ברקע עסקת דיסני: פוקס מעלה את המחיר על רכישת סקיי

ענקית התקשורת פוקס המאה ה-20 הודיעה כי היא מציעה לרכוש את רשת הטלוויזיה הבריטית סקיי במחיר של 14 ליש"ט למניה • בינתיים ממשיכה המלחמה על פוקס בין דיסני וקומקאסט

רופרט מרדוק / צילום: רויטרס
רופרט מרדוק / צילום: רויטרס

המירוץ לשליטה בעולם התוכן העולמי ממשיכה עם הדיווחים כי חברת פוקס המאה ה-20 מציעה לרכוש את רשת הטלוויזיה הבריטית סקיי, אחת הגדולות והנחשקות ביותר של השוק האירופאי, במחיר של 14 ליש"ט למניה, עלייה של 3.25 ליש"ט. שווי הרכישה עומד כעת על 32.5 מיליארד דולר. הממשלה הבריטית צפויה להודיע על אישור העסקה ב-12 ליולי.

פוקס  (שמחזיקה ב-30% מחברת הסטרימינג הולו שנחשבת למתחרה רצינית של נטפליקס, וגם בנשיונל ג'אוגרפיק וסאטר-TV) נמצאת לקראת סיום מלחמת הצעות מחיר בין דיסני, שהצעתה עומדת על רכישת מניות בשווי 71.3 מיליארד דולר ונחשבת לאופציה העדיפה על יו"ר פוקס רופרט מרדוק, ובין קומקאסט , שהציעה רכישת מזומן בשווי 65 מיליון דולר. לאחרונה הוגשה תביעה מטעם מחזיקי המניות של פוקס כנגד הרכישה על-ידי דיסני.

קומקאסט היא גם החברה הגדולה השנייה המנסה לרכוש את סקיי, שהצעתה עומדת על מחיר של 12.5 ליש"ט למניה. הסבירות היא שזו לא המילה האחרונה של קומקאסט.

האיום הגובר של ספקיות תוכן כמו נטפליקס  ואמזון  על שוק התקשורת הכניס את החברות הגדולות למרדף אחר גידלה והתעצמות, בכך חברת דיסני מפתחת שירות סטרימינג משל עצמה, ועל-פי ההערכות לא תתיר לקומקאסט להצליח להשיג שליטה בפוקס ובסקיי האירופאית.