טורקיש איירליינס מוסיפה טיסה יומית עשירית מנתב"ג

בשנת 2017 הטיסה החברה יותר ממיליון נוסעים מנתב"ג, וכעת הרחבת הקו מעידה על כוונות טורקיש להוסיף ולגדול בישראל • אין כיום אף חברת תעופה זרה המפעילה 10 טיסות יומיות מת"א

חברת התעופה הזרה החזקה בישראל, טורקיש איירליינס, מוסיפה טיסה יומית עשירית בקו תל-אביב-איסטנבול - כך נודע ל"גלובס". החברה מפעילה כיום 9 טיסות יומיות, והחל מ-31 למארס 2019 החברה תוסיף טיסה עשירית בקו. 

יותר מ-85% מהנוסעים עם טורקיש איירליינס מישראל ממשיכים עם החברה בטיסות ליעדי המשך. בשנת 2017 הטיסה החברה יותר ממיליון נוסעים מנתב"ג, וכעת הרחבת הקו מעידה על כוונות טורקיש להוסיף ולגדול בישראל.

אין כיום אף חברת תעופה זרה המפעילה 10 טיסות יומיות מתל-אביב. אל-על עצמה מפעילה בימי הקיץ כ-55 טיסות ליעדים שונים, כשהיא מנועה מלטוס לאיסטנבול בעצמה. יו"ר אל-על, אלי דפס, אמר לאחרונה בראיון ל"גלובס" כי גם בכך (בדומה לאיסור על אל-על לטוס מעל סעודיה ולהתחרות באייר אינדיה בטיסות לדלהי) אל-על מופלית לרעה על-ידי המדינה. דפס אף אמר כי המדינה היא שמאפשרת לטורקיש איירליינס להעמיס עשרות אלפי נוסעים ישראלים מתל-אביב ולפזר אותם ביעדי המשך מנמל הבית שלה באיסנטנבול, מה שאל-על לא יכולה להתחרות בו באופן ישיר, בין היתר כשנאסר עליה לטוס ישירות לאיסטנבול. 

נמל חדש באיסטנבול

בתוך, כך בסוף חודש אוקטובר הקרוב צפוי להיפתח נמל התעופה העצום והחדש באיסטנבול. מדובר בנמל התעופה הגדול בעולם, שהקיבולת שלו היא 200 מיליון נוסעים בשנה ב-4 טרמינלים. מנמל תעופה זה ימריאו טיסות ל-350 יעדים.

בנמל החדש יוצבו 228 דלפקים לבדיקת דרכונים, 468 דלפקי צ'ק-אין ועוד 124 דלפקי צ'ק-אין עצמאיים. שדה התעופה הזה, שישמש כנמל הבית של טורקיש איירליינס, ערוך לקלוט תנועה של 3,500 מטוסים ביום, כאשר 114 מטובים יוכלו להמריא ולנחות בו-זמנית.

נמל התעופה ישתרע על שטח של 3.5 מיליון מ"ר בנוי מקורה מתוך שטח כולל של 76.5 מיליון מ"ר. מתחם הדיוטי פרי ישתרע על שטח של 55 אלף מ"ר, מתחם מזון ישתרע על שטח של 32 אלף מ"ר, והשדה הוא יכלול 451 חדרי מלון, חניון ענק ועוד. 

נמל התעופה אטאטורק ממנו פועלת טורקיש כיום ישמש בעיקר לטיסות פנים. גם טורקיש איירליינס עצמה מתכוונת לגדול משמעותית. החברה שמה לעצמה יעד להגיע לצי של 600 מטוסים בשנים הקרובות.