מנכ"ל טבע ישראל לשעבר מקים חברת קנאביס במימון המונים

וגם: סייפ-טי מפחיתה את מחיר המימוש של האופציות • כנס ארצי ראשון לארגון קפיטליזם קשוב ישראל • בעל השליטה באיסתא משקיע עם בנו כחצי מיליון שקל ברכישת מניות • ועידן עופר משיק אקדמיה בבאר-שבע

איריס בינקוביץ' ורון מירון / צילום: פרטי
איריס בינקוביץ' ורון מירון / צילום: פרטי

מחיר המניה ירד וסייפ-טי מבקשת להפחית את מחיר המימוש של האופציות

זמן קצר לאחר שחברת אבטחת המידע סייפ-טי גרופ   הודיעה על הגשת תשקיף לגיוס הון בנאסד"ק, זימנה סייפ-טי אסיפת בעלי מניות ומבקשת לתגמל את בכירי החברה.

האסיפה תיערך ב-12 באוגוסט במשרדי החברה בהרצליה, ובעלי המניות יתבקשו לאשר הקצאת מענקים ליו"ר, מייסד החברה אמיר מיזהר, ולמנכ"ל, שחר דניאל. בנוסף מבקשים בסייפ-טי להפחית את מחיר המימוש של אופציות שהוענקו בעבר לבכירים בחברה. מדובר באופציות שהוענקו ב-2017-2016 למנכ"ל דניאל ולדירקטור יובל אילוז. דניאל קיבל כ-232 אלף אופציות במחירי מימוש של כ-4.9 שקל וכ-6.4 שקל, ואילוז קיבל כ-28 אלף אופציות במחיר מימוש של כ-4.9 שקל.

כעת מבקשת החברה להפחית את מחיר המימוש ל-4.5 שקל - הפחתה של 29%-8% במחיר המימוש. עדיין, מחיר המימוש החדש (אם אכן יאושר) רחוק מאוד ממחיר המניה בבורסה: אתמול (א'), אחרי זינוק של 26.4% במניה בעקבות דיווח על גידול בהיקף ההזמנות, מניית סייפ-טי ננעלה במחיר של 1.94 שקל. הנימוק להפחתה הוא "לעדכן את מחירי המימוש למחירים שיהוו תמריץ ראוי וירתמו את העובדים להצלחת החברה".

המענקים שמבקשת החברה לאשר הם מענק של כ-46 אלף שקל לדניאל ושל כ-63 אלף שקל למיזהר, "בגין מאמץ מיוחד ותרומתם לגיוסי הון מוצלחים שביצעה החברה, לקידום עסקיה ופיתוח מוצריה".

סייפ-טי נסחרת בבורסה בת"א ומעבר לדלפק בארה"ב לפי שווי של 55 מיליון שקל, אחרי ירידה של 39% במחיר המניה מתחילת 2018.

מחפשים ערך מוסף

בשבוע שעבר ערך ארגון קפיטליזם קשוב ישראל כנס ארצי ראשון, תחת הכותרת "ייעוד בעסקים - הסיבה לשמה העסק קיים מעבר להשאת רווח". אל הבורסה לניירות ערך בתל-אביב הגיעו המוזמנים, כדי לשמוע ולהשמיע דעות בנוגע לערך מוסף מסוג שונה.

בנג'י זינגר מנכ"ל wework ישראל, הזכיר כי: "50% משוק העבודה הוא דור ה-Y. זה כוח הקנייה הגדול בעולם שלא יקנה מחברות שהוא לא מאמין בערכים שלהן". עוד הוא הכריז כי "האתגר שלנו כרגע הוא לפתוח משרדים במזרח ירושלים; אני משקיע שליש מהזמן שלי לחשוב מה לעשות בתחום החינוך", הוא אמר. יניב גרטי, מנכ"ל אינטל ישראל סיכם ואמר כי: "הסיכוי של חברה ללא ייעוד רב ממדי לשרוד משבר הוא אפסי".

עוד אירחו והתארחו: ד"ר יעל אלמוג-זכאי, יו"רית קפיטליזם קשוב ישראל; צבי סטפק, ממייסדי הארגון, יו"ר מיטב דש ויו"ר איגוד החברות הציבוריות; אלונה בר און יו"ר "גלובס" שציינה כי "לתקשורת יש תפקיד חשוב בשיח בנושא ייעוד בעסקים"; איציק צאיג, מנכ"ל אסם הפורש; רויטל ביתן, מנהלת אחריות תאגידית באינטל ישראל; צורי דבוש, יו"ר קליל; יואל חשין, מייסד 2BGruop; אימי עירון שותפה-מייסדת ומנכ"לית סלונה; רועי יצחקי, מייסד ומנכ"ל יקב טוליפ שקיבל במקום תעודת הוקרה מיידי צאיג, על פועלו לשילובם של עובדים בעלי צרכים מיוחדים ביקב.

אחישי גל, בעל השליטה באיסתא, משקיע עם בנו כחצי מיליון שקל ברכישת מניות 

אחישי גל, בעל השליטה בחברת התיירות איסתא  והמנכ"ל שלה, שעלה לכותרות בימים האחרונים בעקבות כתב אישום שהוגש נגדו בגין פרשת קרטל משלחות הנוער לפולין, מנצל את הביצועים החלשים של מניית החברה בשנה האחרונה להגדיל את החזקותיו, ומשקיע יחד עם בנו, נבו גל, כחצי מיליון שקל ברכישתן.

במסגרת הרכישות, שנעשו בעסקאות בבורסה, השקיע אחישי גל כ-400 אלף שקל, ובנו השקיע כ-100 אלף שקל נוספים, כשמרבית העסקאות נעשו בטווח מחיר של כ-66-64 שקלים למניה - דומה לערכה הנוכחי שעמד הבוקר (ב') על כ-64 שקלים ומשקף לאיסתא שווי נוכחי של כ-850 מיליון שקל.

העסקאות שביצעה משפחת גל בימים האחרונים נעשו אחרי שבשנה האחרונה נשחק מחיר המניה בכ-25%, ומתחילת השנה שומרת על יציבות.

למרות זאת, בפרספקטיבה נרחבת יותר מניית החברה מציגה ביצועים נאים, עם קפיצה של כ-80% בערכה בשלוש השנים האחרונות ותוך חמש שנים זינקה בכ-270%.

בסיכום הרבעון הראשון של השנה הכנסותיה של איסתא עלו ב-2% ל-87 מיליון שקל והרווח הנקי שלה עמד על קצת יותר מ-2 מיליון שקל - קפיצה של יותר מ-40% ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

כאמור, בשבוע שעבר נודע כי בין הנאשמים בפרשה המכונה "קרטל המשלחות לפולין", נמנה גם אחישי גל. עלות העסקת גל, בתפקידו כמנכ"ל איסתא, עמדה ב-2017 על 3.2 מיליון שקל, ובנו נבו, שהחל לעבוד באיסתא בשנה שעברה כסמנכ"ל פיתוח עסקי, הסתפק בכ-440 אלף שקל.

מנכ"ל טבע ישראל לשעבר מקים חברת קנאביס במימון המונים 

רון מירון, לשעבר מנכ"ל טבע ישראל, הודיע על הקמת חברת קנאביס חדשה לה יגייס כסף באמצעות מימון המונים. שם החברה אינוקאן פארמה, והיא מתכננת לבצע גיוס המונים דרך פלטפורמת פיפלביז.

הגיוס יבוצע דרך המסלול החדש שהגדירה רשות ניירות ערך, שבה פלטפורמת מימון המונים משמשת כ"רכז הצעה" של השקעת המונים בחברה ציבורית. הציבור יכול להשקיע כך בחברות סטארט-אפ, מסכום של 1,000 שקל ומעלה, וכך מניות החברה למעשה מוחזקות בידי הציבור, למרות שהחברה לא הונפקה בבורסה. גישה זו שונה מפלטפורמות מימון המונים קלאסיות, שבהן הציבור למעשה רוכש זכויות מקדימות במוצר שמתכננת החברה לשווק, אולם לא בחברה עצמה. את פלטפורמת גיוס ההמונים מוביל אור בנון, מנכ"ל פיפלביז.

מירון משמש בשנים האחרונות בתפקידים שונים בחברות ביומד. בין היתר הוא מכהן כיו"ר חברת אייסקיור הבורסאית, דירקטור בחברת ביו-לייט וגם יו"ר חברת וייז פארמה. את החברה מנהלת איריס בינקוביץ', כימאית שעבדה בעבר בחברות קמדיס ופאואר מאט.

אינוקאן מפתחת תרופות למחלות עור המשלבות בין תרופות קלאסיות לבין חומרים המופקים מצמח הקנביס. המטרה היא להעביר את המוצרים המוגמרים רגולציה כתרופה, אולם דרך מסלול מקוצר המיועד למוצרים דרמטולוגיים (לעור) ללא מרשם. באחרונה התכנסה הנהלת אינוקן במשרדי פיפלביז שם השיקו את המיזם ואת הקמפיין, בנוכחות בינקוביץ' ומירון יו"ר אינוקן ומנכ"ל טבע לשעבר, במשרדי פיפלביז.

האחים חג'ג' חתמו על שותפות עם חיים הורביץ וזוגתו נעמי פיטקרקססרי

בשבוע שעבר הגיעו אנשי העסקים חיים הורביץ וזוגתו נעמי פיטקרקססרי, אל משרדי קבוצת חג'ג' בתל-אביב. הסיבה: הרמת כוסית לכבוד השותפות - הקמת מסעדה אסייתית בטרקלין מגדלי הארבעה  שבשליטת קבוצת חג'ג', אותה תנהל קבוצת ניטן תאי שבבעלות בני הזוג. ההשקעה במיזם מוערכת בכ-25 מיליון שקל.

המסעדה תוקם בקומה ה-14, המחברת בין שני מגדלי הפרויקט ויוצרת שטח רציף, ממנו נשקף נוף לעיר. שטח זה כולל גם אולם כנסים וחדרי ישיבות, והוא ומתפרש על פני כ-1,800 מ"ר. עוד נמסר כי במסעדה יפעל השף שחף שבתאי ואת המתחם יתכנן ויעצב מעצב העל ג'ורג'יו ארמני. 

מדעי הדשא: עידן עופר משיק אקדמיה בבאר-שבע

את ההפוגה במשחקי המונדיאל, ניצל אתמול (א') עידן עופר, בעל השליטה בחברה לישראל, לביקור בבאר-שבע. שם, הושקה אתמול "האקדמיה לכדורגל", בנוכחות עופר, שחיבר בין הפועל באר-שבע לאתלטיקו מדריד הספרדית שהוא מבעליה.

עוד הגיעו לאירוע ההשקה: מיגל אנחל גיל, גם הוא מבעלי אתלטיקו מדריד וכמובן אלונה ברקת, נשיאת ובעלי הפועל באר-שבע. ברקת קיבלה במקום חולצה של אתלטיקו הנושאת את שמה. בהמשך, צפוי עופר להשקיע במועדון כ-10 מיליון שקל.
לדברי עופר, הקמת האקדמיה היא שדרוג לכדורגל הישראלי. הוא הזכיר כי שחקני אתלטיקו מפוזרים בנבחרות במונדיאל והשיא היה כששחקני אתלטיקו נפגשו על המגרש - גריזמן, כוכב נבחרת צרפת, התמודד מול גודין וחימנז כוכבי אורוגוואי, ובסופו של דבר ניצח גריזמן את שניהם. 
נזכיר כי בשבוע שעבר נודע כי עופר, מבעלי החברה לישראל, הוסיף ל-32% בהם הוא מחזיק באתלטיקו מדריד גם 51% בקבוצת פמליקאו הפורטוגלית, הנמצאת בליגה השנייה בפורטוגל, כאשר המטרה ברכישה זו היא השבחת שחקנים. האם בעוד 4 שנים נראה את בוגרי האקדמיה במונדיאל? ימים יגידו.