הכינו גופכם לקיץ: 4 הגאדג'טים שידאגו שתישארו בריאים

חודשי הקיץ החמים הם הזדמנות לשרוף כסף על כורסת עיסוי שהיא הדבר הכי קרוב ללמבורגיני שיכול להיות לכם, משקל ביתי שיכול להחליף את הדיאטנית ומדחום ב-120 דולר

החום הכבד המאפיין את חודשי יולי-אוגוסט נוטה לחלק את האוכלוסיה לשתי קטגוריות: אלו שמבלים את כל זמנם בחוץ (כלומר, בחוץ לארץ) וכנגדם, אלו שלא יוצאים מהבית אלא אם אין ברירה. עבור שוכני הבית, שרוצים לוודא ששריריהם יישמרו פעילים ושבריאותם תישמר תקינה, יש שלל אמצעים למעקב אחרי מצב הבריאות. הנה כמה דוגמאות עדכניות.

1. הלמבורגיני של כורסאות העיסוי

היפנים נחשבים למובילים בעולם בתחום העיסוי אולם הקוריאנים טוענים, ששיטת העיסוי שלהם עתיקה יותר ויעילה יותר. לפיכך, כאשר חברת מוצרי הבריאות הקוריאנית BODYFRIEND החליטה להחזיר לקוריאה את הגאווה הלאומית בתחום כורסאות העיסוי היא לא חסכה במשאבים וגייסה לצורך הפיתוח את מחלקת העיצוב של יצרנית רכבי הספורט למבורגיני.

מתחת לעיצוב המלוטש, שמזוהה עם רכבי למבורגיני, מסתתרת הטכנולוגיה המתקדמת ביותר בענף: סורק גוף מלא מזהה את המידות המדויקות והמשקל של היושב ומתאים את הכיסא אליו; מצב "עיסוי מבריא" מפעיל חיישנים רגישים, שמזהים את רמת המתח הפיזי והנפשי של היושב בכיסא ומתאימים לו עיסוי אישי, עם התאמה אוטומטית של נקודות התמיכה.

מערכת תלת-ממדית, עם ארבעה כדורי עיסוי, מאפשרת עיסוי גוף מלא, כולל כפות הרגליים והפעלה נפרדת לכל צד של הגוף - ימין או שמאל - תוך יצירת אפקט מדויק של לחץ, לישה, טפיחה או לחיצה ממוקדת. יש כמובן מערכת חימום נקודתית ואפילו "עיסוי למוח", שנטען שמבוסס על מחקר מדעי, שבו העיסוי הפיזי פועל בסינכרון עם מחולל קולי, ומפיק צלילים בתדרים משתנים שאמורים להכניס את המוח למצב רגיעה, או עירנות. לחובבי הרכב יש אפילו "עיסוי בנוסח מכונית ספורט", שבו גלגלי העיסוי והמוזיקה מופעלים בשילוב כדי ליצור מצב אנרגטי ומעורר, שאופייני לנהיגה נמרצת.

הכורסה נשלטת על ידי טאבלט אלחוטי, עם זיהוי טביעת אצבע ובכורסה מובנית גם תאורת LED מתוחכמת עם גוונים משתנים ומערכת רמקולים איכותית עם הזרמת מוזיקה בבלוטות'.

מחיר: 28 אלף דולר בהזמנה מוקדמת (לא מתקרב למחירה של למבורגיני, אבל בהחלט כמו פיאט במצב טוב).

2. סופרמן של המשקל הביתי

חדרי כושר מקצועיים מציעים היום שלל חיישנים לניתוח כושרו הגופני וחוסנו של המתאמן אבל הטכנולוגיה המודרנית מאפשרת להביא כיום את היכולות הללו גם הביתה. דוגמה אחת היא המשקל הביתי החדש של חברת Tanita היפנית, שמצויד בטכנולוגיית "הולכה ביו-אלקטרית דו-ערוצית", שאושרה על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי לצורך ניתוח לא פולשני של מצב תאי השריר. לטענת החברה זהו מוצר הצריכה הביתי הראשון שמספק רמות דיוק רפואיות על מצבם הפנימי והחיצוני של תאי הגוף ומסוגל לנתח את איכות רקמת השרירים בנוסף למדידות מקובלות כמו מסת שרירים, רמת השומן וכו'.

המשקל מדרג את איכות השרירים כאשר ציון גבוה פירושו דחיסות גבוהה יותר של סיבי השריר ופחות מים ושומן. בנוסף מספק המשקל ניתוח של 11 משתנים של הרכב הגוף, כולל שומן עורקי, צריכת הקלוריות היומית, גיל מטאבולי ועוד.

כמקובל בימינו המשקל מצויד בתקשורת בלוטות' אלחוטית, שמעבירה את הנתונים לאפליקציה בסמארטפון לצורך ניתוח לאורך זמן וקבלת התרעות שטפות על ירידה במשקל, פעילות כושר נדרשת וכדומה.

מחיר: 200 דולר באמזון לדגם RD-953.

3. האקס-מן של מדי החום

עידן ה-IoT לא פוסח אפילו על עזרי בריאות בסיסיים ופשוטים כמו מד-חום אישי. החידוש האחרון הוא Thermo מבית נוקיה (שרכשה את יצרנית ציוד הבריאות Withings), שמעלה את התחכום של מד החום הביתי לדרגה חדשה. המכשיר מודד את החום באמצעות מגע לא פולשני ברקות וכולל 15 חיישני אינפרv-אדום שמבצעים מיידית כ-4000 מדידות בכל הפעלה לצורך תשובה מדויקת.

הנתונים מוצגים על צג בחזית המכשיר עם תאורת לילה וקוד צבע לזיהוי מיידי של חום גבוה. בזיכרון המכשיר ניתן לבנות עד שמונה פרופילים של משתמשים שונים כאשר הנתונים מסונכרנים ישירות עם אפליקציה בסמארטפון בסיוע רשת הוייפיי. האפליקציה עוקבת אחרי השינויים בטמפרטורה לאורך זמן ובונה יומן מעקב בצירוף עם הערות, כגון התרופות שנלקחו לפני או אחרי כל מדידה. את יומן המעקב ניתן לחלוק אלחוטית עם רופא המשפחה.

מחיר: 90 ליש"ט (כ-120 דולר).

4. המוח של מדי לחץ דם

מדידה עצמית של לחץ הדם חיונית לא רק למי שסובל מבעיות רפואיות אלא גם כחלק משגרת המעקב של מתאמנים ושוחרי כושר, אנשים בדיאטה וסתם עבור מי שעוקב מקרוב אחרי בריאותו. עבור קהל זה השיקה לאחרונה היצרנית היפנית OMRON את הדגם החדיש ביותר של מדי לחץ הדם שלה, HEM7600.

אחד היתרונות המרכזיים של המכשיר הוא אינטגרציה של כל הרכיבים ביחידה אחת, שאותה חובשים על הזרוע בקלות ובמהירות כמו שרוול. החיישן במד לחץ הדגם פועל ב-360 מעלות ואינו דורש התאמה בזווית מסוימת. ההפעלה מתבצעת בלחיצת כפתור אחת, ואחריה מסך OLED גדול מציג את הנתונים בצורה ברורה ומהירה.

המכשיר מסוגל לזהות פעימות לב לא סדירות ולפצות על סטיות כתוצאה מתנועה של הגוף בעת המדידה. כצפוי הוא מצויד בתקשורת בלוטות' אלחוטית לאפליקציה בסמארטפון, שאוגרת את המידע, מנתחת אותו לאורך זמן, ומעבירה אותו אלחוטית לרופא המשפחה במידת הצורך.

מחיר: 280 דולר באמזון.