתוכנית משמעותית להעצמת אזור התעסוקה של העיר, אשר יאפשר להגדיל את מקורות ההכנסה העירוניים ולספק רמת שירותים נאותה לתושבים. התוכנית יוצרת רצף שטחים פתוחים ומרחב תנועה מזמין לפעילויות פנאי ונופש לתושבי האזור כולו".

משרד האדריכלים שתכנן את הפרויקט הוא סטביליטי סטודיו, והאדריכלים המתכננים הם אורי שלום ומאור בורמד. ההדמיה בוצעה על ידי Berend studio.