חנויות | בלעדי

סניף ראשון של רשת Eataly בדרך לעזריאלי שרונה

קבוצת עזריאלי פועלת להקמת סניף ראשון בישראל של רשת המזון הבינלאומית Eataly במגדל עזריאלי שרונה בת"א

סניף של איטלי במוסקבה / צילום: רויטרס
סניף של איטלי במוסקבה / צילום: רויטרס

קבוצת הקניונים בניהולו של ארנון תורן ממשיכה להרחיב את תמהיל הסוחרים בשטח המסחרי שבמגדל עזריאלי שרונה. ל"גלובס" נודע כי קניוני עזריאלי פועלת להקים במגדל עזריאלי שרונה סניף ראשון בישראל של רשת המזון הבינלאומית איטלי (Eataly).

מדובר ברשת שמפעילה עשרות חנויות, מרביתן בערים גדולות בארה"ב ובאיטליה, אך בשנים האחרונות הרחיבה את הפריסה שלה והיא מחזיקה כיום סניפים גם ברוסיה, שבדיה, דנמרק, קוריאה הדרומית, יפן, טורקיה, גרמניה, ברזיל, ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות.

הקונספט של הרשת הוא מתחמי מזון מקורים שמשתרעים על שטח רחב ומוכרים מוצרים מאיטליה שמוצגים כמעין מעדנייה ענקית ומחולקים לקטגוריות כמו פסטה, קפה, לחם, גבינות, בשר, מתוקים ועוד. בנוסף לחנות, בכל סניף יש פינת ישיבה שבה ניתן לרכוש מנות מוכנות מחומרי הגלם שמבושלים במקום.

איטלי נוסדה ב-2007 על-ידי איש העסקים האיטלקי אוסקר פאריינטי והוקמה על חורבות מפעל של המשקה האלכוהולי ורמוט בעיר טורינו שבאיטליה, לאחר שהמפעל נסגר. זו אינה הפעם הראשונה שנעשה ניסיון להביא את הרשת הבינלאומית לישראל. מגעים לפתיחת סניף ראשון של הרשת התקיימו בשנים האחרונות מול קניון הזהב בראשון-לציון, כשסניף של איטלי תוכנן להיפתח במתחם השוק שהיה אמור לקום בקומה התחתונה של הקניון. עם זאת, התוכנית נבלמה בגלל מאבקים משפטיים בין הגופים שמחזיקים בבעלות על הקניון.

מגדל עזריאלי שרונה הוא המגדל הגבוה ביותר בישראל המתנשא לגובה של 255 מטר ומתפרס על-פני 61 קומות. מדובר במגדל משרדים, שבחלקו התחתון שטח מסחרי של כ-10 אלף מ"ר המשתרע על-פני 3 קומות, שנמצא בצמוד לשלושת מגדלי עזריאלי הוותיקים.

מקבוצת עזריאלי נמסר בתגובה: "כמדיניות, קבוצת עזריאלי אינה מכחישה או מאשרת ידיעות הקשורות להתנהלות הפנימית של החברה".