פרשת ישראל ביתנו: דאוד גודובסקי בדרך לערער על גזר הדין

גודובסקי, ששימש כמנהל אגף הארגון של מפלגת ישראל ביתנו והיה הנאשם המרכזי בתיק לצד פאינה קירשנבאום, נידון ל-7 שנות מאסר בגין הרשעתו בשורת עבירות שוחד במסגרת הסדר טיעון • מבקש מביהמ"ש העליון: עכבו את כניסתי לכלא עד להכרעה בערעור שאני עתיד להגיש

דאוד גודובסקי / צילום: שלומי יוסף
דאוד גודובסקי / צילום: שלומי יוסף

דאוד גודובסקי בדרך לערער על חומרת העונש שהוטל עליו בפרשת ישראל ביתנו - 7 שנות מאסר בפועל, ובינתיים הוא מבקש מבית המשפט העליון: עכבו את כניסתי לכלא עד להכרעה בערעור שאני עתיד להגיש.

גודובסקי, ששימש כמנהל אגף הארגון של מפלגת ישראל ביתנו והיה הנאשם המרכזי לצד פאינה קירשנבאום בפרשת השחיתות והשוחד בישראל ביתנו, הורשע, על-פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון, בשורת עבירות של לקיחת שוחד, בקשת שוחד והלבנת הון, ונשלח ל-7 שנות מאסר בפועל. 

גודובסקי אמור להתייצב בשירות בתי הסוהר ב-15 ביולי לשם תחילת ריצוי עונשו, לאחר ששופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, ירון לוי, דחה את בקשתו של גודובסקי לדחות את מועד תחילת ריצוי עונשו עד ל-2 באוקטובר, וזאת חרף הסכמת הפרקליטות לדחות את מועד ביצוע העונש "לתקופת התארגנות". השופט לוי אף דחה את בקשתו של גודובסקי לדחות את מועד ביצוע העונש עד להכרעה בערעור על ההחלטה שלא לעכב את הביצוע, וקבע כי מועד תחילת ריצוי המאסר יהיה כשבועיים לאחר מתן גזר הדין.

הבוקר (ג') הגיש גודובסקי, באמצעות עורכי הדין אורי קורב ואסף בנמלך, ערעור לבית המשפט העליון על החלטתו זו של השופט לוי, תוך שהוא מציין כי הוא שוקד בימים אלה על הכנת ערעור לבית המשפט העליון על חומרת העונש.

"הכניסה לכלא עבור אדם מן היישוב שהורשע בדין לאחר משפט ממושך במהלכו לא היה במעצר, מהווה אירוע קשה וטראומטי בחייו, ניתוק וקריעה מאורח חייו. שבועיים ימים הם, בלשון המעטה, זמן שאינו מאפשר היערכות ראויה, ומן הדין והצדק היה להאריכו", נכתב בערעור. 

הדיון בבקשת עיכוב הביצוע נקבע ל-12 לחודש, 3 ימים לפני תחילת ריצוי עונש המאסר.