דנה בורגר: "ווייז תסייע להפוך את הפקקים לנחלת העבר"

מנהלת הפעילות המסחרית בווייז אמרה את הדברים אתמול במסגרת ועידת MAD של "גלובס" • "הילדים שלנו ככל הנראה כבר לא יצטרכו לנהוג"

דנה בורגר, מנהלת הפעילות המסחרית בווייז, בוועידת MAD / צילום: תמר מצפי
דנה בורגר, מנהלת הפעילות המסחרית בווייז, בוועידת MAD / צילום: תמר מצפי

"מיליון ו-300 אלף אנשים נהרגים בתאונות דרכים מדי שנה. אם זו הייתה תוצאה של מלחמה - האם היינו נשארים אדישים? אבל תארו לעצמכם מה יקרה אם אגיד לכם שילדכם לא יצטרכו ללמוד נהיגה, ולא יהיה להם רכב?" - בשאלה זו פתחה אמש (ב') את דבריה דנה בורגר, מנהלת הפעילות המסחרית בווייז, בוועידת MAD לשיווק, פרסום, דיגיטל ותקשורת בתל-אביב.

"אחרי 100 שנות תחבורה ממונעת, יש רדיו ומזגן, אבל הקצב האבולוציוני לא מספיק מהיר, בטח אם נשווה אותו לקצב שבו התפתח עולם התקשורת. לכן יש צורך במהפכה של ממש, מהפכה אמיתית", הכריזה בורגר ופירטה את הקווים לדמותו של חזון תחבורת העתיד. "האם ידעתם ש-50% מהנדל"ן בעולם הוא לצורכי תחבורה? כבישים, אוטוסטרדות, חניונים ומפעלים - וכל זה על-מנת שב-95% מהזמן הרכב יעמוד בחניה, וגם כשיוצאים מממנה, רוב הזמן אנחנו לבד ברכב. מה עם עוד 4 מושבים? מדובר בטירוף שספק שדורש מהפכה אמתית. זה כורח המציאות, כי קצב הגידול ברכבים גדול מקצב גדילת הכבישים. לכן, אין ברירה אלא לעשות שינוי משמעותי".

לדברי בורגר, "הילדים שלנו ככל הנראה כבר לא יצטרכו לנהוג. תחשבו על ההזדמנות הנדל"נית, כמה שטח יתפנה לנו אם נפנה את נתיבי איילון? כמה בתי ספר ופארקים נוכל להקים שם? ווייז השקיעה את העשור הראשון שלה בלמפות את העולם, אבל בהמשך נסייע לצמצם את כמות הרכבים על הכביש ונהפוך את הפקקים לנחלת העבר באמצעות המהפכה השיתופית - מחר אכנס לרכב אפעיל את הפיצ'ר carpool ונמשיך ליעד, מחרתיים יגיע הרכב האוטונומי שיאסוף את כולנו ונמשיך יחד לעבר היעד".